شناسهٔ خبر: 23650286 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تجمع حاميان طرح مهاجرتي داکا در برابر ساختمان کنگره آمريکا

گروهي از رهبران جامعه لاتين تبارهاي آمريکا با تجمع در برابر ساختمان کنگره خواستار حمايت قانونگذاران برای جلوگیری از اخراجشان از این کشور شدند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، يک نماينده دموکرات کنگره و گروهي از رهبران جامعه لاتين تبارهاي آمريکا روز جمعه به گروهي از مهاجران جواني پيوستند که با تجمع در برابر ساختمان کنگره خواستار حمايت قانونگذاران از آنها در برابر تصميم رئيس جمهور براي اخراجشان از آمريکا شدند.
 

يواکيم کاسترو نماينده ايالت تگزاس در مجلس نمايندگان آمريکا در اين تجمع گفت: مجلس نمايندگان آمريکا روز گذشته به طرح بودجه اي راي داد که خيلي موارد را در بر نمي گيرد. اين طرح بودجه برنامه بيمه سلامت کودکان يا مراکز درماني را در بر نمي گيرد. اين طرح همچنين در اصلاح قانون داکا )اقدام معوق براي تازه واردها در کودکي) ناکام ماند.

mp4
<div id="video-display-embed-code_1807104" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/1999865/1807104?width=360&height=240"></script></div>

کاسترو افزود، 83 درصد از مردم آمريکا که تعداد قابل توجهي دموکرات و جمهوري خواه را شامل مي شوند، مي خواهند کنگره در اين زمينه کاري انجام دهد. اما کنگره تاکنون نتوانسته کاري انجام دهد. مسئله اين نيست که مردم آمريکا را متقاعد کنيم که کار درست چيست. مردم آمريکا مي دانند چه کاري درست است. مساله اين است که کنگره کاري انجام دهد.

نماينده ايالت تگزاس در ادامه تصريح کرد دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا گفته است به دنبال اصلاح قانون داکا است. اعضاي کنگره از هر دو حزب نيز گفته اند خواستار اصلاح داکا هستند. و اکنون ما در آستانه تعطيلي دولت قرار داريم و هيچ چشم اندازي از اصلاح داکا نيز وجود ندارد.

مونيکا سيبري، يکي از کساني که در قالب طرح داکا پذيرفته شده اند در اين تجمع گفت، من در اکوادور به دنيا آمدم اما زندگي خود را اينجا ساختم. من اولين فرد در خانواده ام هستم که تحصيلات دانشگاهي دارد ... ما براي به دست آوردن زندگي بهتر به اين کشور مهاجرت کرديم.

سيبري افزود، من خسته شده ام. روز سه شنبه به همراه گروه 25 نفره اي از مهاجران فاقد مدرک از نيويورک به اينجا (واشنگتن) آمدم تا با تمام مقامات منتخبي که ما را نمايندگي مي کنند، صحبت کنم. ما براي گفتگو در اين باره، افرادي را از لانگ آيلند، بوفالو و آلباني (مرکز ايالت نيويورک) به اينجا آورديم. با اين حال دفاتر آنها ما را ناديده گرفتند، آنها فکر مي کنند ما وجود نداريم.

جوزف تروجيلو، يکي ديگر از کساني که در قالب طرح داکا اجازه کار و اقامت در آمريکا را يافته اند نيز گفت، من درک مي کنم که مباحث زيادي در جريان است اما ما اينجا درباره 800 هزار (نفر) و زندگي و روياهايمان صحبت مي کنيم. من شخصا وقتي 5 سال داشتم از ليما در پرو به آمريکا آمدم. و بر مشکلات زيادي غلبه کردم تا به جايگاهي که اکنون هستم برسم.

تروجيلو افزود، کاري که اکنون کنگره مي تواند انجام دهد حمايت از ما و روياهاي ما هست چرا که ما به دنبال نابودي آمريکا نيستم ما نمي خواهيم چيزي را از دست کسي بگيريم بلکه ما به دنبال ايجاد جامعه زيباتر و اميدوار کننده تر هستيم. و من به شما قول مي دهم، شما (خطاب به نمايندگان کنگره) از رايي که امروز يا در آينده مي دهيد، پيشيمان نخواهيد شد. ما شما را سربلند خواهيم کرد.

جوزف کالدرون، رئيس فدراسيون هيسپانيک نيز در اين تجمع گفت، ما تا زماني که کودکانمان بتوانند در امنيت اينجا زندگي کنند از پاي نخواهيم نشست، تا زماني که مطمئن شويم آنها با عزيزانشان خواهند ماند و ديگر داستان هاي وحشتناکي درباره جدا کردن والدين از فرزندانشان نشنويم. ما چه کشوري هستيم که امروز اجازه مي دهيم چنين اتفاقي بيفتند؟ و اين کنگره که مي گويد اهميت مي دهد و به نمايندگي از آمريکا صحبت مي کند کيست؟ بي شک آنها به ارزش هاي شماهايي که اين جا جمع شده ايد احترام نمي گذارند.

طرح اخراج مهاجران برنامه داکا سبب اختلاف بين نمايندگان و نرسيدن لايحه بودجه به مجلس سنا شده است. بر اساس برنامه داکا، کودکاني که از سوي والدينشان به صورت غيرقانوني به آمريکا آورده شده‌اند در برابر خطر اخراج از اين کشور محافظت مي‌شوند. ترامپ در ماه سپتامبر تصميم گرفت اجراي اين قانون را متوقف کند.

نظر شما