شناسهٔ خبر: 23649956 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هرمزگان در هفته ای که گذشت

ترافیک حضور مسئولان کشوری، نجات شناور دریابانی و همایش های متعدد

بندرعباس - ایرنا - استان هرمزگان در هفته ای که گذشت شاهد رویدادها و اخبار مهمی در بخش های مختلف سیاسی، اقتصادی، ورزشی، کشاورزی، انتظامی، فرهنگ و دیگر حوزه ها بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در هفته گذشته هرمزگان میزبان همایش ها و نشست های مهمی از جمله نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور معاون وزیر دادگستری، شورای ساماندهی حریم ویژه شهر بندرعباس با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، اولین همایش ملی رویکردهای نوین آموزشی و پژوهشی در تعلیم و تربیت با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و همایش مدیران کل امور روستایی استانداری های سراسر کشور با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری بود.
در کنار این نشست ها و همایش های مهم، اعلام صادرات میگوی پرورشی هرمزگان به پنج کشور، احداث 15 سایت آبرسانی روستایی، خبر توزیع 225 میلیارد تومان اعتبار میان شهرداری ها و دهیاری های هرمزگان، کسب جایگاه نخست کشوری ترانزیت کالا توسط بندر شهید رجایی، اعلام تخصیص 40 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی، دستگیری عامل انتشار عکس های عروسی یک زوج در فضای مجازی توسط پلیس فتا، اعطای تسهیلات به فعالان صنایع تبدیلی ، کشف بیش از سه تن مواد مخدر در 48 ساعت ابتدایی هفته و نجات شناور دریابانی در آب های هرمزگان و میزبانی لیگ دسته یک بسکتبال با ویلچر کشور از مهمترین اخبار و رویدادهای این استان در هفته گذشته بود.
تعطیلی بنادر غرب هرمزگان در روز سه شنبه هفته گذشته به دلیل وزش شدید باد، اعلام آمادگی استانداری هرمزگان برای پرداخت 50 درصد هزینه های سفر پرواز تهران به جاسک و ابوموسی، اعلام تبدیل پارسیان به عنوان مبدا صادرات مواد معدنی به کشور قطر، آغاز به کار بیست و نهمین دفتر پیشخوان ثبت احوال در هرمزگان، دعوت بسکتبالیست های هرمزگانی به اردوی تیم ملی جوانان، خبر اعلام احیای قنات های هرمزگان، برگزاری رزمایش با ولایت تا شهادت در بندرعباس، معارفه مدیرکل بهزیستی هرمزگان و هشدار هواشناسی نسبت به ناپایداری جوی هرمزگان در هفته پیش رو و اعلام افزایش 10 درصدی کشف کالای قاچاق از دیگر اخبار و رخدادهای مهم این استان در هفته گذشته بود.
آغاز دوباره تئاتر در بندرعباس با اجرای اثر دن کامیلو به کارگردانی حسن دهبارزی و همچنین پینوکیو به کارگردانی رضا جوشعار، در کنار مصاحبه مطبوعاتی نمایشگاه کتاب هرمزگان نیز از اخبار مهم حوزه فرهنگی هرمزگان در هفته گذشته بود.

** از جمله اخبار مهمی که بندرعباس میزبان آن ها بود و مرور آن خالی از لطف نیست، اعلام معاون وزیر دادگستری در خصوص افزایش 20 درصدی نیروی انسانی سازمان تعزیرات حکومتی در هرمزگان و لزوم بازنگری در قوانین به منظور مبارزه جدی تر با پدیده قاچاق کالا و ارز، انتخاب بندرعباس بعنوان پایلوت احیاء بافت های فرسوده کشور ، انتقاد معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص کتابهای کنکور و خلاء وجود نگاه خلاق و متفکر در نظام آموزشی و تاکید بر تحول نظام آموزشی و تاکید معاون رئیس جمهوری بر آغاز توسعه کشور از روستاها است.

**معاون وزیر دادگستری: مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیازمند بازبینی و اصلاح قانون است
معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور با اشاره به تاثیرهای سوء پدیده شوم قاچاق کالا و ارز بر اقتصاد کشور، گفت: برای مبارزه با این پدیده نیازمند بازبینی و اصلاح قانون هستیم.
جمال انصاری شامگاه سه شنبه گذشته در نشست کمیسیون برنامه ‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان با بیان اینکه به دنبال کاهش مشکلات و رفع موانع در برخورد و کنترل قاچاق هستیم، اظهار داشت: قانون قاچاق در حوزه پیشگیری بسیار رسا و دقیق است و در حوزه برخورد نیز نگاه رئیسان شعبه ها بسیار جدی و قاطع است.

**بندرعباس بعنوان پایلوت احیاء بافت های فرسوده کشور انتخاب شد
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: دراجرای برنامه جامع اقدام مشترک بازآفرینی محلات، بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی ، بندرعباس بعنوان پایلوت این طرح انتخاب شد.
هوشنگ عشایری عصر چهارشنبه گذشته در نشست ستاد ویژه ساماندهی حریم شهر بندرعباس ازاعضای این ستاد خواست با هم افزایی و تلاش بیشتر کمک کنند تا بندرعباس بعنوان الگوی خوبی در زمینه بازسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد در سطح کشوربه دیگر استانها معرفی شود.

**معاون رئیس‌ جمهوری: پیشرفت و توسعه کشور باید از روستاها آغاز شود
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس ‌جمهوری گفت: پیشرفت و توسعه برعکس چیزی که در نظام برنامه ریزی کشور دیده می شود باید از روستاها آغاز شود.
سید ابوالفضل رضوی چهارشنبه گذشته درنشست استانی اشتغال و اقتصاد مقاومتی هرمزگان در بندرعباس اظهار داشت: مبانی برنامه ریزی کشور بزرگ گرایی و مرکز گرایی است که این بزرگ ترین اشتباه نظام برنامه ریزی کشور و این یکی از عوامل توسعه نیافتگی شهرها محسوب می شود.

** 50 درصد هزینه پروازهای تهران به ابوموسی، جاسک و بندرلنگه پرداخت می شود
استاندار هرمزگان با تاکید بر راه اندازی پروازه های تهران به ابوموسی، جاسک و بندرلنگه، گفت: برای رونق گرفتن این پروازها، استانداری هرمزگان هزینه 50 درصد صندلی های خالی مانده آنها را تامین می کند..
فریدون همتی عصر دوشنبه گذشته در نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان هرمزگان اظهار داشت: این اقدام حمایتی در جهت برقراری مسیرهای پروازی مذکور به منظور توسعه و رونق سرمایه گذاری و گردشگری هرمزگان انجام می شود.

**معاون وزیر آموزش و پرورش : نظام آموزشی نیازمند تحول است
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان این که از ایجاد نوآوری در نظام آموزش و پرورش کشور خودداری شده است گفت: نظام آموزشی نیازمند تحول است.
حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان پنجشنبه گذشته در اولین همایش ملی رویکردهای نوین آموزشی و پژوهشی در تعلیم و تربیت در بندرعباس افزود: زمان شکل گیری آموزش و پرورش مدرسه ای بخشی از برنامه های آن متکی به تعلیم و تربیت بومی و بخش بیشتر آن عاریتی و اقتباسی از نظام آموزش و پرورش مغرب زمین بوده است.
7198/7408
گزارش: فاطمه حسینی ** انتشار دهنده: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

انتهای پیام /*

نظر شما