شناسهٔ خبر: 23654002 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان:

نگاه ستاد امر به معروف مچ گیری نیست/ همگانی کردن امر به معروف اهداف ستاد است

خبرگزاری شبستان: جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ستاد برخورد کردن نیست بلکه هدف آن همگانی کردن امر به معروف در جامعه است که متاسفانه این فریضه بسیار مورد بی مهری قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، یاسر قزوهی، جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان، امروز (30 دی) در بازدید از نمایندگی خبرگزاری شبستان و دبیرخانه کانون های مساجد استان، گفت: مجموعه خبرگزاری شبستان و کانون های مساجد به دلیل قرآنی و مسجدی بودن ارتباط نزدیک با این ستاد دارند.

 

وی با بیان اینکه به دنبال آگاه سازی در جامعه هستیم، افزود: بحث آگاه سازی در استان خیلی کمرنگ است بسیاری از خواص جامعه فریضه امر به معروف و نهی از منکر را نمی شناسند و افرادی هم که می شناسند به دنبال مصداق های آن هستند.

 

قزوهی تصریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ستاد برخورد کردن نیست بلکه هدف آن همگانی کردن امر به معروف در جامعه است که متاسفانه این فریضه بسیار مورد بی مهری قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه نگاه نماینده ولی فقیه در استان به این فریضه باز و درست و عمیق است، اظهارداشت: نگاه آیت الله نورمفیدی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر هماهنگ و هم راستا با مقام معظم رهبری است.

 

کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر اجرایی نیست

قزوهی تاکید کرد: کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر اجرایی نیست بلکه کار این ستاد نرم افزاری و فرهنگی است که متاسفانه این موضوع در جامعه بد جا افتاده است.

 

وی خاطرنشان کرد: عده ای به نام امر به معروف اقداماتی را اجرا کردند که باعث گارد گرفتن و برخورد مردم به ستاد شده است.

 

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان افزود: نگاه این ستاد مچ گیری نیست بلکه نگاه رافت، رحمت و محبت و دوشت داشتن و حس مسئولیت داشتن است.

 

وی گفت: برای همگانی کردن این فریضه همه مسئولان و مجموعه ها باید تلاش کنند. برای تسری این فریضه در همه جا شورای امر به معروف تعریف شده است.

 

قزوهی اظهارداشت: راهکاری که دین برای ما قرار داده است نظارت همگانی فریضه امر به معروف است. باید کاری انجام شود که همه مردم دیگران را به خوبی دعوت کنند.

 

با فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر فاصله گرفته ایم

وی با اشاره به اینکه با فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر فاصله گرفته ایم، اضافه کرد: متاسفانه مردم و به خصوص اقشار مذهبی جامعه نسبت به موضوعات اطرافشان بی تفاوت شده و نسبت به اطرافیان خود مسئولیتی ندارند. تمامی مردم باید از این بی تفاوتی خارج شوند.

 

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان تاکید کرد: برای همگانی کردن فریضه امر به معروف در جامعه باید در مساجد ابتدا از ائمه جماعات شروع شود تا آنان با این فریضه آشنا شوند. شاید نگاه نظام و حاکمیت به فریضه امر به معروف را نشناسند باید در این راستا اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه باید این فریضه را در وهله اول معرفی کرد و شناساند، گفت: خبرگزاری شبستان می تواند با تهیه سلسله مقالاتی نسبت به معرفی فریضه امر به معروف اقدام کند.

 

معروف و منکر یک شمولیتی برای افراد کل جامعه دارد

قزوهی، نخستین اقدام برای همگانی کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر را معرفی این فریضه دانست و گفت: مرحله بعدی مردم را نسبت به موضوعات بی تفاوت خارج کنیم. معروف و منکر یک شمولیتی برای افراد کل جامعه دارد.

 

وی با بیان اینکه حساسیت هایی کاذب و اشتباه در جامعه به وجود آمده است، افزود: باید حساسیت ها را به سمتی ببریم که جزو دغدغه های اصلی جامعه باشد.

 

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان اظهارداشت: به واسطه ترک امر به معروف اشرار بر ما مسلط می شوند. منکرها دارند قالب و عرف جامعه می شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه با این فریضه را معرفی و به جامعه آموزش دهیم، گفت: مساجد بستری مناسب و بهترین فضا برای نشر این فرهنگ است. نگاه مسجدی ها به این فریضه نگاه وظیفه مندی است.

 

قزوهی در پایان گفت: باید توانمندسازی عمومی را ایجاد کنیم. اگر امر به معروف و نهی از منکر آموزش داده شود زودتر تاثیرگذار خواهد بود.

 

نظر شما