شناسهٔ خبر: 23647057 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مردانی: متاسفانه در ایران همه نتیجه‌گرا هستند؛ مطمئن باشید روزهای درخشان تکواندو باز می‌گردد

R1434/P1361/S3,30/CT1

دانده نشان برنز مسابقات گرند اسلم تاکید کرد با تلاش‌های کادرفنی و ورزشکاران روزهای درخشان تکواندو باز می‌گردد.

صاحب‌خبر -

سجاد مردانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص کسب نشان برنز نخستین دوره مسابقات گرند اسلم اظهار داشت: خدا را  شکر بعد از پشت سر گذاشتن یک سال پر چالش در مسابقات مختلف در رقابت‌های گرند اسلم از تجربیات خود درس گرفتم و موفق به کسب نشان برنز شدم. رقابت‌های گرند اسلم برای اولین بار است که در رشته تکواندو در حال برگزاری است و از بزرگی خاصی برخوردار است.

وی تاکید کرد: تک‌تک نفرات حاضر در این مسابقات طلایه‌داران مسابقات مهم یک سال گذشته بودند و از فینال گرند پری سال 2016 تا فینال گرند پری سال  2017 در این رویداد حضور داشتند. حتی مسئولان فدراسیون جهانی تکواندو در جلسه‌ای پیش از برگزاری مسابقات عنوان کردند، از دید آنها رقابت‌های گرند اسلم از لحاظ نوع برگزاری و شرکت‌کنندگان از المپیک بالاتر است. 

کاپیتان تیم ملی تکواندو تصریح کرد: با توجه به شرایطی که عنوان کردم تمامی حریفان حاضر در این مسابقات قدرتمند بودند و من نیز تلاش کردم در آخرین مسابقه سال 2017 از تک‌تک‌ لحظات استفاده و عزم خود را برای نشان دادن توانایی‌هایم جذب کنم. این در شرایطی بود که در فینال مسابقات گرندپری در سال 2017 در نخستین مسابقه از ناحیه شصت پا آسیب دیده بودم و بدون اینکه به کسی بگویم در بازگشت فیزیوتراپی کردم. حتی دکتر من اعتقاد داشت به رقابت‌های گرند اسلم نخواهم رسید اما به لطف خدا تنها دو هفته تمرین کردم و تلاش کردم خود را از لحاظ ذهنی آماده این مسابقات کنم.

مردانی با اشاره به آشنایی با رقبای خود در مسابقات گرند اسلم گفت: پیش از حضور در این مسابقات با اکثر رقبای خود بازی کرده بودم و از آنها شناخت داشتم. با توجه به این شناخت روی عملکردم تمرکز کردم تا توانایی‌های خود را نشان بدهم و خدا را شکر با وجود شرایط آسیب دیدگی که قبل از مسابقات داشتم به مدال برنز رسیدیم. انتظار من از خودم بالا بود و حتی می‌توانستم به مدال خوش‌رنگ‌تری دست پیدا کنم اما علی‌رغم تمام تلاش‌هایی که کردم سهم من از این مسابقات نشان برنز بود. 

وی در خصوص شکست مقابل حریف روس خود در راند طلایی مسابقه نیمه‌نهایی عنوان کرد: تکواندوکار روس حریف خوبی بود و بعد از اینکه در پایان راند سوم با او تساوی 15-15 دست پیدا کردم، در راند طلایی براساس انتخاب سیستم شکست خوردم. در رقابت‌های سال 2017 یک، دو بازی را در راند طلایی براساس انتخاب سیستم مغلوب شدم و این موضوع قسمت من بوده است. در این دیدار نیز در راند طلایی دو مشت خوب به حریف زدم که قطعا اگر در هر مسابقه دیگری این مشت‌ها را زده بودم به من امتیاز می‌دادند.

دارنده نشان برنز مسابقات گرند اسلم تاکید کرد: همیشه سعی می‌کنم خودم را با نتیجه نسنجم اما متاسفانه در ایران همه نتیجه‌گرا هستند. تلاش من در هر مسابقه‌ای این است که عملکردی بهتری از مسابقات گذشته داشته باشم و در هر رویدادی کامل و کامل‌تر باشم. سال 2017 سال سخت و پر فراز و نشیبی برای من و تکواندو ایران بود اما بالاخره در رقابت‌های گرند اسلم جوانه موفقیت از خاک بیرون آمد. واقعا فشار زیادی روی همه ارکان تکواندو بود و این در حالی است واقعا تکواندو دنیا پیشرفت چشمگیری داشته است و اکثر کشورها متحول شدند.

