شناسهٔ خبر: 23649405 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حسین ابوالصدق در گفتگو با مهر:

حرف فیلم‌اولی‌ها را بهتر می‌فهمم/انجام ۸۰ درصد از صداگذاری «امیر»

حسین ابوالصدق صداگذار سینما بیان کرد که تاکنون ۸۰ درصد از صداگذاری «امیر» ساخته نیما اقلیما به پایان رسیده است.

صاحب‌خبر -

حسین ابوالصدق صداگذار سینما در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جدیدترین فعالیت های خود گفت: در حال حاضر مشغول صداگذاری فیلم سینمایی «امیر» به کارگردانی نیما اقلیما هستم که به سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر راه یافته و تاکنون ۸۰ درصد از کارهای آن به پایان رسیده است و تا اوایل هفته آینده دی سی پی فیلم «امیر» را می کشیم.

وی افزود: «امیر» یک فیلم اجتماعی با موضوع روز و در عین حال جذاب و به روز است. این فیلم متفاوت از سوژه های سینمایی است که این روزها به طور مرتب در آثار ما تکرار می شوند از همین رو مخاطبان به طور مرتب با «امیر» همذات پنداری می کنند و بر اساس تصور خود از آن نتیجه می گیرند ضمن اینکه موضوع این فیلم چیزی است که این روزها خانواده ها همواره با آن درگیر هستند. «امیر» درباره عواطف انسانی است که در جامعه ما مرده یا سرد شده است و خانواده ها اعم از همسر، فرزند و ... درگیر آن هستند.

ابوالصدق با اشاره به کار صداگذاری این اثر بیان کرد: صداگذاری «امیر» کار بسیار سختی بود زیرا با توجه به اینکه امکان صدابرداری از بالا برای این فیلم وجود نداشته و همه صدابرداری های آن از پایین انجام شده است کار صدابرداری و صداگذاری «امیر» سخت شده است.

این صداگذار اظهار کرد: نیما اقلیما کارگردان فیلم اولی است اما فیلم او به عنوان یک اثر اول شناخته نمی شود زیرا یک فیلم حرفه ای سر و شکل دار با بازی ها و لوکیشن های خوب است. اکثر دوستانی که جدیدا ما به آنها کار اولی می گوییم آثار خوبی دارند و بسیار پیشرفت کرده اند البته من هم با دوستانی که ساخت اثر اولشان را تجربه می کنند راحت تر هستم زیرا آنها به روزتر شده اند برهمین اساس راحت‌تر حرف یکدیگر را متوجه می شویم ضمن اینکه به قضیه فیلمسازی حرفه ای تر نگاه می کنیم و به همین ترتیب نتیجه کار خوب می شود.

وی با اشاره به دیگر آثارش عنوان کرد: من چند فیلم دیگر هم داشتم اما متاسفانه به جشنواره ملی فیلم فجر راه پیدا نکردند برای مثال فیلم «سراسر شب» به کارگردانی فرزاد موتمن که یک اثر خوب و قوی بود به جشنواره راه پیدا نکرد. «سراسر شب» یک فیلم کاملا سینمایی و درباره سینما بود و برای آن زحمت زیادی کشیده بودند و فکر نمی کردم این فیلم به جشنواره راه پیدا نکند.

ابوالصدق توضیح داد: دیگر فیلمم با نام «در وجه حامل» به کارگردانی بهمن کامیار که یک اثر خوب بود نیز از رقابت در این جشنواره بازماند البته فیلم «خونمردگی» به کارگردانی امیراحمد انصاری را هم داشتم که با وجود اینکه یک فیلم به روز بود و با هزینه کم ساخته شده بود، نتوانست به جشنواره بیاید.

این صداگذار یادآور شد: چندی پیش کارهای فیلم سینمایی «تگزاس» به کارگردانی مسعود اطیابی را به پایان رساندم که این فیلم هم فرم حضور در جشنواره ملی فیلم فجر را پر کرده بود اما پذیرفته نشد. به نظرم این فیلم می توانست تعادل جشنواره را حفظ کند زیرا در حال حاضر تعداد آثار جنگی، آپارتمانی و تلخ اجتماعی این رویداد هنری زیاد است در حالی که «تگزاس» یک فیلم مفرح، خوش ساخت و خوش ریتم است که می‌توانست جشنواره را تکان دهد.

وی در پایان بیان کرد: من چیزی بالغ بر ۹ بار نامزد دریافت سیمرغ بخش صداگذاری جشنواره ملی فیلم فجر شدم به طوری که ۵ سال به من زنگ زدند و گفتند بیا و در مراسم اختتامیه جایزه ات را بگیر اما هر بار رفتم سیمرغ را به فرد دیگری دادند. حتی یک بار برای فیلم «آل» به من سیمرغ دادند اما صبح روز بعد به من زنگ زدند و گفتند اشتباه شده است و سیمرغ را از من پس گرفتند. از همین رو دیگر جشنواره برایم چندان جذابیتی ندارد و سعی می کنم کارم را درست انجام بدهم با این حال امیدوارم روند جشنواره درست شود.

نظر شما