شناسهٔ خبر: 23654330 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

خرید جدید استقلال زیر ذره بین مشرق؛

شفر چشم بازار را کور کرد!/مهاجم گل نزنی که به استقلال انداختند! +عکس و فیلم

بررسی آماری عملکرد مهاجم جدید تیم استقلال که تازه وارد کشورمان شده تا با این تیم قرارداد ببندد نشان می دهد این مهاجم پرتغالی و گل نزن! کار سختی برای راضی کردن طرفداران این تیم پیش رو دارد.

صاحب‌خبر -

سرویس ورزش مشرق – "یازالده گومز پینتو" نام کامل بازیکن پرتغالی با اصلیت گینه بیسائو است که به عنوان خرید جدید باشگاه استقلال وارد تهران شده تا پس از عقد قرارداد با تیم استقلال از این هفته در دیدار بعدی برای این تیم به میدان برود!

بازیکنی که در طول فصل جاری لیگ برتر پرتغال آماری قابل تامل را از خود برجای گذاشته که به هیچ عنوان قابل مقایسه با بدترین مهاجم فعلی استقلال هم نیست. فوتبالیستی که سایت رسمی باشگاه استقلال برای پرداختن به رزومه اش هیچ اشاره ای به آمار ناامیدکننده اش در رده باشگاهی نکرده و تنها سراغ گلهای او در رده جوانان رفته و به آنها اشاره کرده است. یعنی حدود 10 سال پیش!

مرروی بر آنچه این بازیکن از سال 2008 که فوتبالش را به شکل حرفه ای آغاز کرده نشان می دهد برعکس آنچه قرار است از این بازیکن انتظار داشت یازالده گومز پینتو اصلا مهاجم گلزنی نیست.

فیلم حرکات تکنیکی و گلهای «یازالده گومز پینتو» را اینجا ببینید

*آخرین گل؛ 13 ماه و نیم پیش!

یازالده گومز آخرین گلی که در دنیای فوتبال و در یک بازی رسمی به ثمر رسانده در تاریخ 13 آذر ماه سال گذشته برای تیم ریو آوه بوده که به تیم توندِلا زد! گلی که دیگر نرویید و به تنها گل فصل قبل این ستاره(!) جدید استقلال تا امروز تبدیل شد. در واقع مهاجم مورد نظر استقلال 412 روز است که رنگ گل را به چشم ندیده و آمده تا مشکل گلزنی استقلال را حل کند!

* 4 سال و 5 گل!
 

مهاجم جدید استقلال در 4 سال اخیر 84 بازی انجام داده (71 بازی در لیگ و 13 بازی در جام حذفی) و تنها 5 گل به ثمر رسانده است! گومز 802 دقیقه در جام حذفی بازی کرده و تنها یک گل وارد دروازه حریفان کرد. در لیگ هم 3529 دقیقه و 4 گل یعنی میانگین یک گل در 882 دقیقه!

*نیمکت نشین فصل جاری!

یازالده گومز پینتو در فصل جاری لیگ پرتغال که در حال حاضر هفته نوزدهم خود را سپری می کند تنها 43 دقیقه در دو بازی آن هم به عنوان یار تعویضی به زمین رفته است!

*آمار ناامید کننده فصل قبل!

او فصل قبل هم از 34 بازی تنها در 13 بازی به زمین رفت و در همان تعداد بازی از 1170 دقیقه (13 بازی 90 دقیقه ای) تنها در 554 دقیقه درون زمین بود و تنها یک گل به ثمر رساند! یعنی کمتر از نصف این هفته ها که برای تیمش بازی کرده است!

*گومز خشن نیست!

تنها شاخصه مثبت این بازیکن این است که کم کارت زرد می گیرد. او در همه این سالها که در لیگ پرتغال، رومانی و آذربایجان(هر کدام یک فصل) به میدان رفته خیلی کم کارت زرد گرفته و هیچ کارت قرمزی در سوابقش ثبت نشده است. البته این به دلیل تعداد دقایق کم حضورش در میدان هم می توانسته باشد!

*لژیونر گل نزن!!!

او در دو فصلی که از پرتغال به رومانی و آذربایجان ترانسفر شد در مجموع هر دو فصل 4 گل زد؛ 3 گل برای تیم آسترا در رومانی در 26 بازی. تقریبا هر 9 بازی یک گل و یک گل در 15 بازی برای تیم قبله در آذربایجان!!!

*نیمکت نشین سالهای اخیر

مهاجم مورد تائید شفر آخرین سالی که بیشترین دقایق حضور در میدان را تجربه کرد به 7 سال پیش برمی گردد. فصل 11-2010 که او در 28 بازی به مدت 2038 دقیقه به میدان رفت و البته فقط 6 گل به ثمر رساند! او در همه این سالها به یک نیمکت نشین حرفه ای تبدیل شده است.

*بیشترین گلها را 6 سال پیش زد!

یازالده گومز پینتو در فصل 12-2011 از 34 بازی در 26 دیدار برای تیم ریو آوه به میدان رفت و ظرف مدت زمان 1949 دقیقه 8 گل به ثمر رساند. یعنی هر 243 دقیقه یا تقریبا هر 3 بازی یک گل!

*افتخار گلزنی به دو تیم معروف!

او بین تیم های مطرح لیگ پرتغال در 10 سال گذشته تنها توانسته به دو تیم اسپورتینگ لیسبون (2 بار) و بنفیکا گلزنی کند. البته او خیلی به میدان نمی رفت که شانسش را برای تکرار گلزنی به تیم های مطرح بیازماید.

*علاقه ای به دو گل در یک بازی ندارد!

پینتو در همه این سالها فقط در یک بازی در لیگ دسته دوم پرتغال دو گل در یک دیدار به ثمر رسانده است. زمانی که تازه فوتبالش را با تیم "وارزیم" به شکل حرفه ای استارت زده بود و در یک دیدار مقابل تیم جیل ویسنته دو گل در یک بازی به ثمر رساند. البته او در جام حذفی و در فصل 2010 یعنی 8 سال پیش هم یکبار در جام حذفی دو گل برای تیمش به ثمر رسانده است!

*بازیکن جام حذفی ریو آوه!

یازالده گومز پینتو در فصل جاری 18-2017 در جام حذفی بیشتر از لیگ برتر برای تیمش به میدان رفته است! او در دو دیدار به مدت 100 دقیقه برای ریو آوه بازی کرده در حالی که در لیگ تنها 43 دقیقه به میدان رفته است!

*سوابق ملی

یازالده گومز پینتو در سال 2011، هفت بازی برای تیم زیر 21 سال پرتغال در مسابقات جام ملت های زیر 21 سال اروپا انجام داد و توانست یک گل مقابل یونان به ثمر برساند. این بازیکن در مجموع 9 بازی در تیم ملی زیر 20 سال پرتغال و 16 بازی در تیم زیر 21 سال پرتغال انجام داد و 8 گل در مجموع به ثمر رسانده است.

نظر شما