شناسهٔ خبر: 23649664 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

به کمکGoogle Arts & Culture

همزاد هنری خود را پیدا کنید

اخیرا قابلیت جالبی به Google Arts & Cultureاضافه شده کافی است یک عکس سلفی از خود بگیرید و آن را در اختیار برنامه بگذارید. این برنامه به کمک تکنولوژی تشخیص چهره در میان کلکسیون بزرگ تابلوهای نقاشی به جستجو میپردازد در نهایت پرتره ای را که بیشترین شباهت را به شما دارد را پیدا و در کنار عکس شما میگذارد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / گوگل اپلیکیشن های مختلفی دارد که هر کدام با کاربردهای خاصشان میتوانند بخشی از مشکلات هر کاربری را حل کنند از آنالیز کردن اطلاعات گرفته تا ذخیره سازی فایل و پیدا کردن مسیر از روی نقشه. یکی از سرویس ها جالب دیگر گوگل که میتوانیم به شما معرفی کنیم Google Arts & Culture است. این برنامه دقیقا برای افرادی مناسب است که به فرهنگ و هنر علاقه خاصی دارند  یا هنگام سفر به کشورهای مختلف نمیدانند که مراکز و مکانهای فرهنگی و هنری آن کشور کجا قرار دارد. این برنامه دسترسی به آثار موجود در 1000 موزه برتر دنیا که در ۷۰ کشور مختلف هستند را فراهم می کند.

این برنامه علاوه بر امکان جستجو در میان آثار هنری دنیا امکان تور مجازی در میان آثار هنرمندان و کلکسیون های هنری را هم  داراست. این تورها به صورت نمای ۳۶۰ درجه می تواند جذاب ترین بخش از این اپلیکیشن باشد. برای دیدن یک اثار هنری کافی است از بخش جستجوی برنامه کمک بگیرید. برای مثال میخواهید بدانید کلیسای نوتردام یا پاریس چه شکلی است. برای این کار نام کلیسا مورد نظر خود را در بخش جستجو وارد کنید سپس با کمک  قابلیت استریت ویو به داخل کلیسا بروید و در آن به گشت و گذار مشغول شوید. پوشش تمام خبرهای فرهنگی و هنری دنیا نیز از دیگر قابلیتهای این برنامه است. این برنامه سال گذشته معرفی شده و هر بار با هر به روز رسانی قابلیتهای جدیدی به آن اضافه میشود. برای مثال اخیرا قابلیت جالبی به Google Arts & Cultureاضافه شده که سر و صدای زیادی هم در بین کاربران براه انداخته است. به لطف این به روزرسانی کافی است یک عکس سلفی از خود بگیرید و آن را در اختیار برنامه بگذارید. این برنامه به کمک   تکنولوژی تشخیص چهره در میان کلکسیون بزرگ تابلوهای نقاشی به جستجو میپردازد در نهایت  پرتره ای را که بیشترین شباهت را به شما دارد را پیدا و در کنار عکس شما میگذارد. باید بگوییم که این جستجو نتایج قابل توجه و تعجب برانگیزی دارد چرا که در بیشتر موارد اثاری را پیدا میکند که کاملا شبیه به شما هستند. این برنامه به صورت رایگان در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید و IOS قرار گرفته است.

نظر شما