شناسهٔ خبر: 23651053 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد به شبستان خبر داد:

اجرای طرح های دانش بنیان با همکاری کارآفرینان

خبرگزاری شبستان: معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: کمیته امداد با هدف افزایش پایداری و درآمد مددجویان، به طرح های اشتغال زای دانش بنیان ورود پیدا می کند.

صاحب‌خبر -

حجت الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان در باره ی اشتغال زایی مددجویان گفت: همکاران ما تلاش می کنند تا علاوه بر افزایش اشتغال زایی، پایداری و درآمد زایی طرح ها  نیز افزایش یابد.

 

وی افزود: حداقل درآمد طرح های امدادی 930 هزارتومان در نظر گرفته شده است و در برنامه ی جدید تلاش داریم تا این درآمد را به بالای یک میلیون و 500 هزار تومان برسانیم.

 

عبدالملکی گفت: در برنامه جدید خود اشتغالی مددجویان،  به موضوع مشاغل دانش بنیان توجه خواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه بیش از 70 هزارنفر از دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند بیان کرد: تعداد دانش آموختگان و افرادا تحصیل کرده نیز در امداد زیاد هستند.

 

وی با اشاره به مشاغل دانش بنیان گفت: این طرح های دانش بنیان علاوه بر اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی است، درآمد زا نیز هستند.

 

معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: هیئت های اندیش ورز در استان هایی که قرار است طرح های دانش بنیان به صورت آزمایشی اجرا شود، ساماندهی می شوند.

 

وی ادامه داد: هیئت های اندیشه ورز متشکل از افرادی است که به فضای کسب و کار و وضعیت طرح های دانش بنیان تسلط دارند. این افراد با همکاران ما که زیست بوم اقتصادی امداد را به خوبی می شناسند  در این هیئت همکاری می کنند.

 

معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: در مرحله ارزیابی روی طرح هایی سرمایه گزاری می کنیم که مزیت هایی برای مناطق اجرا شده نیز داشته باشد.

 

وی بیان کرد: برنامه داریم تا کارآفرین های خبره در این زمینه را به همکاری با کمیته امداد دعوت کنیم. این کارآفرین ها طرح های دانش بنیان دارندکه تمایل دارند این طرح ها با کمک امداد اجرای شود و مددجویان  به عنوان نیروی کار حضور داشته باشند.

 

عبدالملکی گفت:اگر این طرح اجرا شود می خواهیم به یک الگوی بومی ایرانی و اسلامی تبدیل شود تا با زیر شاخه های اقتصاد مقاومتی بتواند در کشورهای منطقه نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 

معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت:طرح ها با زیست بوم اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

نظر شما