شناسهٔ خبر: 23647155 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

با برگزاری بازی‌های هفته بیستم لیگ ، فاصله استقلال و پرسپولیس بیشتر شد

تساوی قرمز و آبی

صاحب‌خبر -

هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی برگزار شد که پرسپولیس ، صدر نشین بلامنازع لیگ توانست در دقیقه 94 از شکست بگریزد و از سویی دیگر استقلال که می‌توانست با پنالتی دقیقه 86 پیروز شود و جایگاه بهتری در جدول پیدا کند ، این پنالتی را از دست داد تا همچون پرسپولیس به یک امتیاز بازی رضایت دهد .
در یکی از مهم‌ترین دیدارهای هفته بیستم لیگ برتر روز پنج شنبه ، پرسپولیس و گسترش فولاد از ساعت ۱۴:۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار شد و در حالی که سرخپوشان تا ثانیه‌های پایانی بازی با یک گل از حریفش عقب بودند، توانستند بازی را به تساوی بکشانند و از شکست درل آزادی فرار کنند. در دقیقه ۷۲، اسماعیل فرهادی برای گسترش فولاد و سیامک نعمتی در دقیقه 4+90 برای پرسپولیس گلزنی کردند. با این نتیجه، پرسپولیس با 45 امتیاز کماکان صدرنشین قاطع لیگ برتر باقی ماند اما گسترش فولاد با 28 امتیاز در رده هشتم باقی ماند. سید جلال حسینی، فرشاد احمدزاده و وحید امیری از پرسپولیس با کارت زرد محمدرضا اکبریان جریمه شد. همچنین عزیز معبودی کارت زرد دوم خود را گرفت و از بازی اخراج شد.
برانکو ایوانکوویچ بعد از تساوی تیمش با گسترش فولاد تبریز گفت: از هواداران تشکر می‌کنم که تا آخرین لحظه ما را تشویق کردند و یار دوازدهم بودند. قانون همیشگی اتفاق افتاد و اگر این همه فرصت از دست بدهی باید ببازی. اما خوشبختامه با اراده بازیکنان نتیجه را نجات دادیم. اگر چه از نتیجه راضی نیستم اما خوشحالم نباختیم. درس عبرت برای بازی‌های بعدی ما شد.
او درباره تعویض محرمی‌گفت: صادق به خاطر ضعف بازی خارج نشد چون احساس درد در پایش داشت و نخواستیم مشکلش بیشتر شود. اگر سالم بود تعویضش نمی‌کردم. شاید به لحاط تاکتیکی ضعف‌هایی داشتیم. در بازی با سیاه جامگان هفت و امروز هشت موقعیت هدر دادیم. اتفاق سال پیش در حال تکرار شدن است اما خوشحالم تا اخر بازی فشار آوردیم. امیدوارم در یازی‌های بعدی موثر عمل کنیم.
برانکو درباره جسارت بازیکنان بیان کرد: در مورد مهاجم‌ها باید بگویم مهاجم باید مادرزاد مهاجم باشد. دلمان می‌خواهد موقعیت زیادی ایجاد کنیم. برای هر مهاجمی ‌بحرانی پیش پی‌آید که گل نمی‌زند برای ما علیپور همچنان اقای گل است. در مورد شجاعت هم باید بگویم گل دقیقه پایانی نشان می‌دهد بازیکنان شجاعت لازم را دارند.
سرمربی پرسپولیس در مورد ضعف منشا در گلزنی گفت: امسال از وحید امیری به عنوان مهاجم استفاده کردیم و او کاندیدای جایگزینی منشا است اما اتفاقاتی در تیم می‌افتد که مجبور می‌شویم تصمیم‌های دیگری بگیریم.
او درباره تاکتیک پرسپولیس در بازی‌های بسته گفت: مقابل نفت هم شانس‌های زیادی داشتیم اما گل نشدن مساله جداست. همیشه از جناحین حمله کردن راحت تر است. روش بازی ما است که تعادل ایجاد کنیم و از همه نقاط نفوذ کنیم. تکرار می‌کنم امروز حداقل ۸-۹ فرصت از دست دادیم و این‌ها حتما باید گل شود.
تراکتورسازی بدون یحیی هم شکست خورد
تیم فوتبال تراکتورسازی در هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران، در ورزشگاه خانگی خود مغلوب شاگردان علی دایی شد.
به گزارش ایسنا، هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) با بازی تیم‌های تراکتورسازی تبریز و سایپا تهران آغاز شد. این دیدار که از ساعت ۱۴:۳۰ در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار شد در نهایت با نتیجه دو بر یک به سود سایپا پایان رسید.
برای تراکتورسازی محمد ایرانپوریان(۷۰) گلزنی کرد. همچنین هر دو گل  سایپا را مهدی ترابی(۶۳) و (۷۵) به ثمر رساند. سایپا با این نتیجه ۳۱ امتیازی شد و موقتا به رده چهارم جدول صعود کرد. تراکتورسازی نیز با ۲۱ امتیاز در رده یازدهم جدول باقی ماند.
پارس با تساوی به رده دوم صعود کرد
در یکی دیگر از بازی‌های این هفته، تیم‌های پارس جنوبی جم و استقلال خوزستان در ورزشگاه تختی جم مقابل هم صف آرایی کردند. این بازی در پایان ۹۰ دقیقه تلاش دو تیم با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.
حسین پورامینی (۸) برای پارس و اسماعیل شریفات (۵۷) برای استقلال خوزستان گلزنی کردند.
پارس جنوبی جم با تک امتیاز این بازی ۳۳ امتیازی شد و موقتا به رده دوم جدول صعود کرد. همچنین استقلال خوزستان با ۱۸ امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار گرفت.
همچنین  تیم‌های فوتبال ذوب آهن اصفهان و صنعت نفت آبادان در چارچوب هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف همدیگر رفتند. این دیدار که از ساعت ۱۵ و در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شد با پیروزی دو بر یک تیم میزبان به پایان رسید.
گل‌های ذوب آهن را در این بازی سوارز (۵۱) و مرتضی تبریزی (۶۸) به ثمر رساندند. لوسیانو پریرا هم برای صنعت نفت گلزنی کرد.
ذوب آهن با این نتیجه ۳۲ امتیازی شد و اجازه نداد جایگاه چهارم جدول بیش از ۳۰ دقیقه در اختیار سایپا باشد. صنعت نفت هم با ۲۵ امتیاز در رده نهم جدول باقی ماند.
زور استقلال و پدیده به هم نرسید
تیم فوتبال استقلال در هفته بیستم لیگ برتر فوتبال با تساوی بدون گل مقابل پدیده متوقف شد.
به گزارش ایسنا، دو تیم فوتبال پدیده و استقلال در هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۵ در ورزشگاه ثامن مقابل هم قرار گرفتند که این دیدار  در پایان با تساوی بدون گل به پایان رسید تا استقلالی‌ها باز هم از پیروزی مقابل شاگردان مهاجری در این فصل عاجز بمانند.
وینفرد شفر پس از تساوی تیمش برابر پدیده گفت: بازی خوبی بود. هواداران بازی جذابی را دیدند. نیمه اول سه، چهار موقعیت خوب داشتیم که قدر آن‌ها را ندانستیم. در نیمه دوم نیز پدیده فرصت خوبی داشت که آن‌ها هم از گلزنی عاجز ماندند. او ادامه داد: ما فرصت‌های زیاد گلزنی ایجاد کردیم و حتی در این بازی به جای قربانی به انصاری بازی دادیم ام بدشانسی ما، دیر حرکت کردن در مواقع لازم و خوش‌شانسی حریف باعث شد نتوانیم دروازه پدیده را باز کنیم.
شفر درباره از دست دادن پنالتی گفت: امید ابراهیمی‌یکی از بهترین بازیکنان ایران است و از دست دادن پنالتی ممکن است در فینال جام جهانی نیز رخ دهند اما امروز تیم حریف با ۱۲ بازیکن بازی کرد. زمانی که ما فرصت خوبی داشتیم، بازیکن نیمکت‌نشین حریف توپی را به داخل زمین فرستاد که موجب شد داور بازی را متوقف کند که این جوانمردانه نبود.
سرمربی استقلال گفت: شاید مشکل کوچکی داشتیم که وقتی توپ را در میانه میدان از دست می‌دادیم، پوشش لازم صورت نمی‌گرفت. برزای و قربانی خوب کار کردند و در حفظ توپ کمک کردند، امیدوارم در بازی‌های بعدی خوش‌شانس‌تر باشیم. 
