شناسهٔ خبر: 23648341 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نمایشگاه بزرگ کتاب اسفندماه در سنندج برگزار می‌شود

R7848/P1361/S6,66/CT1

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری هفتمین دوره نمایشگاه بزرگ کتاب در سنندج خبر داد.

صاحب‌خبر -

جلال قلعه‌شاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دهگلان، از برگزاری هفتمین دوره نمایشگاه بزرگ کتاب استان کردستان خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه پس از وقفه‌ای سه ساله در روزهای 13 لغایت 18 اسفندماه امسال با حضور ناشران برجسته، فعال و اثرگزار کشوری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج برگزار می‌شود.

وی از برپایی نمایشگاه کتاب به عنوان یکی از رویدادهای فرهنگی یاد کرد و گفت: نقش کتاب در جریان‌سازی فرهنگی برکسی پوشیده نیست و برپایی نمایشگاه کتاب ضرورت دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه مقدمات اجرای کار فراهم شده است، گفت: با معاونت فرهنگی و موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی به‌عنوان طرف قرارداد، تفاهم‌نامه‌های لازم مبنی بر برپایی این نمایشگاه امضا شده است.

وی به اهداف برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب در سنندج اشاره کرد و ادامه داد: فراهم کردن بسترهای لازم برای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در جامعه جزو اولویت‌های ما است.

ناشران کردستانی حمایت می‌شوند

قلعه‌شاخانی تقویت و حمایت از ناشران استانی و حضور پر رنگ‌تر آن ها در نمایشگاه را از دیگر اهداف برپایی نمایشگاه کتاب دانست و افزود: چون کتاب‌های مختلفی در تمام حوزه‌ها با شکل و شمایل مناسب، زمان و تخفیف مشخص در نمایشگاه در دسترس عموم قرار می‌گیرد، این مهم بر فرهنگ ترویج کتاب و کتاب‌خوانی تأثیرگزار است.

وی اظهار کرد: در اختیار قرار دادن کتاب با شرایط آسان و ارزان‌تر برای اهالی فرهنگ، نیازمندان کتاب، دوستداران کتاب و کتابخوانی از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه کتاب در سنندج است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه خوشبختانه مردم استان اهل مطالعه هستند، خاطر نشان کرد: همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب، برنامه‌های زیادی نیز در راستای ایجاد محیطی جذاب، پیوند علاقه و آشتی بیشتر مردم با کتاب برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ع

نظر شما