شناسهٔ خبر: 23648289 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تقدیر از بازیگران فیلم مبتذل هندی در جشنواره فیلم‌های ورزشی

منبع: کیهان

در جشنواره فیلم‌های ورزشی که با بودجه دولتی برگزار شد، از یک فیلم مبتذل هندی و بازیگران این فیلم تقدیر شد!

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، اغلب جشنواره‌های سینمایی همواره با این انتقاد مواجه می‌شوند که فاقد تأثیرگذاری فرهنگی هستند و بیشتر با اهداف اقتصادی برگزار می‌شوند. جشنواره فیلم‌های ورزشی هم یکی از این رویدادهاست که مراسم اختتامیه یازدهمین دوره آن شامگاه پنجشنبه ۲۸ دی در هتل المپیک برگزار شد. این مراسم با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، سیدرضا صالحی امیری رئیس‌کمیته ملی المپیک، چند تن از نمایندگان مجلس، هنرمندان، ورزشکاران و مهمانان جشنواره برگزار شد و از برگزیدگان آن تقدیر به عمل آمد.


در این مراسم، چند فیلم هندی هم جایزه گرفتند. نکته قابل تأمل این است که هیچ یک از عوامل این فیلم‌ها در این مراسم حضور نداشتند و احتمالا سازندگان این آثار اصلا اطلاعی از اینکه فیلم‌هایشان در جشنواره‌ای تحت عنوان فیلم‌های ورزشی در ایران به نمایش درآمده و جایزه گرفته‌اند بی‌خبر هستند!


اما نکته قابل تأمل این است که سلمان خان و آنوشکا شارما کوهلی، نقش‌آفرینان یک فیلم مبتذل بالیوودی به عنوان بهترین بازیگران مرد و زن در یازدهمین جشنواره فیلم‌های ورزشی معرفی شدند! آن هم فیلمی که درباره رابطه عاشقانه و نامشروع یک جوان با یک کشتی‌گیر زن است! فیلمی که حتی پوستر آن نیز قابل نمایش نیست!


اینکه چرا در سال اقتصاد مقاومتی و دورانی که همه از کمبود بودجه فرهنگی انتقاد می‌کنند، جشنواره‌ای بی‌خاصیت با عنوان جشنواره فیلم‌های ورزشی برگزار می‌شود به کنار، اما برگزارکنندگان این جشنواره باید پاسخ دهند که چرا این بودجه را صرف معرفی و تقدیر و جایزه دادن به بازیگران هندی، آن هم به خاطر بازی در فیلمی که در تضاد با ارزش‌های فرهنگی ماست کرده‌اند؟


این جشنواره همچنین ویژه‌برنامه‌ای با عنوان «سینما ورزش» را تولید و از شبکه ورزش سیما پخش کرد که برنامه‌ای بسیار ضعیف و فاقد حداقل کیفیت ساختاری و محتوایی بود.

نظر شما