شناسهٔ خبر: 23647196 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

هیچگونه پروانه حفر چاه کشاورزی در فارس 
صادر نشده است

گروه شهرستان‌ها- شیراز: مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس گفت: طی سال‌های گذشته هیچگونه پروانه حفر چاه آب کشاورزی در استان فارس صادر نشده است. حمید رضا دهقانی در ستاد اقتصاد مقاومتی فارس افزود: سد چشم عاشق تکمیل و به بهره‌برداری رسیده که 35/30 میلیون مترمکعب حجم سد است. وی ادامه داد: ۲۲۵۰ حلقه چاه غیر مجاز باید در سال جاری مصدود می‌شد که تاکنون بیش از ۶۰۰ حلقه تاکنون پر شده است و طی سال‌های گذشته تاکنون هیچگونه پروانه حفر چاه آب کشاورزی صادر نشده است.
مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس یادآور شد: در ادامه ۸۸۲ حلقه چاه دیگر شناسایی و به شورای تامین شهرستانها اعلام شده است.
دهقانی تصریح کرد: ۳۰۰ چاه کنتر حجمی‌نصب شده و حدود ۳۲۰۰ دستگاه کنتر نیز قرارداد بسته شده است. وی افزود: در بحث آب برای صنعت مشکل نداریم و آب سد چشمه عاشق موجود است اما درخواست و ادامه برای دریافت آب نداریم.

23 روستای استان در دهه فجر سالجاری 
از نعمت آب شرب بهره‌مند می‌گردند

گروه شهرستان‌ها: رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان گفت: همزمان با فرا رسیدن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی‌23 روستای استان در قالب 16 پروژه آبرسانی در شهرستان‌های استان از نعمت آب شرب بهره‌مند می‌گردند.
مهندس مهدی شکیبافر افزود: با بهره‌برداری از پروژه‌های مذکور11هزارو820 خانوار با جمعیتی بالغ32912 نفر در روستاهای استان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.
وی حجم عملیات پروژه‌های فوق شامل حفروتجهیز یک حلقه چاه، بهسازی3 دهنه چشمه،خط انتقال به طول 5/32 کیلومتر،مخزن زمینی بتنی 3 باب به حجم350 مترمکعب، شبکه توزیع به طول 8/64 کیلومتر، نصب2860 انشعاب خانگی، احداث تصفیه‌خانه حذف کدورت آب 1 مورد ـ اجرای خط انتقال برق ونصب پست هوایی چاه به طول 144متر و اجرای حصارکشی و محوطه‌سازی تاسیسات چاه به طول154متر مربع و احداث یک باب ایستگاه پمپاژ برشمرد. وی گفت: به منظور اجرای پروژه‌های آبرسانی روستایی فوق بالغ بر100میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی وملی هزینه شده است.
وی تصریح کرد همچنین عملیات اجرایی 6000مترخط انتقال با اعتباری بالغ بر8000 میلیون ریال درروستای دوزین شهرستان مینودشت درایام الله دهه مبارک فجر آغاز خواهد شد.

مدیر کل شیلات گلستان:
سال 97 نیاز به 200 میلیون قطعه بچه میگو داریم

گروه شهرستان‌ها: مدیر کل شیلات استان گلستان با بیان اینکه یکی از اصلی ترین دغدغه‌های ما تامین بچه میگو است، اظهار کرد: سال 97 نیاز به 200 میلیون قطعه بچه میگو داریم. مهندس قدس علوی در جلسه‌ای که با حضورمهندس معدنی مدیرکل دفتر میگو سازمان شیلات ایران، برگزار شد، تصریح کرد: در عین حال قریب به 1000هکتار دیگردرمجتمع پرورش میگو گمیشان به بهره‌برداری خواهد رسید. وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته امیدواریم شاهد کمبود بچه میگو برای سال آینده نباشیم.
وی افزود: شرکت محک، جهت راه‌اندازی مرکز تکثیر بچه میگو وارد عمل شده است که باید در این خصوص طرح نقشه مشخصات آبگیری از کانال MC را ارائه نماید و همچنین با اعلام جدول زمان بندی افتتاحیه و تولیدات تجاری، قرار داد مشارکت در مرکز فن‌آوری نوین گمیشان امضا خواهد شد.
همچنین دراین جلسه مدیرعامل شرکت محک گمیشان گزارشی از آخرین وضعیت عملیات ساخت و ساز مرکز تکثیر ارائه کرد وگفت: برای مرکز تکثیرتاکنون یک میلیارد تومان از محل آورده شرکت هزینه شده و پیش‌بینی می‌شود تا زمان بهره‌برداری کامل قریب به 700 میلیون تومان دیگر هزینه شود.
وی درپایان یادآورشد: این مرکزدارای5سالن تولید است وامیدواریم در دهه فجراین مرکزرا به بهره‌برداری برسانیم. بازدید مدیرعامل گاز گلستان از ادارات گاز شهرستان‌های آزادشهر و رامیان گروه شهرستان‌ها: بهرام الوارزندی. مدیرعامل گاز گلستان مهندس صفرعلی جمال لیوانی با هدف بازدید و ارزیابی روند انجام خدمات درادارات گاز شهرستان‌های آزادشهر و رامیان با اعضای هیئت رئیسه گازگلستان از بخش‌های مختلف این ادارات بازدید به عمل آوردند.
دراین بازدید مدیرعامل گاز گلستان با قدردانی ازتلاش همکاران، به صورت جداگانه درجریان فعالیت‌ها ومسائل ومشکلات بخش‌های مشترکین، انشعابات،تعمیرات، امدادرسانی وروند پاسخگویی به ارباب رجوع وهمچنین میزان آگاهی و تسلط کارکنان از وظایف محوله قرار گرفتند . شایان ذکر است مدیرعامل گازگلستان وهیئت همراه درادامه از تاسیسات گازرسانی، ایستگاه‌های تقلیل فشارگاز شهرستانهای مذکور نیز بازدید نمودند.

