شناسهٔ خبر: 23654415 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

افزایش نگرانی‌ها از فعالیت مافیای "قاچاق موادمخدر" در هرات

فارس

خبرگزاری میزان- عضو شورای ولایتی هرات با اشاره به افزایش کاشت، قاچاق و ترانزیت مواد مخدر در هرات گفت: مواد مخدر تولید شده در ولایت‌های همجوار و دیگر ولایات افغانستان از طریق مافیای مواد مخدر به هرات منتقل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، سید عظیم کبرزانی عضو شورای ولایتی هرات با اشاره به افزایش کاشت، قاچاق و ترانزیت مواد مخدر در هرات گفت: مواد مخدر تولید شده در ولایت‌های همجوار و دیگر ولایات افغانستان از طریق مافیای مواد مخدر به هرات منتقل می‌شود و نیمی از آن در شهر هرات برای استفاده معتادان فروخته شده و نیمی دیگر نیز از طریق هرات به کشورهای همسایه قاچاق می‌شود.

وی افزود: با وجود مبدل شدن ولایت هرات به مرکز ترانزیت مواد مخدر در افغانستان و فروش مواد مخدر میان شهروندان هرات از سوی قاچاقچیان مواد مخدر که منجربه روی آوردن جوانان در هرات به مواد مخدر شده است، اما مقامات امنیتی در این ولایت برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر و ترانزیت آن از هرات به دیگر کشورها تا کنون اقدام جدی نکرده‌اند.

کبرزانی از دولت مرکزی می‌خواهد تا به صورت دقیق و جدی در این مورد برنامه دقیقی برای مقابله با مافیای مواد مخدر در دست اجرا بگیرند.

از طرفی دیگر جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات با پذیرفتن این که ولایت هرات به مسیر اصلی قاچاق مواد مخدر مبدل شده است گفت: قاچاقچیان سعی بر این دارند تا با ناامن ساختن مناطق مختلف در هرات و ولایات همجوار با هرات و با استفاده از این ناامنی‌ها در هرات، مواد مخدر را از مناطق مختلف به هرات انتقال داده و از هرات به کشورهای همسایه نیز قاچاق می‌کنند.

غلام جیلانی دقیق رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر در هرات نیز گفت: در حال حاضر بیش از 60 هزار معتاد در هرات وجود دارد و تنها برای تعدادی از آنها امکانات و مراکز درمانی برای ترک وجود دارد اما با این وجود هم فروش مواد مخدر در مناطق مختلف هرات و جلوگیری نکردن از فروش مواد مخدر سبب شده تا حتی افرادی که ترک کرده‌اند دوباره به مواد مخدر روی بیاورند.

این در حالی است که از چندی پیش تاکنون قاچاق و فروش آزادانه مواد مخدر در هرات به گفته مسئولان در اداره مبارزه با مواد مخدر به گونه گسترده افزایش یافته است؛ اما با این همه شورای ولایتی در هرات بیان دارند که با این وجود مقامات امنیتی برای مبارزه با مواد مخدر و قاچاق مواد مخدر به صورت جدی اقدامی نکرده‌اند.

/انتهای پیام/

نظر شما