شناسهٔ خبر: 23647516 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

تراکتورسازی سکان‌دار خود را پیدا کرد

سلام به ســالام

پس از مذاکره با مصطفی دنیزلی و ارسون یانال، سرانجام نوبت به آرطغرول سالام رسید تا این مربی 48 ساله به پیشنهاد مدیران تراکتور پاسخ مثبت بدهد. به این ترتیب سرانجام پس از هفته‌ها گمانه‌زنی و مذاکره، سرمربی جدید تراکتورسازی از کشور ترکیه انتخاب شد و پنجشنبه‌شب در میان استقبال پرشور هواداران تراکتور به تبریز آمد. آرطغرول سالام با رویای تکرار خاطرات شیرین «بورسا اسپور» پا به تبریز گذاشت تا هواداران تراکتور را به تیم رویایی‌شان برساند.

صاحب‌خبر -

باشگاه تراکتورسازی پس از مذاکره با سه گزینه جدی خود، در نهایت با « آرطغرول سالام» به توافق رسید و حالا قرار است این مربی 48ساله سرمربی جدید سرخپوشان تبریزی باشد. سالام پنجشنبهشب چند ساعت بعد از شکست پرحاشیه تراکتور مقابل سایپا وارد تبریز شد آن هم در میان استقبال پرشور هواداران تراکتورسازی. این سرمربی 48ساله سابقه سرمربیگری در شش تیم ترکیهای را در کارنامهاش دارد.

سالام در فصل 2003ـ2002 بهعنوان مربی در تیم «سامسون اسپور» حضور داشت. او در بازی پایانی فصل بعد بهعنوان سرمربی روی نیمکت این تیم نشست و در سال بعد آن نیز هدایت سامسون اسپور را بهعهده گرفت. سالام در 35 بازی روی نیمکت این تیم نشست و 11 برد، هشت تساوی و 16 شکست بههمراه این تیم تجربه کرد. سالام در «سامسون اسپور» 41 امتیاز کسب کرد تا میانگین 1/17 امتیاز در هر بازی برای این مربی ثبت شود.

او در فصل بعدی راهی کایسر اسپور شد و در 74 بازی روی نیمکت این تیم نشست و 30 برد، 21 مساوی و 23 شکست را با این تیم تجربه کرد. کسب 111 امتیاز ماحصل حضور سالام در کایسر اسپور بود که میانگین امتیازی 1/5 برای هر بازی را نشان میداد.

سرمربی جدید تیم تراکتورسازی سال 2007 راهی بشیکتاش، تیم نامدار ترکیه شد و حتی در فصل بعد نیز روی نیمکت این نشست، اما در فصل دوم حضورش از هفته ششم به بعد جای خود را به مصطفی دنیزلی داد. نکته جالب توجه این است که دنیزلی گزینه نخست باشگاه تبریزی بود، اما در نهایت با سالام به توافق رسید.

سالام در 55 دیداری که روی نیمکت بشیکتاش نشست، 35 پیروزی و 7 تساوی را بههمراه 13 شکست با این تیم تجربه کرد. او در مجموع با بشیکتاش 112 امتیاز کسب کرد تا بهترین عملکرد این سرمربی مربوط به دوران حضورش در این تیم باشد. میانگین امتیازی او در بشیکتاش 2/03 امتیاز برای هر بازی است. پس از عملکرد خوب در بشیکتاش، اینبار نوبت به تیم «بورسا اسپور» رسید تا سالام را روی نیمکت خودش ببیند. بورسا اسپور به باشگاهی تبدیل شد که سالام بیشترین سالهای حضور در یک باشگاه را در دوران مربیگریاش در آنجا تجربه کرد. وی از سال 2009 تا پایان فصل 2013 در این تیم حضور داشت. 185 بازی و کسب 90 پیروزی بههمراه 45 تساوی نتیجه کار سالام در بورسا اسپور بود. سالام البته 50 بار نیز بهعنوان مربی با بورسا اسپور متحمل شکست شد و در نهایت با 315 امتیاز بورسا اسپور را ترک کرد تا میانگین امتیازی 1/7 را از خود در این تیم بهجای بگذارد. این سرمربی در فصل 2009 نیز بههمراه بورسا اسپور، با یک امتیاز بیشتر نسبت به فنرباغچه قهرمان سوپر لیگ ترکیه شد.

آرطغرول از سال 2013 تا 2015 در اسکی شهیر حضور داشت و در 68 بازی روی نیمکت این تیم نشست. سالام با اسکی شهیر 25 برد، 20 تساوی و 23 شکست را تجربه کرد و میانگین امتیازی 1/4 امتیاز برای هر بازی را به دست آورد.