تولید زعفران مرغوب استان اردبیل 
از مرز 100 کیلوگرم گذشت

گروه شهرستان‌ها: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: خوشبختانه زعفران‌کاران استان اردبیل در سال جاری موفق شدند به میزان 104کیلوگرم زعفران مرغوب و معطر تولید کنند که متوسط میزان عملکرد باغات زعفران در یک هکتار به دو کیلو و 200 گرم رسید.  به گزارش ایسنا، احمد شهریار با اعلام این خبر افزود: در راستای اجرای موفقیت‌آمیز سیاست اصلاح الگوی کشت و همچنین استفاده بهینه از آب کشاورزی و افزایش میزان درآمد اقتصادی بهره‌برداران در سال‌جاری بیش از 38 تن پیاز مرغوب زعفران در بین زعفران کاران استان توزیع شد. این مقام مسئول افزود: میزان یارانه تخصیص یافته برای خرید پیاز زعفران به میزان 12 تن و 800 کیلوگرم 64 میلیون ریال بود که امیدواریم با توجه به آموزشهای گسترده‌ای که در کارگاه‌های ترویجی و آموزش‌های انفرادی و همچنین برنامه‌های متنوع آموزشی که از سیمای مرکز اردبیل به این عده از بهره‌برداران استان داده می‌شود بیش از پیش شاهد افزایش سطح زیر کشت این محصول ارزشمند در استان باشیم.  شهریار تصریح‌کرد: درمجموع 32 هکتار از باغات زعفران در مساحت کمتر از یک هکتار توسط تعداد 167 بهره‌بردار و نزدیک به 26 هکتار بالای یک هکتار توسط 15 نفر بهره‌بردار مدیریت می‌شود. وی افزود: در راستای بالابردن سطح اطلاعات و آگاهی‌های کارشناسان و متخصصین این رشته تعداد دو کارگاه فنی و برای بهره‌برداران تعداد 84 کارگاه آموزشی برگزار شده است که امیدواریم با افزایش سطح اطلاعات و آگاهی‌های بهره‌برداران بیش از پیش شاهد افزایش سطح زیر کشت این محصول در سال‌های آتی باشیم.

راه‌اندازی آزمایشگاه فیبر نوری در دانشگاه یزد 

گروه شهرستان‌ها: کارگروه تفاهمنامه فیبر نوری در گزارشی از راه‌اندازی آزمایشگاه کیفی فیبر نوری تا یک ماه آینده در دانشگاه یزد خبر داد. به گزارش روابط عمومی ‌دانشگاه یزد، در نشست مشترک مسئولان ارشد دانشگاه یزد و شرکت کارخانجات فیبر شهید قندی روند اجرای تفاهمنامه همکاری فی مابین مورد بررسی قرار گرفت. حمایت شرکت شهیدقندی از پایان نامه‌های تحصیلی در زمینه فیبر نوری، ارائه پروپوزال مرتبط با فیبر نوری، بررسی امکان راه‌اندازی آزمایشگاه کیفی کابل نوری، ایجاد آزمایشگاه فیبر نوری در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه و تجهیز آن و همچنین برگزاری جلسات هم‌اندیشی، از جمله اقدامات انجام گرفته و در دست اقدام در سال جاری است. در این نشست همچنین برنامه‌های سال آینده کارگروه مورد بررسی قرار گرفت. راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع کابل برای صدور گواهی استاندارد، برگزاری کنفرانس «جایگاه فیبر نوری در ایران»، بررسی امکان راه‌اندازی مرکز نوآوری فیبر نوری شهید قندی در دانشگاه یزد و  تاسیس هسته پژوهشی فیبر نوری با عنوان شورای فیبر نوری یا انجمن علمی‌تخصصی فیبرنوری از جمله این برنامه‌هاست.

برچسب‌ها:

نظر شما