شناسهٔ خبر: 23651314 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان:

تنها به یک شرط جشنواره فیلم فجر را میزبانی می‌کنیم‌

نمایندگی هرمزگان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به اینکه اگر قرار باشد نحوه اختصاص فیلم ها به جشنواره فجر در هرمزگان همچون سال گذشته باشد حاضر به میزبانی نیستیم، اظهار کرد: این میزبانی ها برای دسترسی هرمزگانی ها به آثار فاخر هنری است پس زمانی که آن شرایط برای استقبال شان فراهم نشود ضرورتی ندارد، اجرا شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علیرضا درویش نژاد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از مباحث اقتصاد مقاومتی تولید آثار فرهنگی و هنری است، تصریح کرد: هر کسی که در خود توانایی خلق آثار فرهنگی و هنری می بیند این اداره کل آمادگی حمایت از تولید آن را دارد.

تنها به یک شرط میزبان جشنواره فیلم فجر را میزبانی می‌کنیم

وی با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر مانند برخی از استان های دیگر قرار است در استان هرمزگان برگزار شود، تصریح کرد: با مسئولان این جشنواره شرط کرده ایم در صورتی حاضر به برگزاری این جشنواره در هرمزگان هستیم که میفیت فیلم های اختصاص یافته مناسب و سبب استقبال علاقه مندان شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اگر قرار باشد نحوه اختصاص فیلم ها همچون سال گذشته باشد حاضر به میزبانی نیستیم، اظهار کرد: این میزبانی ها برای دسترسی هرمزگانی ها به آثار فاخر هنری است پس زمانی که آن شرایط برای استقبال شان فراهم نشود  ضرورتی ندارد اجرا شود.

درویش نژاد با بیان اینکه فیلم ها باید به گونه ای باشد تا عموم مردم را جذب خود کند، اضافه کرد: فراهم کردن زیرساخت ها و برنامه ریزی اجرا با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است اما دیگر جزییات شامل اکران و دعوت از کارگردانان و بازیگران داخلی و حتی بین الملل برعهده دست اندرکاران خود سینما است و مورد حمایت ما قرار می گیرند.

جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت حتما برگزار می‌شود

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر مشخص شدن تکلیف برگزاری جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت، افزود: به طور حتم این جشنواره را سال آینده برگزار خواهیم کرد و اقدامات اولیه آن انجام شده است.

سرانجام برگزاری کنگره شعر و قصه جوان به کجا رسید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در ادامه در خصوص سرانجام برگزاری کنگره شعر و قصه جوان پس از وقفه طولانی در استان هرمزگان، عنوان کرد: قرار بود این کنگره را با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد و استانداری هرمزگان امسال بار دیگر برگزار کنیم و علی رغم تمامی مشکلات اقتصادی و عدم تخصیص های لازم در حال مهیا کردن زیرساخت ها بودیم که با توجه به وقوع زلزله کرمانشاه و دستور وزیر فرهنگ و ارشاد  اسلامی مبنی بر برگزاری تمامی برنامه های فرهنگی و هنری در کرمانشاه جهت التیام درد مردم زلزله زده، امسال این کنگره در کرمانشاه برگزار می شود اما به طور حتم از سال آینده در هرمزگان آن را برگزار خواهیم کرد.

3مخالف 3 موافق؛ تخریب یا بقای تالار مرکزی بندرعباس؟!

درویش نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در خصوص آخرین وضعیت تالار مرکزی بندرعباس، اظهار کرد: دادستان بندرعباس تا مرز تخریب این بنای فرهنگی نیز پیش رفت اما طبق آخرین رایزنی های صورت گرفته در جلسه ای در هیئت دولت نیز از بین 6 عضو رأی دهنده سه عضو رأی مخالف و سه عضو رأی موافق دادند و از آنجا که توان اعضای مخالف با ادامه روند ساخت و ساز بیشتر بود حتی پیشنهاد تخریب و اختصاص 27 میلیارد تومان برای ساخت این بنا در مکانی دیگر داده شد که مورد موافقت مان قرار نگرفت.

وی با بیان اینکه تاکنون 12 میلیارد تومان صرف ساخت این بنا تا این مرحله شده است و 15 میلیارد تومان دیگر ساخت آن در حساب وزارتخانه بلوکه شده است تا تکلیف ادامه ساخت تالار مرکزی مشخص شود، اضافه کرد: تخریب این بنا با یک یا پنج لودر محقق نمی شود و حداقل سه تا چهار میلیارد تومان باید صرف تخریب آن شود و آیا تخریب این بنا از بین رفتن پول بیت المال نیست؟!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به اینکه با حمایت استاندار قرار است بار دیگر این بنا در کمیسیون ماده 100 استان مطرح و در خصوص آن تصمیم گیری شود، عنوان کرد: پروژه هایی همچون بازار ماهی فروشان و یادمان شهدای ایرباس نیز سبب شده تا این پروژه فرهنگ هم با آن ها به یک چشم دیده شود در حالی که بازار ماهی فروشان پروژه فرهنگی نبوده و یادمان شهدای ایرباس پیش از ساخت همچون تالار مرکزی مجوزات لازم را دریافت نکرده است.