وی تصریح کرد: بازیکن جدید فردا به ما اضافه می‌شود و باید ببینیم که چقدر طول می‌کشد تا در تیم جا بیفتد. هر تیمی‌جلوی ما بازی می‌کند ۵۰ درصد توان بیشتر از حد نرمال می‌گذارد چون می‌خواهند تیم نخستینی باشند که ما را شکست می‌دهند. محسن کریمی‌و داریوش شجاعیان را در این بازی نداشتیم، در مورد پنالتی هم چه می‌شود کرد؟ یا گل می‌شود یا نه، مشکلی در این باره نداریم. دفعه قبل پنالتی به تیر خورد و گل شد اما داور نگرفت.
سرمربی استقلال افزود: درباره نیمکت حریف باید بگویم که یک فرصت خوب برای ضدحمله داشتیم اما توپ را از روی نیمکت پدیده داخل زمین انداختند. سوالم این است که چرا توپ را انداخت؟ خودش می‌آمد وارد زمین می‌شد و بازی می‌کرد.
وی درباره داوری مسابقه گفت: با داور مشکلی نداشتم و اعتراضم به تیم داوری نبود. از داور و کمک‌هایش راضی‌ام.
شفر درباره جذب مهاجم جدید با آمار ضعیف به جای شهباززاده و بیت‌سعید افزود: مشخص است که می‌تواند به ما کمک کند، بیت‌سعید قبل از ورود به استقلال در تیم قبلی‌اش یکی از بهترین‌ها بود اما وقتی به استقلال آمد نتوانست گل بزند. خیلی وقت‌ها دیده‌ایم که شاید یک باشگاه انتخابی خوب برای یک بازیکن نباشد. حسن در استقلال شانسی نداشت، بازیکن تازه‌وارد قطعا سرحال و آماده است تا به ما کمک کند. ما یک جای خالی دیگر هم داریم.
او درباره عملکرد قربانی گفت: علی قربانی یک شانس بزرگ در برابر سایپا داشت که گل نشد اما این پایان راه نیست، بازیکنانی داریم که مطمئنا در بازی‌های آتی مشکل گلزنی را حل خواهندکرد. در جدول رده‌بندی موفق کار کردیم، همین که موفق شدیم از انتهای جدول جهشی خوب داشته‌باشیم یعنی راه را درست می‌رویم.
نفت تهران سیاه جامگان را گل‌باران کرد
نفت تهران با چهارگل میهمانش سیاه‌جامگان را شکست داد. به گزارش ایسنا، در یکی از بازی‌ها هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران تیم نفت تهران از ساعت ۱۵ جمعه در ورزشگاه تختی شهر تهران میزبان سیاه‌جامگان بود که در پایان نفتی‌ها با نتیجه چهار بر یک توانستند میهمانشان را شکست دهند.
شاگردان رضا عنایتی در همان دقایق آغازین بازی توسط پیام ملکیان (۲) به گل رسیدند اما نفتی‌ها تسلیم نشدند و با فشار آوردن به دروازه سیاه‌جامگان توانستند در دقایق ۳۲ و ۳۹ توسط رضا حبیب‌زادگان و سید امین منوچهری به گل برسند و با پیروزی به رختکن بروند.
در حالی که تنها چهار دقیقه از نیمه دوم گذشته بود محسن بنگر توانست دروازه شاگردان عنایتی را بازکند. اما این پایان ماجرا نبود و در دقیه ۵۶ امیرحسین فشنگچی توانست گل چهارم را وارد  دروازه سیاه‌جامگان کند.
با این نتیجه شاگردان افاضلی ۲۰ امتیازی شدند و با یک پله صعود به رده سیزدهم جدول رسیدند. سیاه‌جامگان هم با همان ۱۳ امتیاز در قعر جدول ماند.
اولین پیروزی علی کریمی‌با سپیدرود
سپیدرود دو بر یک سپاهان را شکست داد تا کریمی‌نخستین پیروزی خود را در تیمش بدست بیاورد.
به گزارش ایسنا، در یکی از بازی‌های هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران دو تیم سپیدرود و سپاهان اصفهان از ساعت ۱۵ جمعه در ورزشگاه سردارجنگل شهر رشت به مصاف هم رفتند. در پایان این بازی شاگردان علی کریمی‌توانستند با نتیجه دو بر یک سپاهان را شکست دهند.
در ابتدا این دیدار حسین ابراهیمی‌بازیکن سپیدرود توانست با یک شوت از راه دور دروازه اصفهانی‌ها را باز کند. دومین گل سپیدرود را علی‌رضا نورمحمدی (۸۳) به ثمر رساند.
تک گل سپاهان را مروان حسین در دقیقه ۹۰ به ثمر رساند. با این نتیجه سپیدرود ۱۹ امتیازی شد و با یک پله صعود به رده چهاردهم جدول رسید. سپاهان هم با ۲۰ امتیاز در رده دوازدهم باقی ماند.

 
 

برچسب‌ها:

نظر شما