شناسهٔ خبر: 23649112 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گرد و غبار شدید کلیه مدارس شهرستان های مرزی غرب کرمانشاه را تعطیل کرد

قصرشیرین- ایرنا- ورود یک توده گرد و غبار که از روز جمعه آسمان شهرستان های مرزی قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب را فرا گرفت، باعث تعطیلی مدارس کلیه مقاطع تحصیلی این مناطق در صبح امروز شنبه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، گرد و خاک شدید هم اکنون میزان شعاع دید افقی را درشهرستان های مرزی استان کرمانشاه شامل قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب به کم تر از 500 متر کاهش داده است.
فرماندار قصرشیرین صبح روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون میزان دید افقی در این شهرستان به 400 متر رسیده است.
فرامرز اکبری افزود: با توجه به کاهش شدید دید در پی گرد و غبار و خطر آن برای سلامت دانش آموزان، همه مدارس مقاطع مختلف تحصیلی این شهرستان امروز شنبه تعطیل شده است.
قصرشیرین سه هزار و 800 دانش آموز دارد که در 48 مدرسه شهری و روستایی و 6 مدرسه عشایری در قالب 176 کلاس درس زیرنظر 400 مربی مشغول به تحصیل هستند.
از ابتدای امسال تاکنون قصرشیرین در مجموع 83 روز درگیر گرد و غبار بود که این میزان در فروردین هشت، اردیبهشت 18، خرداد هفت، تیر 10، مرداد 10، شهریور پنج، مهر سه، آبان 12، آذر 2 و دی نیز هشت روز به ثبت رسیده است.
پارسال نیز شهرستان مرزی قصرشیرین در مجموع 119 روز درگیر پدیده گرد و غبار بود.

** میزان شعاع دید افقی گیلانغرب کم تر از 500 متر
فرهاد همتی سرپرست فرمانداری گیلانغرب هم به خبرنگار ایرنا افزود: در پی هماهنگی ستاد مدیریت بحران این شهرستان با اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، مدارس کلیه مقاطع تحصیلی این شهرستان در نوبت صبح امروز شنبه 30 دی ماه تعطیل است.
شهرستان گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، در مقاطع مختلف تحصیلی 9 هزار و 724 دانش آموز دارد که در 238 آموزشگاه تحصیل می کنند.

**میزان دید افقی سرپل ذهاب 100 متر
اکبر سنجابی فرماندار شهرستان سرپل ذهاب نیز گفت: به دلیل آلودگی شدید هوا و گرد و خاک شدید کلیه مدارس مقاطع تحصیلی این شهرستان امروز شنبه از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تعطیل اعلام شده است.
شهرستان سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه 16 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.
گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.
شبکه بهداشت و درمان شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز از شهروندان به ویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی درخواست کرد به علت آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهرها، از ورود به فضای باز و آزاد خودداری و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.
شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در غرب کرمانشاه با بیش از 210 هزار تن جمعیت و بیش از 239 کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی از پدیده ریزگردها بوده است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*

نظر شما