شناسهٔ خبر: 23647925 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

جوان‌ترين مدير جهادي كشور كيست؟

صاحب‌خبر -

شرق: رامين میرعبدالباقي، برنده جايزه مديريت جهادي از همايش ملي فرهنگ و مديريت جهادي است. در اين همايش كه هفته گذشته برگزار شد، محمدباقر نوبخت، رئيس سازمان برنامه و بودجه، حسن  قاضي‌زاده‌هاشمي، وزير بهداشت و درمان، رؤساي بنيادهاي مستضعفان، علوي و بركت و برخي ديگر از مديران ارشد كشور جايزه دريافت كردند. رامين عبدالباقي جوان‌ترين فردي است كه در اين همايش جايزه دريافت مي‌كند. او به سبب طراحي مبلمان VIP براي سازمان‌هاي دولتي با رويكرد اقتصاد مقاومتي و كاهش حدود يك‌ششم هزينه‌هاي واقعي و جلوگيري از خروج ارز از كشور، اين جايزه را دريافت كرده است. داستان اين را كه چگونه او به‌عنوان يك مدير نمونه برگزيده شد، در ادامه مي‌‌خوانيد.

‌ شما به‌تازگی از همايش ملي فرهنگ و مديريت جهادي، جايزه مديريت جهادي دريافت كرديد. اين جايزه براي چيست؟
اين جايزه‌اي است كه دولت و سپاه به كساني كه در طول يك سال اقدامات مهمي براي دولت انجام داده‌اند، اهدا مي‌كنند. در گذشته، بيشتر مديران بخش خصوصي جايزه‌هايي با عنوان مديران نمونه دريافت مي‌كردند، اما اكنون در اين همايش، از بخش دولتي تقدير شد. پيش‌تر نيمي از آنها مديران بخش دولتي و نيمي ديگر مديران بخش خصوصي بودند، اما اكنون رئيس سازمان برنامه و بودجه، وزير بهداشت، رئيس بنياد مستضعفان، رئيس بنياد علوي و بركت و ... به‌عنوان مديران برتر، انتخاب شدند.
‌ اين جايزه به ‌چه ‌منظور به شما اهدا شد؟
سال پس از برجام، در ايتاليا در طراحي مبلمان نفر چهارم شده بودم. خاندان ما، 65 سال است در كار مبلمان است. يكي از اولين سفرهايي كه آقاي روحاني پس از برجام داشت، به ايتاليا بود. سفير ايتاليا روزي كه رئيس‌جمهور آمدند،‌ فعالان اقتصادي در ايتاليا را براي معرفي نزد او آورد و آنجا شركت من را به‌عنوان شركتي كه نفر چهارم در طراحي مبلمان در ايتاليا شده است، به رئيس‌جمهور معرفي كرد. آنجا اين موضوع عنوان شد كه قرار است 14 ساختمان‌ VIP براي دولت، مجلس و سران ساخته شود و به من پيشنهاد شد طراحي مبلمان اين ساختمان‌ها را بر عهده بگيرم. آنجا متوجه شدم دولت قرار بود اين طراحي را به يك شركت خارجي بسپرد و وقتي متوجه حضور شركت ايراني برتر مي‌شود، سفارش كار به شركت ما را در نظر گرفتند. در جلساتي كه با آقايان نوبخت و واعظي داشتم، از من برآورد هزينه خواستند؛ هزينه‌اي كه در ابتدا مطرح شد، از نظر آنها، رقم بالايي بود. براي كاهش هزينه، قرار شد با برخي كارخانه‌هاي بخش خصوصي در داخل كار كنيم. با همكاري شركت‌هاي داخلي، هزينه‌ها تقريبا به يك‌ششم كاهش يافت. چندي پيش با من تماس گرفتند كه قرار است جايزه مديريت جهادي كل كشور را به سبب كاهش هزينه و جلوگيري از ارز‌بري و در راستاي اقتصاد مقاومتي دريافت كنم.
‌ سن شما نسبت به ساير دريافت‌كنندگان جايزه بسيار كم است. اين مسئله براي دريافت جايزه براي شما مشكل ايجاد نكرد؟
كمي مشكل ايجاد شد. سردار سپهر، نماينده ولي‌فقيه در سپاه پاسداران، با توجه به اينكه سن من در مقایسه با ديگر دريافت‌كنندگان جايزه كم است و سطح اين همايش هم بالاست، اعلام كردند: براي دريافت جايزه مناسب نيستم و پدرم براي دريافت جايزه حضور يابد، اما پدرم به سبب اينكه اعتقاد داشت كاري در اين زمينه انجام نداده است، از پذيرش جايزه امتناع كرد، اما سپس اين موضوع پس از سه ‌ماه پذيرفته شد.

 

نظر شما