شناسهٔ خبر: 23651001 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

امسال بیش از یکهزار نفر آموزش های فنی و حرفه ای را در سلماس فرا گرفتند

اکبر حاضری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد آموزش دیدگان مربوط به یک مرکز ثابت فنی و حرفه ای سلماس و ٣٣ مرکز سیار شهری و روستایی

صاحب‌خبر - اکبر حاضری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد آموزش دیدگان مربوط به یک مرکز ثابت فنی و حرفه ای سلماس و ٣٣ مرکز سیار شهری و روستایی تحت سرپرستی این مرکز است.
وی با بیان اینکه بیشترین متقاضی آموزش با بیش از ١٢٢ هزار نفر ساعت کارآموز در بخش صنعت بوده، اظهار کرد: در طی این دوره ها ٥٠٠ نفر از اصناف نیز با بیش از 30 هزار نفر ساعت از آموزش های مرتبط با شغل خود و مسائل ایمنی و بهداشتی مرتبط با آن بهره مند شدند.
وی با اشاره به اینکه بیشتر متقاضان فراگیری آموزش های بخش خدمات مربوط به بانوان است، افزود: تا پایان سال جاری ٣٠٠ نفر در مراکز ثابت و سیار آموزش های این بخش را پشت سر می گذارند.
وی به آموزش ١٠٢ نفر در قالب ٢٥ هزار نفر ساعت در زندان ها نیز اشاره کرد و افزود: آموزش های فنی و حرفه ای در زندان ها ضمن پر کردن اوقات فراغت زندانیان، مهارتی را به آنان می آموزد تا بعد از رهایی وارد بازار کار شوند و کارگاه تاسیسات ساختمانی، برق، جوشکاری، قالی بافی تاسیس کنند.
به گفته وی آموزش های مهارتی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سرباز وظیفه های نیروی های مسلح نیز در سلماس در حال برگزاری است و تاکنون 95 سرباز وظیفه به میزان ٢٩ هزار نفر ساعت آموزش های لازم را پشت سر گذاشته اند.
وی با اشاره به افتتاح کارگاه آزمون آنلاین مرکز آموزش فنی و حرفه ای سلماس، افزود: کارآموزانی که دوره های آموزشی را پشت سر گذاشته اند، می توانند با حضور در این آزمون ها مدرک خود را اخذ کنند.
وی افرود: با راه اندازی این کارگاه زمان آزمون از 2 ماه به یک هفته کاهش یافته و هزینه های مربوط به برگزاری آزمون از جمله مراقبان و هزینه های برگزاری آزمون حضوری از بین رفته است.
'حاضری' افزود: پس از آموزش های تئوری و عملی به قبول شدگان در آزمون ها، کارت مهارت بین المللی صادر می شود تا مهارت یافتگان بتوانند جهت اخذ پروانه کسب، دریافت تسهیلات و برقراری بیمه تامین اجتماعی اقدام کنند.
به گزارش ایرنا آموزش های فنی و حرفه ای راهکاری مناسب برای ایجاد اشتغال در کشور بوده که با تاکید مقام معظم رهبری و مسئولان ارشد کشور مورد توجه قرار گرفته است.
شهرستان سلماس با 200 هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی واقع شده است.
7156/3072
** خبرنگار: جمال فرخیان ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی

نظر شما