شناسهٔ خبر: 23650691 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشف محموله قاچاق انسان در گمرک بازرگان

ارومیه- ایرنا- مدیرکل گمرک بازرگان گفت: ماموران این گمرک یک زن جوان و یک مرد که در داخل یک کشنده چادری مخفی شده بودند را کشف کردند تا دوازدهمین مورد از قاچاق انسان در این گمرک طی سال جاری کشف شود.

صاحب‌خبر -

علی معصومی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد در داخل بار یک دستگاه تریلر مخفی شده بودند و قصد داشتند به صورت غیرقانونی از ترکیه وارد کشور شوند اما ماموران امور بندری با رصد اطلاعات محموله ها و استفاده از دستگاه های کنترلی موفق به کشف آنان شدند.
وی با اشاره به اینکه این زن و مرد جوان تبعه ایران هستند، اضافه کرد: بار این تریلر شامل لوازم و اشیاء مبلمان بوده و بصورت پالت بارگیری شده بود.
وی ادامه داد: این زن و مرد هیچ نسبتی با یکدیگر ندارند و قاچاقچیان انسان پس از بریدن سیم پلمپ گمرک ترکیه این 2 نفر را در داخل بار جاسازی کرده بودند‌.
به گزارش ایرنا، گمرک بازرگان و شهرستان ماکو در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.
هم اکنون گمرکات ایران مجهز به تجهیزات پیشرفته کنترلی و سگ های جستجوگر است و ماموران گمرک بازرگان با استفاده از این تجهیزات در سال جاری 12 مورد قاچاق انسان را کشف کرده اند.
بر اساس گزارش دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک (RILO) در سال 2017 میلادی گمرک ایران در مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر رتبه اول دنیا را کسب کرده است.
7132/3072
** خبرنگار: حمید قاسمی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی

انتهای پیام /*

نظر شما