شناسهٔ خبر: 23653159 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

فی ما بین سازمان جهاددانشگاهی و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی منعقد شد

امضای قراردادی پیرامون انرژی‌های نو

نصر: سازمان جهاددانشگاهی و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در زمینه انرژی‌های نو و تجدید پذیر قرارداد همکاری امضا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر ، موضوع این ﻗﺮارداد ، خرید ﺗﺠﻬﯿﺰات، نصب و راه اﻧﺪازی نیروگاه برق خورشیدی و ﺧﺪﻣﺎت مرتبط با نیروگاه برق خورشیدی متصل به شبکه ﺑﻪ ﻇﺮﻓﯿﺖ 15 کیلووات از سوی سازمان جهاددانشگاهی برای اداره کل فنی و حرفه ای استان است.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان در حاشیه امضای این قرارداد در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر، انرژی های تجدیدپذیر به عنوان بستر مناسبی برای تامین انرژی مورد نیاز در جهان مطرح بوده و خوشبختانه جهاد دانشگاهی استان به عنوان قطب این حوزه شناخته شده و به صورت فعال اقداماتی  را در زمینه انجام می‌دهد.

جعفر محسنی با اشاره به این‌که در حال حاضر یکی از اساسی ترین مشکل جهان گازهای گلخانه ای است، افزود: تمامی کشورهای عضو پیمان کیوتو متعهد هستند جهت کاهش حجم گازهای گلخانه ای اقداماتی را انجام دهند که بهترین راهکار برای کاهش اثرات نامطلوب این گازها استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر از جمله انرژی خورشیدی و بادی است .

وی با بیان این‌که کشور ما دارای ظرفیت زیادی در زمینه کاهش گازهای گلخانه ای بوده، گفت: امروزه تولید نیروگاه های خورشیدی از اولویت‌های کشور بوده و جهاد دانشگاهی استان طی چهار سال به موفقیت‌های بزرگی در این زمینه دست یافته و قرارداد طراحی، تولید و نصب نیروگاه‌های خورشیدی 40 وات تا 100 مگاوات را با سازمان های مختلف در دست اجرا دارد.

وی ادامه داد: دولت نیز در زمینه فرهنگ سازی استفاده از انرژی های تجدید پذیر در کشور اهتمام جدی دارد تا میزان آلودگی در کلانشهرها کاهش یافته و ذخایر فسیلی نیز به نحو احسن مورد استفاده قرار گیرد .

محسنی گفت: طبق قانون، از مهرماه سال 97 سازمان هایی که از تبصره ی 20 درصدی استفاده نکرده‌اند، هر کیلو وات برق خود را به جای1200 ریال  با قیمت 8000 ریال خریداری خواهند کرد.

وی افزود: با توجه به این‌که تمامی سازمان ها موظف تبدیل 20 درصد انرژی مصرفی خود به انرژی خورشیدی هستند، در این راستا اداره کل فنی و حرفه ای استان نیز، مراکز خود را جهت صرفه جویی در هزینه های انرژی، به انرژی خورشیدی تجهیز می کند .

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز با بیان این‌که مجموعه جهاد دانشگاهی، مجموعه ای موفق، پویا و فعال در جامعه محسوب می شود،  اظهار کرد: نهاد عمومی و غیر دولتی بودن جهاد دانشگاهی، در موفقیت و پیشرفت آن بی تاثیر نیست و بی شک جهاد دانشگاهی می تواند به عنوان یکی از مهم ترین شرکای اجتماعی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای جهت تربیت نیروی متخصص جامعه فعالیت کند.

انتهای پیام/

نظر شما