شناسهٔ خبر: 23651771 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آذری: در ماجرای تیم ملی حق را به قلعه‌نویی می‌دهم/ مهرعلیزاده در امور باشگاه سپاهان دخالت نکرد

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان گفت: در ماجرای تیم ملی و ذوب آهن حق را به امیر قلعه‌نویی می‌دهم زیرا سرمربی ما موظف است نگران منافع تیمش باشد.

صاحب‌خبر -

سعید ‌آذری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد نتایج خوب ذوب آهن در هفته‌‌های اخیر لیگ گفت: استراتژی ثبات یکبار دیگر اثبات کرد که اعتماد و اعتقاد تعیین کننده است البته از سویی دیگر باید شرایط لازم برای موفقیت هم مهیا می‌شد. بازیکنان ما ایثار می‌کنند و با تلاش در زمین و درایت کادر فنی توانستیم موفق شویم و باشگاه نیز با تمام وجود از تیم‌ حمایت کرد. هواداران ذوب آهن هم بیش از گذشته تیم را تشویق کردند، باشگاه تمام توانش را به کار گرفت و اعضای هیات مدیره باشگاه نیز به دنبال راهکاری خوب برای شرایط اقتصادی هستند. 

وی افزود: گزارش کاری که امیر قلعه‌نویی به هیات مدیره آ‌ورد و اعتماد به کادر فنی باعث شد که وضعیت ما بهبود پیدا کند ما هم تلاش کردیم نقص‌ها را تا حد امکان برطرف کنیم. خوشبختانه در دور برگشت در 6 هفته اخیر 5 برد و یک مساوی داشتیم و در دور برگشت مسابقات ذوب آهن از نظر کسب امتیاز صدرنشین لیگ است. 

آذری با اشاره به تلاش‌های باشگاه و مدیران کارخانه برای حل مشکلات باشگاه ذوب ‌آهن گفت: جلسات بسیار خوبی با مهندسی صادقی مدیرعامل کارخانه ذوب ‌آهن و اعضای هیات مدیره کارخانه داشتم همچنین جلساتی با لطفی مدیرعامل شرکت شستا و آقای رازانی مدیر هلدینگ شرکت شستا برگزار کردیم،‌با تلاش‌های مهندس صادقی و پیگیری‌های استاندار محترم اصفهان منابع مالی را تا حد زیادی توانسته‌ایم تامین کنیم و باشگاه ذوب آهن هم کار بازسازی ورزشگاه فولادشهر را رو به اتمام ببرد. 

وی در مورد اینکه در نامه اخیری که از سوی استاندار اصفهان در فضای مجازی منتشر شده شائبه دخالت دولت در فوتبال و استاندار در یک باشگاه ورزشی را ایجاد کرده است اظهار داشت: اعتقادم این است که مهندس مهرعلیزاده با اشرافی که روی ورزش دارند و با توجه به جایگاه باشگاه سپاهان و اینکه مردم مطالبه‌گر هستند این نامه نوشته شده باید از این زوایه نگاه کنیم که استاندار اصفهان نماینده دولت است و مردم به این دولت رای دادند و اکنون بخشی از این مردم که هوادارا  تیم سپاهان یعنی تیم محبوبشان هستند خواهان رسیدگی به وضعیت باشگاه شدند. استاندار هم برحسب وظیفه‌اش به این مساله ورود کرده، باشگاه بزرگ سپاهان در یک دهه اخیر موفقیت‌های زیاد داشته و هواداران این باشگاه هم اکنون مطالبه‌ای دارند.کار مهرعلیزاده دخالت در امور باشگاه سپاهان نبوده بلکه پاسخ به مطالبه مردم اصفهان و هواداران سپاهان بوده است. شاید برخی نهادهای بالادستی و بین‌المللی این کار را دخالت در فوتبال بدانند اما من به این مساله به این شکل نگاه نمی‌کنم استاندار نماینده مردمی است که به دولت رای دادند و می‌خواسته به این مطالبه آنها پاسخ دهد. 

وی افزود:‌آقای مهرعلیزاده هم در زمینه باشگاه ما هم پیش‌قدم شدند و جلساتی برگزار شد ایشان که زمانی رئیس سازمان تربیت بدنی بودند همواره از دو باشگاه ذوب آهن و سپاهان خواسته‌اند که فعالیتشان فقط محدود به تیم فوتبال نشود و در رشته‌های دیگر هم فعالیت کنند. باشگاه ذوب آهن در رشته‌های مختلف فعال است و در این فصل به دلیل کمبود بودجه مجبور شدیم 8 تیم‌مان را حذف کنیم زیرا می‌خواستیم ریشه‌های باشگاه حفظ شوند. با این حال با پیگیری‌ها و تلاش استاندار محترم اصفهان و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره باشگاه ذوب آهن مشکلات مالی ما تا پایان هفته بخش اعظمش حل خواهد شد. ضمن اینکه مهرعلیزاده در نامه‌ای مدیر کارخانه فولاد مبارکه سپاهان را خطاب قرار داده بود درواقع صاحب باشگاه را مخاطب قرار داد. خوشبختانه در باشگاه ذوب آ‌هن جناب صادقی مدیرعامل کارخانه نگاه مثبتی دارند و بحث کمبود بودجه باشگاه که در مجمع مطرح شد حل می‌شود زیرا باشگاه ذوب آهن متعلق به کارخانه ذوب آهن است. 

