شناسهٔ خبر: 23651073 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با توجه به ناپایداری جوی از پایان امشب،

شناورهای سبک و قایق های صیادی از رفتن به دریا خودداری کنند

بندرعباس- ایرنا- کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان توصیه کرد: با توجه به ناپایداری جوی ودریایی در پایان امشب و روز یکشنبه شناورهای سبک و قایق های صیادی از رفتن به دریا در آبهای خلیج فارس به طور جد خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

مرضیه سی سی پور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این ناپایداری سبب مواج شدن دریا خواهد شد و در این مدت سرعت وزش باد بیش از 45 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج بیش از 180سانتی متر پیش بینی می شود.
وی بیان داشت: امروز شنبه در بیشتر نقاط استان هرمزگان وضعیت جوی و دریایی به نسبت پایداری خواهیم داشت اما از پایان امشب وزش باد به نسبت شدید و مواج شدن دریا را شاهد هستیم.
کارشناس پیش بینی هواشناسی هرمزگان اظهارکرد: روز یکشنبه نیز احتمال اختلال در ترددهای دریایی به جزایر خلیج فارس پیش بینی می شود.
سی سی پور ادامه داد: روز یکشنبه با افزایش ابرناکی آسمان احتمال رگبار پراکنده در مناطق شرقی استان هرمزگان و برخی نقاط تنگه هرمز دور از انتظار نیست.
وی گفت: پیش بینی مدل موج، برای روز دوشنبه نیز کاهش سرعت باد و ارتفاع موج در خلیج فارس و تنگه هرمز و افزایش سعت باد و ارتفاع موج در دریای عمان را نشان می دهد.
در شبانه روز گذشته شهرستان حاجی آباد با کمینه دمای یک درجه سانتی گراد بالای صفر خنک ترین شهر استان هرمزگان گزارش شده است.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده:خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

انتهای پیام /*

نظر شما