شناسهٔ خبر: 23647627 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

کمبود آب و خطر انقراض گونه‌ها در کمین است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام فرهنگ سازی را یکی از مهم‌ترین روش‌های حفاظت از محیط زیست دانست و گفت: امیدواریم با تعامل و استفاده از ظرفیت و قابلیت‌های سازمان‌های مردم نهاد در حفظ محیط زیست گام‌های موثرتری برداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مهندس «مازیار سلیماننژاد» در دیدار با حجتالاسلام امرایی، امام جمعه چرداول به اهمیت موضوع محیط زیست در جهان امروز و کشور ایران پرداخت و افزود: امروزه آلودگیهای هوا، خاک، آب، تخریب جنگلها، پدیده ریزگردها، کمبود آب و خطر انقراض بسیاری از گونههای گیاهی و جانوری از مهمترین دغدغههای محیط زیستی به شمار میرود و باید برای آنها چاره اندیشی شود .

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ایلام در ادامه به مشکلات محیط زیستی استان نیز اشاره و اضافه کرد: امیدواریم با همفکری، تعامل و برنامهریزی درست و همکاری همه دستگاههای ذیربط و استفاده از ظرفیت و قابلیتهای سازمانهای مردم نهاد در حفظ محیط زیست گامهای موثرتری برداریم .

سلیماننژاد فرهنگسازی را یکی از مهمترین روشهای حفاظت از محیط زیست برشمرد و گفت: اکوسیستمها و زیستگاههای ارزشمندی در شهرستان چرداول وجود دارد و خوشبختانه تشکلهای غیر دولتی فعالی نیز در این شهرستان شکل گرفته که همکاری لازم را در آموزش جوامع محلی و حفاظت از محیط زیست بر عهده دارند.

حجتالاسلام و المسلمین امرایی، امام جمعه شهرستان چرداول نیز در این دیدار به اهمیت موضوع حفظ محیط زیست از دیدگاه دین مبین اسلام پرداخت و گفت: خدمت به محیط زیست، خدمت به خدا است و حفظ محیط زیست وظیفه هر مسلمان است.

وی افزود: تاکنون اقدامات خوبی در خصوص فرهنگ سازی محیط زیست انجام شده است و با توجه به طبیعت بکر شهرستان چرداول باید با تلاش همگانی و انسجام همه دستگاهها از تخریب و آلودگی محیط زیست جلوگیری کرد.

امرایی در پایان از نقش موثر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و اقدامات فعالانه سازمانهای مردم نهاد محیط زیستی در برنامههای پاکسازی طبیعت و حفاظت از محیط زیست شهرستان تقدیر کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما