شناسهٔ خبر: 23647669 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

افزایش 10 درصدی اشتغال در طرح‌های پرورش ماهی ایلام

مدیر شیلات استان ایلام از افزایش 10 درصدی اشتغال در طرح‌های پرورش ماهی استان ایلام خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر، اهمیت تولید آبزیان در استان ایلام و سودآوری اشتغال این ماده غذایی موضوعی است که این روزها در دستور کار مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد.

به گزارش مهر، رضا سلیمانی مدیر شیلات استان ایلام اظهار داشت: بیش از 200 مزرعه پرورش ماهی گرمابی و سردآبی در استان فعال است که سالانه بیش از 8500 تن انواع آبزیان در آنها تولید میشود، همچنین بالغ بر دو هزار نفر اشتغالزایی در پی داشته است.

وی تصریح کرد: در امسال با برنامههای اجرایی که طرح پرورش ماهی انجام گرفته از جمله آموزشهای لازم به منظور مکانیزاسیون مزارع همچنین رعایت مسائل بهداشتی، در این راستا توانستیم در مجموع امسال بیش از هشت هزار و 500 تن انواع ماهیان گرمابی و سردآبی و نیز گونههای بومی در استان برداشت ماهی داشته باشیم.

سلیمانی از افزایش 10 درصدی اشتغال در طرحهای پرورش ماهی استان ایلام خبر داد.

مدیر شیلات استان ایلام همچنین از رایزنی با سرمایه گذاران برای طرحهای صنعتی در زمینه فرآوری ماهی خبر داد و گفت: هم اکنون تسهیلات مناطق روستایی ابلاغ شده است و علاقمندان و افرادی که تمایل به امر سرمایه گذاری در طرح پرورش ماهی دارند به سامانه کارا جهت ثبت نام مراجعه و مراحل تکمیل پرونده را از طریق طرف جهاد کشاورزی شهرستان تکمیل کنند که از این تسهیلات استفاده کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما