شناسهٔ خبر: 23650923 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مذاکرات آمریکا و کوبا در زمینه مبارزه با مواد مخدر با وجود افزایش تنش‌ها

با وجود افزایش تنش میان کوبا و آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ، مقامات دو کشور مذاکراتی یک هفته‌ای درباره همکاری مشترک در حوزه مبارزه با قاچاق مواد مخدر، برگزار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این مذاکرات نشان می‌دهد، با وجود اینکه دونالد ترامپ رییس جمهور جمهوری خواه آمریکا، مواضع سختگیرانه‌ای علیه این کشور کمونیست اتخاذ کرده است، هنوز دو کشور در برخی از حوزه‌ها با یکدیگر همکاری می‌کنند.

وزارت خارجه کوبا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این دیدار در فضایی حرفه‌ای و توام با احترام متقابل برگزار شد. هر دو طرف بر این باور بودند که مذاکرات سودمند بوده و توافق کردند که روند مذاکرات را در آینده ادامه دهند.

این مذاکرات چهارمین دور مذاکرات فنی دو کشور درباره مبارزه با مواد مخدر از سال 2015 بوده است. هم چنین در طول مذاکرات انجام شده، دو طرف درباره امنیت سایبری و مبارزه با تروریسم نیز گفت و گو کردند.

باراک اوباما، رییس جمهور سابق آمریکا و رائول کاسترو، رییس جمهور کوبا بعد از حدود نیم قرن سردی روابط، در سال 2014 توافق سازش امضا کردند.

در همین راستا سفارت آمریکا در کوبا برای اولین بار از سال 1961، به عنوان بخشی از تلاش‌های باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا برای احیای روابط میان دو کشور بازگشایی شد اما دولت ترامپ بار دیگر روابط میان دو کشور را به سمت تنش پیش برد.

در ماه سپتامبر مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که حملاتی ناشناخته علیه سلامت دیپلمات‌های این کشور در هاوانا انجام شده است و تاحدودی دولت کوبا را مقصر دانستند. پس از این اقدام آمریکا دست به کاهش شدید تعداد کارکنان سفارت خود در کوبا زد و در نتیجه آن فرایند صدور روادید این سفارتخانه متوقف شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما