شناسهٔ خبر: 23647456 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

برگزاری تظاهرات آزادی «شیخ‌زکزاکی» در نیجریه

مردم نیجریه با برپایی تظاهراتی گسترده خواستار آزادی شیخ زکزاکی شدند.

صاحب‌خبر -

خبرنگار العالم اعلام کرد که «آبوجا» پایتخت نیجریه شاهد تظاهرات گسترده مردمی برای آزادی عالم سرشناس این کشور شیخ زکزاکی بوده است. بر این اساس، مردم در این تظاهرات با تاکید بر غیرقانونی بودن حبس شیخ زکزاکی از حکومت نیجریه خواستار آزادی هر چه سریعتر او شدند. این تظاهرات در چارچوب کمپین نهادهای مدنی و حقوقی با عنوان «انتظار تا پایان» در حمایت از شیخ زکزاکی برگزار شد.

ارتش نیجریه سال 2015 به تجمعات حامیان شیخ زکزاکی در شهر زاریا حمله کرد که به گفته طرفداران او به کشته شدن نزدیک به 1000 نفر از جمله چند عضو خانواده وی منجر شد.

چند روز پیش حضور رسانهای شیخ زکزاکی با بالا گرفتن نگرانیها درباره وضعیت سلامت او و چندین تظاهرات در شهرهای مختلف نیجریه در حمایت از رهبر جنبش اسلامی نیجریه صورت گرفت. شیخ زکزاکی که با گردنی باندپیچی شده و پس از حضور در بیمارستانی در ابوجا در جمع خبرنگاران حاضر شد، از مردم نیجریه بهدلیل حمایتهایشان تشکر کرد. او همچنین گفت همچنان «زنده» است و اجازه یافته که توسط پزشک خود مورد معاینه قرار گیرد.

وی گفت: «پیش از این فقط پزشکان امنیتی مرا معاینه میکردند، اما اکنون اجازه یافتم که توسط پزشک خودم که قبلا هم مرا معاینه میکرد، معاینه شوم.»

زکزاکی افزود: «به لطف دعاهای [مردم]، حالم رو به بهبود است.»

نظر شما