آذری با اشاره به بازسازی ورزشگاه فولادشهر گفت: در حال حاضر چمن ورزشگاه فولادشهر پهن شده است و در کنار آن نیز سایر تعمیرات وبازسازی‌ها در این ورزشگاه انجام شده ضمن اینکه باشگاه ذوب آهن به تمامی تعهدات مالی خود نسبت به بازیکنان و ورزشکاران عمل کرده است ما حتی به تعهدات مالی خود به بازیکنانی که در نیم فصل جدا شده‌اند پایبند هستیم رویه باشگاه ذوب ‌آهن مثل رویه برخی باشگاه‌ها که 108 میلیارد یا 230 میلیارد تومان بدهی برجا می‌گذارند نیست ما در فوتبال به هیچ بازیکنی بدهکار نیستیم،‌البته در برخی رشته‌ها مثل والیبال نشسته و تنیس روی میز و وزنه‌برداری به ورزشکاران بدهی داریم اما تلاش کردیم در بخشی که برد بین‌المللی داشته بدهی‌ها تسویه شود شما می‌دانید که هزینه های تیم فوتبال به صورت هفتگی و روزانه هم سنگین است. برای سفر تیم از اصفهان به اهواز 30 تا 35 میلیون تومان پول لازم است. 

وی در مورد اینکه امیر قلعه‌نویی با نظرات کی‌روش مخالفت کرده و حاضر نیست به تیم ملی بازیکن بدهد، گفت: این حیطه مربوط به مسائل فنی است و در اختیار سرمربی تیم قرار دارد. بهتر است در این مورد از خود قلعه‌نویی سوال کنید. زیرا من از نظر فنی توانایی پاسخ به این مسائل را ندارم. 

وی درمورد اینکه اما ممکن است در اختلاف بین باشگاه و تیم ملی بازیکنان ذوب آهن ضرر کنند و جایگاهشان را از دست بدهند گفت: قلعه‌نویی هم به تیم ملی و هم به باشگاه فکر می‌کند، البته اولویت او منافع باشگاه است. زیرا باشگاه در این شرایط بد اقتصادی در فوتبال هزینه می‌کند و باید از بازیکنانش استفاده کند. حرف‌های قلعه‌نویی باید شنیده شود او ابتدا به فکر منانفع باشگاه است اما قطعا قلعه‌نویی به تیم ملی هم فکر می‌کند. من هم خودم زمانی در تیم ملی بوده‌ام همانطور که قلعه‌نویی در تیم ملی حضور داشته همه کسانی که در تیم ملی بودند عشق و علاقه خاصی به تیم ملی دارند اما باید منافع باشگاه‌ها تامین شود اگر باشگاه‌ها نتوانند موفق شوند تیم ملی موفقی هم نخواهیم داشت. به نظرم کی‌روش باید از 4-3 ماه پیش برنامه‌ریزی یک جلسه با مربیان با شگاه‌ها را می‌گذاشت و این مسائل را چک می‌کردند. قلعه‌نویی موظف است که نگران منافع باشگاهش باشد البته او دغدغه‌های تیم ملی را هم درک می‌کند باید در این میان یک تعادل و بالانسی بین باشگاه و تیم ملی برقرار شود. این مساله را باید به حالت یک پکیج نگاه کرد بازیکان ذوب ‌آهن هم حق دارند که نگران باشند زیرا مگر چند بار برای یک قهرمان فرصت حضور در تیم ملی و جام جهانی مهیا می‌شود. نقش فدراسیون در این میان بسیار پررنگ است. 

آذری درمورد اینکه اگر ورزشگاه فولادشهر آماده بازی با تیم هندی نشود ذوب آهن در کدام ورزشگاه به مصاف ایزاول خواهد رفت گفت: ما ورزشگاه فولادشهر را تا 10 بهمن آماده می‌کنیم من هم اکنون در ورزشگاه فولادشهر در کنار همکارانم هستم. یک هزارم درصد هم ورزشگاه فولادشهر ممکن نیست برای بازی با حریف هندی آماده نشود اما اگر این اتفاق رخ ندهد ما مجبوریم در ورزشگاه آزادی به مصاف حریف هندی برویم زیرا ورزشگاه نقش جهان تاییدیه AFC را نگرفته و به همین دلیل هم باشگاه سپاهان مجوز ملی گرفت نه مجوز حرفه‌ای. 

انتهای پیام/ا

 

نظر شما