شناسهٔ خبر: 23649282 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پایان دوره 4 ساله هاشمی؛ در انتظار تعیین تکلیف دو‌شغله‌ها

دوره 4 ساله کیومرث هاشمی و اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک امروز به پایان می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، انتخابات کمیته ملی المپیک 25 دی‌ماه و 5 روز زودتر از پایان دوره 4 ساله کیومرث هاشمی و همکارانش برگزار شد و در نهایت نیز رضا صالحی‌امیری بدون رقیب برای 4 سال این پست را برعهده گرفت.

کیومرث هاشمی به همراه شاهرخ شهنازی (دبیرکل)، رباب شهریان و علیرضا دبیر (نواب رئیس) و محمدعلی شجاعی (خزانه‌دار) اعضای هیات رئیسه را تشکیل می‌دادند که در این بین شهنازی بار دیگر به عنوان دبیر کل در سمت خود ابقا شد.

در پست هیات اجرایی از جمع سابق فضل‌الله باقرزاده و محمد علیپور توانستند با کسب اکثریت آراء به این دوره نیز راه پیدا کنند.

با پایان دوره 4 ساله هاشمی در کمیته ملی المپیک و سایر اعضای هیات رئیسه و هیات اجرایی و با انتخاب نفرات جدید قرار است مراسم تودیع و معارفه با حضور وزیر ورزش برگزار شود، اما هنوز روز دقیق این مراسم اعلام نشده است.

* کارنامه نه چندان موفق هاشمی در المپیک ریو

در دوره 4 ساله کیومرث هاشمی کاروان کشورمان در رویدادهای مختلفی شرکت کرد که مهمترین آن بازی‌های المپیک ریو و بازی‌های آسیایی اینچئون بود. کاروان ورزشی ایران در این 4 سال در 10 رویداد حضور داشت و 339 مدال رنگارنگ نیز حاصل کار ورزشکاران کشورمان بود.

نگاهی کوتاه و مقایسه بین نتایج ورزشکاران در المپیک ریو و لندن نشان می‌دهد، ایران کارنامه چندان موفق در بازی‌های 2016 نداشته است. در این دوره نه از مدال‌های طلایی فرنگی‌کاران خبری بود و نه از مدال‌های رنگارنگ تکواندوکاران. کاروان ورزشی ایران در این دوره با کسب 3 مدال طلا، یک نقره و 4 برنز به کار خود پایان داد و در رده بیست و پنجم جهان قرار گرفت.

البته در بازی‌های آسیایی وضع بهتر بود. ما برای نخستین بار مدال‌ طلایی در تیراندازی با کمان داشتیم و در سایر رشته‌های انفرادی و توپی نیز وضعیت کاروان خوب بود. کاروان ورزشی ایران در این دوره 57 مدال رنگارنگ کسب کرد که 21 ندال آن طلا بود و از این حیث نسبت به دوره قبلی پیشرفت داشت و با عنوان پنجمی کار خود را به پایان برد.

* 7 ماه زمان باقی‌مانده برای بازی‌های آسیایی؛ نخستین قدم رئیس چیست؟

کمتر از 7 ماه دیگر به بازی‌های آسیایی 2018 فرصت باقی است و مهمترین رقابت پیش روی صالحی‌امیری نیز در نخستین قدم همین بازی‌هاست. ملی‌پوشان کشورمان و فدراسیون‌های ورزشی در حالی برای این ماراتن بزرگ آماده می‌شوند که به دلیل درگیری اعضای هیات اجرایی برای انتخابات سروسامانی به وضعیت ورزشکاران داده نشده و وضعیت بودجه نیز اصلا قابل قبول نیست.

اگرچه ورزشی‌ها اعتقاد دارند با روی کار آمدن صالحی‌امیری وضعیت مالی کمیته نیز بهتر خواهد شد. باید دید هیات اجرایی در نخستین جلسه خود چه مصوباتی خواهد داشت و مرد سیاسی سئول‌نشین چه برنامه‌ای برای بازی‌های آسیایی تدارک می‌بیند.

* در انتظار تعیین تکلیف دوشغله‌ها

نکته مهمتر اینکه در بین افرادی که برای هیات رئیسه انتخاب شده‌اند، رضا صالحی‌امیری و کیکاووس سعیدی دوشغله هستند و طبق اعلام سازمان بازرسی حضور افراد دوشغله ممنوع است. طبق قانون صالحی‌امیری و سعیدی باید از پست‌های خود استعفا دهند. 

وزارت ورزش تکلیف فدراسیون گلف را مشخص کرده و اعلام شده از این هفته ثبت‌نام از نامزدها آغاز خواهد شد اما در خصوص صالحی‌امیری و شرایطش در شهرداری تهران هنوز هیچ اظهار نظر رسمی مطرح نشده است.

انتهای پیام/س

نظر شما