شناسهٔ خبر: 23651228 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

اغفال دختران در فضای مجازی

صاحب‌خبر -

مردی که با معرفی خود با عناوین جعلی دختران جوان را در فضای مجازی فریب می‌داد و از آنان سوءاستفاده می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش شرق، دختری به پلیس فتای استان خوزستان مراجعه و اعلام کرد از طریق شبکه اجتماعی با فردی که خود را شاعر و استاد دانشگاه معرفی کرده، آشنا شده است که در ادامه با توجه به پیام‌هایی که در این محیط بین شاکی و متهم ردوبدل شده بود، مرد شیاد متوجه ‌شد خانواده دختر دارای تعصبات مذهبی هستند و با تهدید به انتشار پیام‌ها و عکس و فیلم خصوصی از شاکی اقدام به اخاذی به مبلغ ٨٠٠ میلیون ریال کرد.

پس از تشکیل پرونده دراین‌باره پیگیری درخصوص آن به‌سرعت در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

در عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر شد و پس از بازرسی مخفیگاه وی تعداد ٢٠٠ دستگاه گوشی و مقادیر زیادی طلا و جواهر اخاذی‌شده و تعداد زیادی تجهیزات رایانه‌ای و ممنوعه و مشروبات الکلی کشف شد.

در ادامه مشخص شد تعداد قربانیان بیش از ١٠ نفر است و متهم با شگرد جعل مدارک شناسایی و هویتی و سوءاستفاده از مدارک جعلی، قربانیان خود را تحت عنوان مأمور ناجا و وزارت اطلاعات و استاد دانشگاه و شاعر و بسیاری عناوین دیگر معرفی و از این طریق به اخاذی عکس و فیلم خصوصی بانوان در شبکه‌های اجتماعی و جرائم دیگر نظیر سرقت گوشی، زورگیری و ارتباط نامشروع و مستندسازی آن برای انتشار اقدام می‌کرده است.

رئيس‌پلیس فتای استان خوزستان گفت: در موضوع جعل هویت متأسفانه خانم‌ها آسیب‌پذیرند و باید به هویتی که طرف مقابل خود را با آن معرفی می‌کند اعتماد نکنند. بسیاری از دختران از ترس آبرو بین خانواده و مردم در این مورد به پلیس فتا مراجعه نمی‌کنند.

سرهنگ حسنوند ادامه داد: ما توصیه می‌کنیم اگر آسیب یا تهدیدی در فضای مجازی متوجه فرد شد خودسر اقدامی نکند، به‌ویژه زنان متأهل با مشورت با همسران خود و دختران با مشورت با والدین تصمیم درستی را بگیرند.

نظر شما