شناسهٔ خبر: 23648853 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مصاحبه | عضو ارشد حماس: نامه هنیه به رهبر انقلاب نشان‌دهنده روابط راهبردی حماس با ایران است

R7969/P36447/S8,90,95,1115/CT3

عضو ارشد حماس با اشاره به مصوبه اخیر شورای مرکزی فلسطین در متوقف کردن همکاری‌های امنیتی با تل‌آویو گفت: هنگامی که این همکاری‌ها متوقف شود، بدون شک مقاومت در کرانه باختری رود اردن تقویت خواهد شد.

صاحب‌خبر -

 دکتر "اسماعیل رضوان" در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری تسنیم  درباره نامه "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران که در آن به توطئه‌های استکبار علیه قدس اشاره و از حمایت ایرانیان از آرمان‌های فلسطین تقدیر شده بود گفت: این نامه نشان‌دهنده روابط راهبردی حماس با جمهوری اسلامی ایران است. نامه مزبور باعث تقویت این روابط می‌شود. هنیه در نامه خود تقدیر و تشکر حماس و ملت فلسطین از نقش ایران در حمایت از مقاومت را اعلام کرده است.

همکاری امنیتی با تل‌آویو

این عضو ارشد حماس در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه "با توجه به تصویب توقف همکاری‌های امنیتی با رژیم صهیونیستی در نشست اخیر شورای مرکزی فلسطین آیا این مصوبه به‌معنای نشان دادن چراغ سبز برای شروع انتفاضه جدید نیست؟" گفت: تصمیماتی که در این نشست گرفته شده نقطه شروعی برای خنثی‌سازی اقدام آمریکا در به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی است. اصولاً سخن گفتن از متوقف کردن همکاری‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با تل‌آویو تلخ نیست. تا زمانی که این همکاری‌ها وجود دارد، رژیم صهیونیستی به اقدامات اشغالگرانه و ستیزه‌جویانه خود ادامه خواهد داد. امروز هرگونه همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی جنایت محسوب می‌شود و باید به این  گونه همکاری‌ها پایان داد.

تقویت مقاومت

وی درباره تأثیر توقف همکاری‌های امنیتی بر  رژیم صهیونیستی گفت: هنگامی که همکاری‌های امنیتی با تل‌آویو متوقف شود، بدون شک مقاومت در کرانه باختری رود اردن تقویت خواهد شد و روند وارد کردن ضربات علیه اشغالگران صهیونیست آسان‌تر می‌شود. همچنین ممکن است بانک اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی نابود شود.

نقشه راه فلسطینی‌ها

رضوان در پایان درخصوص نقشه راه فلسطینیان برای خنثی‌سازی اقدام آمریکا در خصوص قدس گفت: نقشه راه  فلسطینی‌ها باید براساس تقویت مقاومت و حمایت و دفاع از قدس باشد. همچنین لزوم وحدت و یکپارچگی تمام اقشار و گروه‌های فلسطینی، سامان بخشیدن به وضعیت داخلی فلسطین، پایان دادن همیشگی به همکاری‌های امنیتی با رژیم صهیونیستی و تدوین راهبردی براساس مقاومت از جمله محورهایی است که باید در نقشه راه فلسطینی‌ها درنظر گرفت.

انتهای پیام/.*

نظر شما