شناسهٔ خبر: 23648658 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

رئیس پیشین ارتش مصر رقیب السیسی در انتخابات آتی

همزمان با اعلام نامزدی عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر در انتخابات ریاست جمهوری ماه مارس(فروردین97) این کشور، «سامی عنان» رئیس پیشین ستاد کل ارتش مصر نیز با اعلام نامزدی خود، خبر داد در این انتخابات با عبدالفتاح السیسی رقابت خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / به گزارش رویترز، عنان از تمامی نهادهای نظامی و مردمی مصر خواست، در انتخابات ریاست جمهوری ماه مارس (فروردین 97) بیطرفانه حمایت کنند.

پیشتر «سامی بلح» دبیرکل حزب دموکراتیک «مصر عربی» ضمن اعلام خبر نامزدی رئیس پیشین ستاد ارتش مصر، افزود: عنان با تصمیم هیات عالی حزب برای نامزدی در این انتخابات موافقت کرد.
وی متولد سال 1945 است که در سال 1967میلادی از دانشکده پدافند هوایی فارغ التحصیل شد و پس از آن در پست های مختلف ارتش خدمت کرد.
عنان مدتی فرمانده پدافند هنوایی مصر بود و پس از آن در سال 2005 میلادی به عنوان فرمانده ارتش تعیین شد و پس از روی کار آمدن «محمد مرسی» رئیس جمهوری پیشین این کشور از این سمت برکنار شد.
خبر اعلام نامزدی عنان درحالی منتشر می شود که ساعاتی پیش نیز السیسی رئیس جمهوری کنونی مصر، نامزدی خود را برای انتخابات ماه مارس (فرودین ماه سال آینده) اعلام کرد.
السیسی که هشتم ژوئن سال 2014 بر کرسی ریاست جمهوری مصر نشست، هفتم ژوئن 2018 (17 خرداد 1397) دوران چهارساله ریاست جمهوری اش به پایان می رسد و بدین ترتیب رئیس جمهوری جدید، می بایست از ژوئن سال جاری میلادی، سکان هدایت این کشور را برعهده گیرد.
بر اساس قانون انتخابات ریاست جمهوری مصر، فردی که بخواهد نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود، دو راه پیش رو دارد: نخست آن که تاییدیه و حمایت 25 هزار شهروند مصری در 15 استان مصر را کسب کند.
دوم آن که دست کم 20 نماینده مجلس توصیه نامه و تاییده ای مبنی بر صلاحیت آن فرد برای ریاست جمهوری را امضا کنند
ستاد انتخابات مصر دوشنبه گذشته اعلام کرد انتخابات ریاست جمهوری این کشور 26 تا 28 ماه مارس (6 تا 8 فروردین 97) برگزار می شود.
«
احمد شفیق» نخست وزیر پیشین مصر و رقیب سرسخت السیسی که یک ماه پیش اعلام کرده بود، در انتخابات ریاست جمهوری این کشور نامزد خواهد شد، از انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 کناره گیری کرد./ ایرنا

 

نظر شما