شناسهٔ خبر: 23647201 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

احداث باغ در سطح ۵ هزار هکتار در استان کرمانشاه

صاحب‌خبر -

کرمانشاه- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: برنامه احداث باغ در سطح  ۵ هزار هکتار در استان کرمانشاه تا پایان امسال در دست اقدام است. رضا زارعی در گفتگو با مهر، اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده توسط سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه، برنامه احداث باغ در سطح  ۵ هزار هکتار در استان کرمانشاه تا پایان سال  ۹۶ در دست اقدام می‌باشد، در این راستا کشاورزان عزیز در هنگام اعزام اکیپ‌های کارشناس باغبانی به توصیه‌ها و مسائل فنی آنها توجه نموده و در احداث باغ بکارگیری کنند.
زارعی خاطرنشان‌کرد: متقاضیان احداث باغ، حتما نهال مورد نیاز خود را از نهالستان‌های مجوزدار و دارای شناسنامه (لیبل‌دار) استفاده نمایند.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد:  در صورتی که بعد از کاشت نهال و احداث باغ بارندگی نداشتیم، باغداران نسبت به آبیاری اولیه اقدام نمایند. زارعی توصیه‌ای نیز برای باغدارانی که باغات آنها قدیمی استان داشت و گفت: باغداران که باغات آنها قدیمی است حتما نسبت به عملیات حفر چال کود اقدام کنند. وی درخصوص شرایط حفر چالکود افزود: باید چاله‌ها به عمق ۳۰ سانتی متر در سایه انداز درخت و به ازای هر درخت بارور ۳ تا ۴ حفره ایجاد  و با کود شیمیایی مورد تایید کارشناسان باغبانی و کود پوسیده باغی پر نمایند.
مدیر باغبانی سازمان در پایان با اشاره به حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی در جهت توسعه باغات گفت: برای عملیات حفر چاله و خرید نهال یارانه‌های مناسبی از طرف این سازمان در نظر گرفته شده که باغداران با مراجعه به مراکز خدمات جهادکشاورزی شهرستانها می‌توانند نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام نمایند.
 

برچسب‌ها:

نظر شما