شناسهٔ خبر: 23654051 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

شیخ اکرم الکعبی«دبیرکل حرکت نجباء عراق» در گفت‎وگوبا قدس:

مقاومت اسلامی پس از داعش تا نابودی کامل اسرائیل ادامه خواهد داشت

آمریکایی‎ها برنامه ها و نقشه‎های متعدد و زیادی برای منطقه در سر داشته و دارند و فکر می کردند این پروژه (گروه‎های تکفیری) هم برای سال‎های زیادی ادامه داشته باشد، اما فرزندان مقاومت همه را غافلگیر کردند

صاحب‌خبر -

قدس آنلاین-اگرچه برخی بر این باور بودند که رژیم صهیونیستی برنده درگیری های ﭼند سال اخیر در عراق وسوریه بوده است، اما با پایان سیطره داعش بر این مناطﻖ که در اﺛر اقدامات گسترده رزمندگان محورمقاومت بدست آمد اکنون صهیونیست ها بیش ازهمیشه نگران هستند ﭼراکه می دانند مجاهدان دﻻور با تجربه ای گرانسنگ از مبارزه با تکفیریها، آماده تر از هر زمان عزم آزادی قدس شریفرا دارند. در همین زمینه با «شیخ اکرم الکعبی» دبیرکل حرکت النجباء عراق به گفت وگو نشستیمکه در ادامه می خوانید:

رهبرمعظم انقلاب چندی پیش در پیام شان به اجلاس علمای مقاومت در بیروت به لزوم دنبال کردن اشکال و گونه‌های مختلف مقاومت اشاره داشتند. به نظر شما این انواع مختلف مقاومت چه می‌تواند باشد؟

رهبر انقلاب اسلامی (حفظه الله) همیشه تاکید داشته‌اند که مقاومت باید در اشکال وانواع متنوعی باشد چه در ابعاد جهادی و نظامی و چه در ابعاد اسیاسی، فرهنگی و رسانه‌ای. همه ما می‌دانیم که تهاجم دشمن استعمارگر در تمام سطوح و ابعاد صورت می‌گیرد؛ همانطور که به لحاظ نظامی فلسطین را اشغال و به عراق و دیگر سرزمین‌های اسلامی حمله کردند به لحاظ فرهنگی و اندیشه‌ای هم به ما حمله کرده‌اند و تفکر غربی را از طریق جنگ نرم به کشورهای ما وارد ساخته‌اند وهمچنین ما با تهاجم سیاسی روبرو هستیم به ویژه که می‌بینیم برخی حکومتها در جهان عرب و یا جهان اسلام متاسفانه نقش مزدور رژیم صهیونیستی واستکبار جهانی را ایفا می کنند. لذا ما به عنوان جبهه مقاومت باید در چارچوب خطوط و روش‌هایی که رهبر انقلاب طرح فرمودند حرکت کنیم و برای مقابله با تهاجم فرهنگی، اندیشه‌ای، سیاسی و نظامی دشمن علیه امت اسلامی به گونه‌ها واشکال مقاومت تنوع ببخشیم.

داعش در سوریه و عراق به لحاظ نظامی شکست خورده اما آیا اندیشه داعش هم شکست خورده یا همچنان زنده است؟

در واقع داعش در عراق و سوریه شکست نظامی خورده و از هم پاشیده و پایان آن نزدیک است و انشاالله در آینده نزدیک طومار این گروه تروریستی به طور کامل در هم پیچیده خواهد شد. اما در بعد امنیتی، فکری و فرهنگی داعش همچنان در عراق و سوریه حضور فعالی دارد به ویژه به لحاظ امنیتی ما شاهد وجود هسته‌های بالقوه آن هستیم. از سوی دیگر برخی از شهرهای عراق وسوریه همچنان تحت تاثیر این سازمان تروریستی هستند. اما در بعد فکری و فرهنگی داعش طی این دوره طولانی در سوریه و نزدیک به بیش از دو سال در عراق تلاش داشته عقاید و اندیشه اش را بین افراد جامعه در مناطق تحت کنترلش ترویج داده و تثبیت کند. ما در عراق هر منطقه‌ای را که آزاد کردیم دیدیم که در آنجا روش‌های تدریس و آموزش داعشی در مدارس از ابتدایی گرفته تا دانشگاه وجود داشت که هدفش تعمیق و ریشه دار کردن اندیشه تکفیری و تروریستی بوده است. همچنین داعشی‌ها برای مساجد و فعالیت‌های عمومی در جامعه اهمیت خاصی قائل هستند. به نظر ما اندیشه داعش تا امروز حضور خود را حفظ کرده و همچنان بین مردم از زن و بچه گرفته تا پیر و جوان انتشار دارد. لذا باید با این اندیشه براساس کار فکری و اندیشه‌ای برخورد کرد تا بتوانیم افکار منحرفی را که داعش در اذهان اهالی مناطق تحت کنترلش نشانده کرده اصلاح کنیم.