سالام پس از اسکی شهیر بار دیگر به بورسا اسپور بازگشت تا خاطرات شیرینش را با این تیم تکرار کند، اما این اتفاق نیفتاد و وی نتوانست نتایج مناسبی در این تیم کسب کند. سالام کلا 14 بازی هدایت این تیم را بهعهده داشت و 9 شکست را با این تیم متحمل شد. پنج پیروزی که سالام با بورسا اسپور کسب کرده بود هم نتوانست مانع برکناری او از این تیم شود. آخرین تجربه مربیگری سالام به تیم «مالاتیا اسپور» برمیگردد. تنها چهار بازی، یک برد، یک تساوی و دو باخت حاصل این تجربه کوتاه بود.

پس از مالاتیا، سالام هدایت هیچ تیمی را بهعهده نداشت تا این که با تراکتورسازی به توافق رسید. او در حالی با تیم تراکتورسازی به توافق رسید که احتمال حضور مصطفی دنیزلی و ارسون یانال در این تیم خیلی بیشتر بهنظر میرسید. سالام حالا قرار است به ایران و تبریز سفر کند و هدایت تیم محبوب این شهر را بهعهده بگیرد. سالام با رویاهای شیرین به تبریز میآید تا بتواند تراکتورسازی را از بحرانی که در آن گرفتار شده، نجات بدهد.

سالام در مجموع 435 بار بهعنوان سرمربی روی نیمکت شش تیم نشسته و 693 امتیاز کسب کرده است. میانگین امتیازی این سرمربی در هر بازی 1/59 امتیاز است. وی در حالی هدایت تراکتورسازی را بهعهده میگیرد که سرخپوشان تبریزی در 19 بازی اخیرشان 21 امتیاز کسب کرده و با میانگین امتیازی 1/1 به کار خود در لیگ هفدهم ادامه میدهند.

سالام همانند خیلی دیگر از مربیان معمولا از سیستم 1ـ3ـ2ـ4 استفاده میکند که تراکتورسازی هم ابزار لازم برای کار کردن این مربی با سیستم مورد علاقهاش را دارد.

سالام: آوازه محبوبیت تراکتور را شنیده بودم

آرطغرول سالام سرمربی جدید تراکتور در بدو ورود به ایران گفت: «از هوادارانمان میخواهم در این مقطع از تیم محبوبشان حمایت کنند، چون بیش از هر چیزی به حمایت و آرامش نیاز داریم.»

سالام سرمربی جدید تراکتورسازی که پنجشنبهشب در میان استقبال هواداران وارد تبریز شد، پس از ورود به این شهر ضمن قدردانی از هوادارانی که برای استقبال از وی به فرودگاه آمده بودند، گفت: من در استانبول آوازه محبوبیت تراکتورسازی را شنیده بودم و میدانستم که این باشگاه هواداران پرشوری دارد.

وی افزود: با وجود این از دیدن این استقبال شگفتزده و خوشحال شدم. باید بگویم برای من مایه خوشحالی و افتخار است که میتوانم در چنین باشگاه محبوبی فعالیت کنم. درعینحال احساس میکنم مسئولیتم دوچندان شده و باید احساس مسئولیت زیادی درباره این هواداران داشته باشیم. سالام خاطرنشان کرد: میدانم شرایط فعلی تیم بههیچوجه مناسب نیست و هواداران از نتایج اخیر رضایت ندارند. جایگاه حقیقی ما اینجا نیست و باید در کنار هم برای رسیدن به پلههای بالاتر تلاش کنیم و انشاءالله از این مقطع و روزهای سخت بهسلامت عبور کنیم و بهطور حتم روزهای خوبی پیش رو خواهیم داشت. او خطاب به هواداران گفت: از هوادارانمان میخواهم در این مقطع فقط از تیم محبوبشان حمایت کنند چون بیش از هر چیزی به حمایت و آرامش نیاز داریم. من به کار گروهی اعتقاد دارم. بر این اساس معتقدم باید همه ما دست در دست هم متحد و منسجم برای موفقیت تراکتورسازی تلاش کنیم. وی در پایان گفت: هواداران در کنار مدیریت باشگاه، کادر فنی و بازیکنان باید یک کار گروهی مستمر و مداوم را برای موفقیت و سربلندی تراکتورسازی دنبال کنند تا به یک نتیجه مطلوب دستیابیم.

نظر شما