درویش نژاد با بیان اینکه تالار مرکزی بندرعباس تمامی مجوزات را از زمان آغاز به کار دریافت کرده است، اضافه کرد: حاضر شدیم 30 متر نیز عقب نشینی کرده تا 60 متر حریم ساحل را رعایت کنیم و قول می دهم در صورت مجوز ادامه ساخت چه بنده مدیرکل باشم چه نباشم تا پایان سال 97 این بنای فرهنگ ساخته شود و عملیات ساخت موزه معاصر در جنب آن را هم آغاز کنیم.

وی ادامه داد: اگر این پروژه خلاف قانون بوده و تمامی شرایط را نداشته چرا مسئولین در گذشته مجوزات لازم را صادر کرده اند.

مردم محمد علیزاده و حامد همایون دوست دارند، گناه من نیست!

درویش نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر نحوه برگزاری کنسرت‌ها در استان هرمزگان و عدم توجه به هنرمندان بومی، افزود: شاید هماهنگی بین دستگاه های اجرایی جهت برگزاری هر چه بهتر کنسرت ها در هیچ استانی مانند هرمزگان نباشد و شاهد هستیم هر سبک موسیقی مجاز کشور در هرمزگان به روی صحنه می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با بیان اینکه حتی موسیقی راک توسط خوانندگان بومی در بندرعباس به روی صحنه رفت و خودم به عنوان نفر نخست در آن اجرا حاضر شدم، افزود: اگر مشاهده می شود اجرای خوانندگان بومی ما بین خوانندگان مرکز نشین است زیرا آن ها زودتر مجوزات لازم را کسب کرده و زمانی که برنامه گذار جهت اجرای خواننده بومی به اداره کل فرهنگ و ارشاد مراجعه می کند خواستار تاریخی می شود که مجبور هستیم بین آن ها بگنجانیم.

وی با اشاره به اینکه از هرگونه حمایتی در حد توان در جهت پیشرفت خوانندگان بومی دریغ نکرده ایم و به طور حتم هنرمندان بومی مورد حمایت شخص بنده هستند، تصریح کرد: حتی در کنسرت ناصر زرجام نیز هزینه ای هم پرداخت کردیم اما اینکه مردم حمایت نمی کنند دیگر گناه من مسئول نیست بلکه باید مردم خود قدرشناس هنرمندان بومی باشند و اگر می بینیم محمد علیزاده و حامد همایون در بندرعباس مورد استقبال قرار می‌گیرند، حتما طرفدار دارند که این استقبال صورت می‌گیرد.

برای اجرای بانوان معترض نه درخواستی ارائه شد نه مجوزی صادر شده بود

درویش نژاد در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص کلیپ پخش شده از اعتراض یک گروه موسیقی بانوان در اعتراض به عدم اجرا در بندرعباس، تصریح کرد: این افراد هی چگونه درخواستی برای اجرا نداده بودند و به بنده مراجعه کردند که بنده اعلام کردم ابتدا درخواست بدهید و با این وجود در تلاش برای برگزاری اجرا بودیم که به ناگهان شاهد پخش این کلیپ بودیم که باعث تعجب بنده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به اینکه وقتی در مسیر تحقق این درخواست بودیم نمی دانم ضرورت پخش این کلیپ چه بود، اظهار کرد: برخی زمان ها عده ای افراد با بی دقتی کاری را انجام می دهند که سبب سواستفاده رسانه های بیگانه می شوند که در این امر شاهد این موضوع بودیم و متأسفانه این افراد در این موضوع سهل انگاری کردند و به طورکلی برای برگزاری کنسرت این گروه نه درخواستی داده شده بود نه مجوزی صادر شده بود که برگزار نشود.

درویش نژاد با بیان اینکه گروه موسیقی بانوان کیدی با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون هیچ مشکلی در جشنواره موسیقی فجر تهران به اجرای برنامه پرداخت، افزود: نگاه دستگاه فرهنگ و هنر استان نگاه حمایتی است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در هرمزگان با رعایت موازنی قانونی با هیچ اجرایی مخالف نبوده و نیستیم و سال گذشته اجرای ویژه بانوان با حضور گروه های بومی بدون هیچ مشکلی به اجرا درآمد.

خوانندگان زیرزمینی دستگیر شده را نمی‌شناسم

وی در خصوص اعلام رئیس پلیس امنیت عمومی هرمزگان مبنی بر شناسایی و دستگیری 21 خواننده زیرزمینی و پلمب 6 استودیوی غیرمجاز در بندرعباس، گفت: در این خصوص اطلاعی ندارم و خوانندگان دستگیر شده را نمی‌شناسم زیرا آن‌ها زیرزمینی بوده و مجوزی از این اداره کل برای فعالیت نداشته‌اند.


انتهای پیام

نظر شما