شناسهٔ خبر: 23652151 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ملکی: بی باک به برخی‌ها باج نداد و آنها دنبال دسیسه هستند!/ تکواندو با تفکرات آقایان به بن بست رسیده است

سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو اظهار داشت: چون مهدی بی‌باک به برخی از آقایان باج نداده آنها می خواهند دسیسه کنند تا بی‌باک برکنار شود و یک گروه دیگر را جایگزین او کنند.

صاحب‌خبر -

حسن ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد نتایج تیم ملی تکواندوی ایران در نخستین مرحله مسابقات گرندپری چین اظهار داشت: نتایج، نتایج خوبی نبود و هیچ کسی نمی‌تواند بگوید که نتایجی که در چین کسب شد قابل قبول است. حتی اگر از رئیس فدراسیون و کادر فنی در مورد نتایج سوال کنیم آنها نیز نمی‌توانند مدعی شوند که نتایج خوب بوده است، چرا که ما فقط یک مدال برنز کسب کردیم و آن مدال برنز هم با اما و اگر بدست آمده که پشت مدال کسب شده نیز طی روزهای گذشته دیده‌ایم که حرف و حدیث‌های زیادی وجود داشته است. 

سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: برد و باخت برای مسابقات است، اما آنچه که عذاب‌آور است توجیه باخت است. به عنوان مثال پس از اینکه بازیکنان ما شکست می خورند، آقایان مدعی هستند بازیکن ما مقابل قهرمان جهان، آسیا، المپیک و ... بازی را واگذار کرده است. این صحبت‌ها به هیچ عنوان قابل قبول نیست. به هر حال هر تکواندوکاری که راهی مسابقات گرندپری و گرنداسلم می‌شود، می‌داند که بهترین‌های دنیا در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کنند. اینکه ما باخته‌ایم را باید قبول کنیم و برویم روی نقاط ضعف‌مان کار کنیم. باید برویم بازیکنان را بسازیم، با این حرف‌ها نباید ملی‌پوشان را هوایی کنیم این توجیه‌ها کاملا اشتباه است. 

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به صحبت‌های اخیر رئیس فدراسیون مبنی بر اینکه قرار است عملکرد مهدی بی‌باک بررسی شود و در مورد ادامه همکاری با او تصمیم‌گیری شود آیا به نظر شما تغییرات در راس کادر فنی تیم ملی تصمیم درستی است یا خیر، گفت: به نظرم عوض کردن مهدی بی‌باک دردی را دوا نمی‌کند؛ این نظر شخصی من است. آیا مهدی بی‌باک با تصمیم خودش سرمربی تیم ملی شده است؟ یکسری‌ها آمدند و او را انتخاب کردند پس چرا وقتی قرار است مهدی بی‌باک عوض شود، اعضای شورای فنی یا کمیته فنی نباید تغییر کنند؟ به هر حال آنها مهدی بی‌باک را انتخاب کردند و رئیس فدراسیون هم او را تایید کرده پس در صورت برکناری مهدی بی‌باک باید شورای فنی و یا کمیته فنی هم تغییر کند. مهدی بی‌باک در این یکسال آزمون و خطا کرده و حالا باید کادر فنی خود را قوی کند. شورای فنی که تمام تیم های ملی را بین خودشان تقسیم کرده‌اند چرا نباید خودشان تغییر کنند؟

ملکی در مورد برخی از افرادی که در واقع از مجموعه خانواده فدراسیون هستند و در تلاش‌اند مهدی بی‌باک را برکنار کنند، گفت: چون مهدی بی‌باک به برخی از آقایان باج نداده آنها می خواهند دسیسه کنند تا بی‌باک برکنار شود و یک گروه دیگر را جایگزین او کنند. آنها از داخل مجموعه هستند و متاسفانه به خاطر عدم آشنایی با مسائل فنی می خواهند به کارهای سرمربی دخالت کنند و او اجازه چنین کاری را به آن دو نفر نمی‌دهد و آنها در تلاشند تا بی‌باک را برکنار کنند. باز هم می‌گویم مشکل اصلی برکناری بی‌باک نیست، مشکل آنهایی هستند که بی‌باک را انتخاب کردند. به نظرم اگر فدراسیون می‌خواهد افرادی را که با فدراسیون همکاری می‌کنند را جایگزین بی‌باک کند، تصمیم کاملا اشتباهی است چرا که دوباره اتفاقات و ناکامی‌هایی که در طول این مدت رخ داده تکرار خواهد شد. فدراسیون باید افرادی را که ترد کرده و اتفاقات توانایی فنی خود را ثابت کرده‌اند را دوباره در راس امور قرار دهد و با آنها همکاری کند. 

سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو در پایان صبحت‌های خود خاطرنشان کرد: صحبت پایانی من این است که عملکرد تکواندو متاسفانه در طول چند سال گذشته به هیچ عنوان قابل دفاع نبوده و نیست، از المپیک تا کوچک‌ترین مسابقه تکواندوی ایران ناکام مانده و تنها برای فرار از فشارهای منتقدان کادر فنی تغییر می‌کند اما اگر نیاز به تغییر است رئیس فدراسیون هم باید تغییر کند. کمیته فنی و شورای فنی هم باید تغییر کند، چرا که این نفرات مربیانی را انتخاب کردند که در پایان شاهد بودیم تکواندو ناکام بوده پس برکناری بی‌باک دردی را دوا نمی‌کند. تکواندو نیاز به تفکرات نو ایده‌های جدید دارد که متاسفانه شاهد بودیم در طول این چند سال تمام تفکرات آقایان به بن‌بست خورده است. تیم ملی تکواندو در چهار مرحله مسابقات گرندپری، دو مرحله در مسابقات گرنداسلم و یک مرحله مسابقات جهانی شرکت کرد و حتی نتوانست یک مدال طلا کسب کند، سوال ما از وزیر ورزش و جوانان این است که آقای سلطانی فر و آقای داورزنی تا چه زمانی از تفکرات پوسیده برخی از مدیران می‌خواهید استفاده کنید؟

انتهای پیام/س

 

نظر شما