شناسهٔ خبر: 23647446 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

واردات برنج برای جلوگیری از گرانی آزاد شد

وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت، ثبت سفارش واردات برنج را از یکم بهمن ماه امسال تا پایان خردادماه سال آینده مجاز اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

قیمت برنج خارجی طی هفتههای اخیر 2000 تومان افزایش یافته بود و به نظر میرسد عقبنشینی وزارت جهادکشاورزی از ممنوعیت واردات برنج، با هدف مهار قیمت آن بوده است.

به گزارش ایرنا، در نامه محمود حجتی خطاب به محمد شریعتمداری آمده است: مدت ثبت سفارش تمامی محمولههای برنج سه ماهه و برای یک ماه قابل تمدید است.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: لطفا دستور فرمایید مراتب به تمامی متقاضیان اعلام و تعهد لازم مبنی بر این که محمولههای وارداتی حداکثر باید تا شامگاه 31 تیرماه 1397 وارد و ترخیص قطعی شود.براساس این نامه، حداکثر مهلت اعتبار ثبت سفارش، اعتبارات اسنادی و حواله تا تاریخ 31 خردادماه 1397 خواهد بود.

حجتی تاکید کرده است: به دلیل شروع فصل برداشت برنج داخلی، ترخیص و واردات برنج پس از31 تیرماه 1397 امکان پذیر نخواهد بود. علیاکبر مهرفرد، معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی نیز در این باره گفت: برای جلوگیری از گرانی برنج در شب عید، وزارت جهادکشاورزی تصمیم به صدور مجوز ثبت سفارش واردات به مدت محدود گرفته است.

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، مهرفرد با اشاره به این که وزیر جهاد کشاورزی با هدف حمایت از کشاورزان و رونق بازار برنج داخلی، شرکت بازرگانی دولتی ایران را موظف کرده است ذخایر راهبردی برنج را برای اولین بار از تولید داخلی تأمین کند، خاطرنشان کرد: براین اساس، برنجهای صدری هاشمی سال جاری کشاورزان از قرار هر کیلوگرم 9100 تومان، برنج شیرودی هر کیلو 5450 تومان و برنجهای ندا و نعمت با قیمت هر کیلو 4850 تومان تا تاریخ پانزدهم بهمن ماه از شالیکاران خریداری میشود. معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، تولید سالانه برنج کشور را 2/2 میلیون تن و نیاز مصرفی کشور را نزدیک به 2/3 میلیون تن عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط اقلیمی کشور، این وزارت فقط از تولید برنج در استانهای گیلان و مازندران حمایت میکند.

برچسب‌ها:

نظر شما