شناسهٔ خبر: 23648299 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

جریمه جراحی که روی کبد پیوندی نامش را داغ کرده بود

جراح انگلیسی که حروف ابتدایی نام و نام خانوادگی‌اش را روی کبدهای پیوند شده به دو بیمار داغ کرده بود، محکوم به پرداخت جریمه‌ای ۱۰ هزار پوندی شد.

صاحب‌خبر -
شفا آنلاین>سلامت>جراح انگلیسی که حروف ابتدایی نام و نام خانوادگی‌اش را روی کبدهای پیوند شده به دو بیمار داغ کرده بود، محکوم به پرداخت جریمه‌ای ۱۰ هزار پوندی شد.

به گزارش شفاآنلاین،سایمون برامهال در سال ۲۰۱۳ در  زمان کار در بیمارستان ملکه الیزابت در شهر بیرمنگام در جریان دو عمل پیوند کبد حروف ابتدایی نام و نام خانوادگی‌اش را با ماشین لیزر آرگون که برای سوزاندن و بستن رگ‌ها به کار می‌رود، روی این اندام‌ها در هنگام بیهوشی بیماران داغ کرده بود.

برامهال در دادگاه گناهکاری خود در دو مورد اتهام ضرب‌وجرح پذیرفت. او علاوه بر جریمه نقدی باید ۱۲ ماه را به انجام خدمات اجتماعی بگذارند.

یکی از دو بیمار پیوند کبد شده، یک هفته بعد از عمل . به علت اختلا کبد به دلایلی غیر از عوارض مربوط به پیوند آن در بدن بیمار- مورد جراحی مجدد قرار گرفت و در این عمل دوم بوسیله یک جراح دیگر حروف SB، حروف اول نام و نام خانوادگی سایمون برامهال روی کبد کشف شد.

در جراحی دوم یک عکس از این نقش با ارتفاع ۴ سانتی‌متر با تلفن موبایل از کبد گرفته شد و برامهال بعداً قبول کرد که این حروف را روی کبد بیمار داغ کرده است.برامهال در سال ۲۰۱۴ از شغلش در این بیمارستان استعفا کرد.

برامهال پس از اینکه بازپرسان او را از اتهام ضرب‌وجرح منجر به آسیب بدنی تبرئه کردند،‌ اتهام دو مورد صرف ضرب‌وجرح را پذیرفت.

اتهام ضرب‌وجرح برای اشاره به داغ کردن کبد به کار رفت و شاهدی از ضرب‌وجرح «فیزیکی» هر یک از بیماران وجود نداشت.

برامهال جراحی برجسته بود که به خاطر اعمال جراحی فوق‌العاده‌اش شهرت داشت. با اینکه داغ کردن حروف اول نام جراح روی کبد پیوند با لیزر آسیبی به این اندام نمی‌زند و پس از مدتی محو می‌شود، بازپرسان استدلال کردند که این عمل نادیده گرفتن عواطف این دو بیمار در وضعیت بیهوشی عمومی شمرده می‌شود.

نظر شما