شناسهٔ خبر: 23648663 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

شورای توسعه در هماهنگی ظرفیت‌ها برای افزایش بودجه قرآنی ضعیف عمل کرده است

رئیس کمیته تخصیص اعتبار صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی با بیان اینکه پیشنهاد دولت برای بودجه قرآنی سال 97 ما را متعجب کرد، گفت: فعالان قرآنی در کاهش‌ بودجه مقصرند، البته شاید شورای توسعه نیز در هماهنگی ظرفیت‌ها ضعیف عمل کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) فارس نوشت: حسن محمدی رئیس کمیته تخصیص اعتبار صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به کاهش 60 درصدی بودجه قرآنی، اظهار داشت: پیشنهاد دولت برای اعتبار اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی در لایحه بودجه سال 1397 ما را شوکه کرد.

وی با بیان اینکه ما پیش از برنامه‌ریزی دولت برای تخصیص اعتبارات با مسئولان جلسه داشتیم، افزود: در آخرین جلسه فعالان قرآنی با نمایندگان کمیسیون فرهنگی و فراکسیون قرآن مجلس و مسئولان دولتی مقرر شد عقب‌ماندگی‌های بودجه قرآنی سال آینده برطرف شود اما زمانی که لایحه بودجه منتشر شد بسیار متعجب و متأسف شدیم چرا که نه تنها افزایشی در کار نبود بلکه شاهد کاهش 80 درصدی بودجه نسبت به سال گذشته و کاهش 60 درصدی آن نسبت به سال جاری بودیم.

محمدی با اشاره به اینکه نگاه دولت به امور قرآنی ما را ناامید کرده است، خاطر نشان کرد: ما این موضوع را در جلسه مجمع مشورتی هم مطرح کردیم. به نظر می‌رسد باید فکر اساسی کرد شاید این نجابت جامعه قرآنی موجب این بی‌توجهی‌ها شده و شاید خود جامعه قرآنی در این کاهش‌های سالانه بودجه قرآنی مقصر باشند چرا که موضع‌گیری نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه شورای توسعه نیز به خوبی از ظرفیت خود استفاده نمی‌کند، گفت: شورای توسعه با پیگیری‌های مصرانه می‌تواند نقش مهمی در مطالبات قرآنی داشته باشد البته تمامی دستگاه‌های قرآنی باید در این زمینه تلاش کنند و نباید فقط از شورای توسعه توقع داشت.

رئیس کمیته تخصیص اعتبار صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی افزود: شورای توسعه وظیفه هماهنگی ظرفیت‌های دستگاه‌های قرآنی را نیز بر عهده دارد و می‌تواند برای تخصیص اعتبارات یا افزایش آن به هر کدام از نهادها و دستگاه‌ها مأموریتی بدهد تا اعتبارات افزایش یابد اما اینکه تنهایی ورود کند شاید نتیجه قابل توجهی نداشته باشد البته شورای توسعه در هماهنگی ظرفیت‌ها ضعیف عمل کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما