شناسهٔ خبر: 23647648 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

ایجاد بازارچه صنایع دستی در مناطق روستایی خراسان جنوبی راهکار ماندگاری جمعیت در روستاهاست

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه مهاجرت روستاییان تهدیدی امنیتی را به دنبال دارد گفت: ایجاد بازارچه فروش تولیدات صنایع دستی یکی از راه‌های موثر در اشتغال روستاییان و ماندگاری آنها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم: حجتالاسلام یدالله وحدانینیا در سومین کارگروه پیشبینی و پیشگیری از بافتهای ناکارآمد شهری در بیرجند اظهار داشت: مهاجرت روستاییان تهدیدات امنیتی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه در استان خراسان جنوبی شاهد خشکسالی و نبود بارش باران هستیم افزود: از آن جایی که موقعیت استان خراسان جنوبی خاص است و در کنار کشور افغانستان قرار دارد مهاجرت تهدیدی امنیتی است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: خانه محله در بیرجند مکانی برای کودکان طلاق و ملاقات با والدین بوده که در کنار آن بحث حرفهآموزی و مشاوره انجام میشود.

وحدانینیا افزود: ایجاد بازارچههای فروش تولیدات صنایع دستی و محصولات یکی از برنامههای موثر در اشتغال روستاییان و ماندگاری آنها است و در استان خراسان جنوبی اطلاعات محدوده لایههای بافتهای ناکارامد شهری مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه طرح کاداستر و طرح کمربند سبز شهری در دستور کار است اظهار داشت: در راستای طرح کاداستر و طرح کمربند سبز شهری تلاش میشود تا از ساخت و سازهای غیر مجاز و رشد بیرویه شهر جلوگیری شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستزی خراسان جنوبی گفت: باید در راستای شناساندن مناطق گردشگری استان خراسان جنوبی و گسترش اقامتگاههای بوم گردی تلاش شود و در طرح کاداستر تاکنون استان خراسان جنوبی طرح جامع خود را ارسال نکرده که در این امر نیازمند همکاری دیگر دستگاهها هستیم.

نماینده دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: در شهرستان بیرجند سکونتگاه غیر رسمی وجود ندارد.

اسماعیل اسماعیلی افزود: جمعیت بیشتر روستاهای حاشیه شهر با آمار سرشماری متفاوت بوده و این نقیصه خدمت رسانی را دچار مشکل میکند.

وی بیان کرد: در مورد برخی از ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها تخریب صورت نگیرد و به جای آن جریمه اعمال شود.

نماینده اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی در 30 آبان امسال نقشه میانی شهر بیرجند به مساحت 164 هکتار را به سازمان ثبت احوال و املاک خراسان جنوبی ارائه کرده است.

رمضانی افزود: در راستای بافتهای ناکارآمد و ساخت و سازهای غیر مجازی که از سال 90 به بعد در بیرجند توسعه یافته است نقشهای وجود ندارد و باید دستگاههای متولی امر همکاری بیشتری داشته باشند.

برچسب‌ها:

نظر شما