شناسهٔ خبر: 23651638 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

آخرین‌جزئیات‌ازرونمایی«کتاب ملی مدولباس‌ایران»

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز،‌ یوسف خزایی، مدیر مسئول موسسه مدولباس ققنوس با اعلام خبر رونمایی از دومین کتاب ملی مد و لباس ایران بیان کرد: این کتاب با رویکردی جدید وکاربردی‌ در حاشیه هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر رونمایی می‌شود.

خزائی با تقدیر از نگاه ویژه کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به موضوع تدوین کتاب ملی مد ولباس تصریح کرد: مد و لباس به عنوان یکی از بسترهای فرهنگی و اقتصادی از موضوعاتی است که با وجود تنظیم  قانون جامع ساماندهی مدولباس کشور توسط مجلس شورای اسلامی واجرای آن توسط دولت خدمتگزار، متاسفانه بعد از گذشت چند سال هنوز هم  به صورت جدی مورد توجه بسیاری از نهادها، سازمان‌ها و وزارت خانه‌های مرتبط وموظف شده در قانون نیست ومتاسفانه شاهد کم کاری وبی توجهی در این خصوص هستیم .

وی افزود: در چنین شرایطی موسسه هنری مد ولباس ققنوس تحت نظارت کار گروه ساماندهی مد ولباس کشور با رصد میدانی هنر و صنعت پوشاک ایران و در راستای بستر سازی، آینده نگری علمی وهنری، برقراری ارتباط داخلی وبین المللی و پاسخگویی به نیازهای جامعه هنر و صنعت پوشاک ایران مشغول فعالیت در زمینه تدوین دومین کتاب ملی مد ولباس ایران است.

خزائی در خاتمه بیان کرد: معرفی توانمندی‌های صنعت پوشاک در سه بخش اصلی طراحان، تولید کنندگان و توزیع کنندگان و صنایع مرتبط با مد ولباس و با هدف حفظ و تقویت فرهنگ و هویت ایرانی، هدایت بازار تولید و عرضه محصولات براساس طرح و الگوی های داخلی در قالب اقتصاد مقاومتی در جهت ترغیب و تشویق آحاد مردم به استفاده از محصولات و تولیدات داخلی از جمله اهداف تألیف و تدوین دومین کتاب ملی مد ولباس ایران است.

هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از ششم تا سیزدهم اسفندماه  96 همزمان در تهران و چندین استان کشور برگزار می‌شود.

منبع:تسنیم

 

نظر شما