شرکت‌های دانش‌بنیان به اهمیت حضور بازاریاب کم‌توجه هستند

صاحب‌خبر -

 

دوازدهمین جلسه کارگروه شرکت‌های دانش‌بنیان ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی به اهمیت حضور بازاریاب‌ها برای رونق شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت و فراخوان اعلام نیازمندی شرکت‌ها به کارآموز بازاریابی اعلام شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دوازدهمین جلسه کارگروه شرکت‌های دانش بنیان ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی  با حضور مدیر فناوری، تجاری سازی و بازار این ستاد و نمایندگان بیش از 30 شرکت فعال در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی معاونت علمی برگزار شد.

سحر تائبی مسئول کمیته دانشجویی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی، در این جلسه توضیحاتی در خصوص فراخوان جذب کارآموز  بازاریابی در شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه‌ی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی ارائه کرد.

وی با اشاره به اهمیت بخش فروش و بازاریابی در سوددهی شرکت‌ها و کم توجه بودن برخی شرکت‌های دانش‌بنیان به این موضوع، طرح فراخوان جذب کارآموز بازاریابی را به شرکت‌های دانش‌بنیان ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی پیشنهاد داد. 

در این طرح باتوجه به برآورد اولیه نیاز شرکت‌ها فراخوانی جهت جذب کارآموز تهیه و ارائه می‌شود. متقاضیانی که از طریق مصاحبه انتخاب می‌شوند، با شرکت در دوره‌های آموزشی، آماده‌ی ورود به شرکت‌ها خواهند شد تا بتوانند با آمادگی کامل به بازاریابی آنها کمک کنند.

در این جلسه سعید حیدری کشل، به ارائه طرحی با سرپرستی رضایی طاویرانی با عنوان «تولید زخم پوش زیست سازگار برای ترمیم  آسیب‌های پوستی» پرداخت. این محصول  توانسته است مراحل آزمایشگاهی و مدل حیوانی را با موفقیت طی کرده و پس از تأیید کمیته اخلاق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مجوز کارآزمایی بالینی را دریافت کند. فاز یک کارآزمایی بالینی استفاده از این زخم پوش در بیمارستان شهدای تجریش زیر نظر مرکز تحقیقات پوست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال انجام است.

در ادامه پرویز شهابی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به ارائه طرحی با عنوان «دستگاه استریوتاکسی اتوماتیک با قابلیت تزریق سلول‌های بنیادی در مغز موش‌های آزمایشگاهی» پرداخت. هدف از تکنیک استریوتاکسی دست‌یابی به ساختار غیرقابل دسترسی است و بسیاری از محققان علوم اعصاب در آزمایشگاه از تکنیک استریوتاکسی جهت مداخلات مختلف نظیر تزریق سلول‌های بنیادی، نوروفیزولوژی، نوروبیولوژی، الکتروفیزیولوژی و علوم شناختی استفاده می‌کنند. شهابی مدعی ایده ساخت دستگاه استریوتاکسی کاملاً خودکار است.

پس از آن احمدیان و دهقانپور به ارائه طرح فناورانه «راه اندای خط تولید سوزن بافت‌برداری و آسپیراسیون سلول‌های بنیادی مغز استخوان» پرداختند. نمونه‌برداری از بافت و آسپیراسیون سلول‌های بنیادی در بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان برای تشخیص و درمان ضروری است.

در حال حاضر این امر با استفاده از سوزن‌های نمونه‌برداری خارجی انجام می‌پذیرد که تمامی این سوزن‌ها از طریق واردات از کشورهایی همچون چین و ترکیه تأمین می‌شود که با توجه به حجم زیاد گسترده استفاده از این سوزن‌ها، ارز بسیاری از کشور خارج می‌شود. با راه‌اندازی این خط تولید علاوه بر صرفه‌جویی ارزی و تأمین نیاز داخلی می‌تواند آینده‌ای برای صادرات این محصول نیز متصور بود.

پایان پیام/29

نظر شما