شناسهٔ خبر: 23651625 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

سفر معاون ترامپ به قدس اشغالی

سفر معاون رئیس‌جمهور آمریکا که ماه گذشته لغو شده بود امروز انجام شد و وی به مصر، اردن و قدس اشغالی سفر می‌کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

«مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، عصر دیروز واشنگتن را به مقصد منطقه خاورمیانه ترک کرد تا با سران مصری، اردنی و اسرائیلی دیدار کند. ولی وی با فلسطینیان، که اقدام خودسرانه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، خشم آنها را برانگیخته است، دیدار نخواهد کرد.

هواپیمای مایک پنس، که همسرش نیز وی را همراهی می‌کند، عصر دیروز از پایگاه هوایی «اندروز» در حومه واشنگتن به پرواز درآمد.

سفر معاون ترامپ به منطقه، به‌رغم خطر «تعطیلی» دولت فدرال آمریکا بر سر بودجه سال مالی 2018، لغو نشد.

«الیسا فرح» سخنگوی پنس به خبرگزاری فرانسه گفت: «نشست‌های معاون رئیس‌جمهور با رهبران مصر، اردن و اسرائیل بخشی از امنیت ملی آمریکا ارزیابی می‌شود.»

این در حالی‌ست که مایک پنس قرار بود اواخر دسامبر گذشته به منطقه سفر کند ولی این سفر در سایه تنش ناشی از تصمیم جنجالی ترامپ برای یهودی‌سازی قدس به تعویق افتاد.

اقدام سه‌شنبه گذشته دولت آمریکا در «به تعلیق درآوردن» کمک‌های اختصاصی به به آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد به آوارگان فلسطینی( انروا)، تنش‌ها میان واشنگتن و تشکیلات خودگردان فلسطین را تشدید کرد.

قرار است پنس، امروز- شنبه- در قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر دیدار کند و سپس عازم «امان» برای ملاقات با «عبدالله دوم» پادشاه اردن شود.

معاون دونالد ترامپ همچنین طی روزهای 22 و 23 ژانویه( دوشنبه و سه‌شنبه) در اراضی اشغالی خود بود و با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی دیدار کند.

پنس همچنین در کنست( پارلمان اسرائیل) سخنرانی و از دیوار ندبه در قدس اشغالی بازدید خواهد کرد.

 

نظر شما