آیا گروه‌های مقاومتی که در عراق با هدف مبارزه با داعش تشکیل شدند امروز آمادگی و توان لازم برای مبارزه با رژیم صهیونیستی را دارند؟

مسلما محور مقاومت هدفی جز مبارزه و مقابله با استعمار و استکبار ندارد، چه این استعمار همچون اسرائیل و آمریکا به طور مستقیم وارد میدان مبارزه شده باشد و چه در قالب گروه‌های مزدور همچون داعش و جبهه النصره و دیگر گروههای تکفیری و تروریستی به منافع بیگانگان خدمت رسانی کند. لذا مقاومت صرفا برای مبارزه با داعش تشکیل نشده بلکه اصلا قبل از داعش به وجود آمد. این مقاومت در برابر اشغالگری آمریکا در عراق ایستاد و خسارت‌های بزرگی بر آن وارد ساخت تا جایی که مجبور شد توافقنامه خروج نیروهایش را امضاء کند. این مقاومتی که روزانه به آمریکا ضربه می‌زد و خسارت وارد می کرد همان است که با داعش به عنوان مجری پروژه و برنامه آمریکا در عراق جنگید و آن را شکست داد. هدف از ایجاد داعش تخریب اسلام و حمله به آن از درون بوده تا امت مسلمان سرگرم جنگ‌های داخلی بشوند و اسرائیل در امنیت باشد و بدون دردسر به تجاوزگری‌های خود در سرزمین های اشغالی ادامه دهد.

اما آنچه قطعی است این است که برنامه‌ها و اهداف «مقاومت اسلامی» جهانی است و این مقاومت تا نابودی رژیم صهیونیستی و دیگر انواع مختلف استعمار در منطقه ادامه خواهد داشت.

راهبرد دشمن برایدوران پساداعش چه خواهد بود؟

آمریکایی‌ها برنامه ها و نقشه‌های متعدد و زیادی برای منطقه در سرداشته و دارند وفکر می کردند این پروژه(گروه‌های تکفیری) هم برای سال های زیادی ادامه داشته باشد همچنانکه خود اوباما گفته بود حداقل ده سال نیاز است تا به عمر داعش در عراق پایان داد.

 اما فرزندان مقاومت همه را غافلگیر کردند و نقشه آمریکایی‌ها را ناکام گذاشتند البته با کمک و پشتیبانی واقعی و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران به رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای. اگر این حمایت نبود این پیروزی‌های بزرگ در طی این مدت کوتاه محقق نمی شد و پروژه آمریکا شکست نمی‌خورد. برای همین امروز هم به دنبال جایگزین برای داعش هستند چنانکه تمام تلاش خود را کردند تا فتنه کردستان را ایجاد کنند. حکومت بارزانی که می خواهد کردستان را در راستای گسترش نفوذ اسرائیل در منطقه از عراق جدا کند در واقع آن روی سکه رژیم صهیونیستی است. اما این نقشه‌ها در مدت کوتاهی و بدون خونریزی شکست خورد و ایران در ناکام گذاشتن آن نقش قابل ملاحظه و مهمی داشته است. لذا ما هر لحظه و هر زمان انتظار نقشه‌ای جدید داریم چراکه دسیسه های آمریکا پایان پذیر نیست و ما اگر متحد شویم و موضع یکپارچه بگیریم می‌توانیم از نفوذ آمریکا در بین خودمان جلوگیری کنیم.

منتشر شده در ویژه نامه بیت المقدس روزنامه قدس 

نظر شما