شناسهٔ خبر: 23654367 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

کنفرانس وحدت اسلامی اوج حرکت های تقریبی است

حجت الاسلام علم الهدی گفت: کنفرانس وحدت در حقیقت شاه بیت اقدامات مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و اوج حرکت های تقریبی است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سید حامد علم الهدی، معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و استاد برجسته حوزه علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در رابطه با برگزاری کنفرانس وحدت، گفت: کنفرانس وحدت در حقیقت شاه بیت کارهای مجمع و اوج حرکت های تقریبی است.

وی افزود: امسال به علت این که برگزاری کنفرانس بعد از پیروزی بر داعش بود، یک رونق ویژه ای داشت و مهمانان زیادی درخواست حضور در کنفرانس را داشتند؛ زیرا کنفرانس وحدت، کنفرانسی علمی، فرهنگی، ترویجی و تبلیغی است و طبیعتا آثار زیادی دارد.

استاد حوزه علمیه افزود: آیت الله اراکی در جلسه معاونان مجمع بعد از کنفرانس خطاب به حاضران در جلسه گفت: «امروز کنفرانس سی و یکم تمام شد از فردا کنفرانس سی و دوم را کلید بزنید»؛ این یعنی از همین حالا به فکر باشید و برنامه ریزی کنید.

حجت الاسلام علم الهدی درباره وضعیت برادران اهل تسنن اظهار داشت: تعداد مساجد اهل سنت و مدارس شان در بعد از انقلاب اگر بخواهید مقایسه کنید با قبل از انقلاب چند صد در صد افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: نظام یک نظامی نبوده است که بخواهد مخالف فعالیت اهل تسنن باشد یا ممانعت و جلوگیری کند، بنابراین مطابق اصول قانون اساسی، اهل سنت ما در برگزاری نمازها، عبادات و اداره مدارس علمیه شان کاملا آزاد و متولی این قضیه هستند و آن بودجه ای که از دولت مصوب می شود، از طریق مجلس شورای اسلامی و از طریق اوقاف در اختیار این مدارس قرار می گیرد.

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب گفت: مجمع در سال های قبل که شورای برنامه ریزی تشکیل نشده بود، مسؤولیت توزیع ارزاق این مدارس را هم بر عهده داشت، یعنی آن ارزاق یارانه ای که دولت به دانشگاه ها و حوزه های علمیه می داد از طریق همین معاونت در حوزه ها و مدارس علمیه قرار می گرفت؛ که البته بعد یارانه تبدیل به یارانه نقدی شد و آن برنامه قطع شد؛ همچنین ما در سال های قبل متولی آموزش روحانیان اهل سنت برای اعزام به حج نیز بودیم و چون این ارتباط نزدیک بود، اعتماد برادران اهل تسنن به مجمع جهانی تقریب افزایش پیدا کرده و هر روز نیز بیشتر می شود.

حجت الاسلام علم الهدی در پایان افزود: ما در مجمع جهانی تقریب مذاهب یک سری مراجعات از جانب برادران اهل تسنن در خصوص مشکلات شان داریم و از ما همفکری و کمک می خواهند و آنها مجمع را به عنوان مأمنی برای خودشان می دانند./۹۶۶/پ203/ب1

نظر شما