مردانی ادامه داد: خدا را شکر می‌کنم در مسابقات گرند اسلم نتیجه گرفتم و توانستم برای کشورمان افتخارآفرینی کنم اما تلاش خود را در سال 2018 نیز ادامه خواهم داد تا نتایجم روز به روز بهتر از گذشته باشد. 

وی در خصوص فشاری که در سال جاری با توجه به عدم نتیجه‌گیری در چند مسابقه پشت سر گذاشته است، گفت: در ورزش قهرمانی همیشه شاهد بودیم که مسیر یک ورزشکار و قهرمان با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده است و اکثر قهرمانان نیز در این مسیر با بی‌مهره‌هایی روبرو بودند. در سال جاری نیز کسانی که صبور نبودند و از سعه صدر برخوردار نبودند انتقاداتی نسبت به عملکرد من داشتند  اما حتی در این شرایط نیز تلاش کردم کار خود را انجام داده و برای بهتر شدن سخت کار کنم. همیشه تلاشم در روزهایی که انتقاد و بی‌مهری‌هایی وجود داشته و چه زمانی که به دلیل عملکرد خوب سکوت شده است سخت تلاش کنم و  مسیر رو به روشدم را ادامه بدهم.

دارنده نشان نقره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان در سال 2013 ادامه داد: یکسال پرچالش را پشت سر گذاشت اما انتقادات باعث بزرگتر شدن من شد. با شنیدن و دیدن تمام انتقادات وناصبوری‌ها تلاش کردم مسابقه به مسابقه عملکرد بهتری داشته است.

مردانی در خصوص اینکه تغییر کادرفنی بعد از گذشت یکسال به سود تکواندو ایران است، تاکید کرد: معتقد هستم هر گونه بحث و تصمیم در خصوص تغییر و تحولات تکواندو بر عهده فدراسیون است اما به عنوان کاپیتان و بزرگتر تیم ملی در این یکسال پر از بی‌مهری جز سخت‌کوشی و تلاش از کادرفنی چیزی ندیدم. تکواندو ایران در این یکسال سخت درس‌های زیادی گرفت. کادرفنی و بازیکنان در این مدت با وجود تمامی محدودیت‌ها در خصوص اضافه شدن بازیکن جدید، تعدد مسابقات و مسائل دیگر تنها تلاش کردند و تک‌تک نیز می‌دانیم چگونه این تلاش‌ها صورت گرفته است. 

وی با تاکید بر اذعان کارشناسان خارحی تکواندو از پیشرفت تکواندو ایران، خاطرنشان کرد: ما در مسابقات مختلف با کارشناسان، ورزشکاران و مسئولان کشورهای مختلف صحبت می‌کنیم و همه آنها اعتقاد دارند تکواندو ما روز به روز و مسابقه به مسابقه عملکرد بهتری داشته است و در حال پوست انداختن است. مسیر کادرفنی تیم ملی و بازیکنان بعد از پشت سر گذاشتن این همه سختی نیز در حال حاضر آرام آرام در حال هموار شدن است. کادرفنی ما دست روی دست نگذاشته است و هر روز در حال آنالیز تکواندو روز دنیا و کار کردن است. 

دارنده نشان طلای فینال تکواندو گرندپری در سال 2016 عنوان کرد: مطمئن باشید با سختی‌های کادرفنی و ورزشکاران روزهای درخشان تکواندو باز می‌گردد.  من به چشم خود دیدم در سخت‌ترین شرایط و شایعات کادرفنی در سکوت کار کردند و تنها عملکرد خودشان برای آنها مهم بود تا در هر مسابقه بهتر باشیم.

مردانی در خصوص اهداف خود در سال 2018 گفت: سال 2018 با توجه به تعدد مسابقات و برگزاری 5 مرحله مسابقات گرندپری، قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی  و در نهایت گرنداسلم سال خیلی مهمی برای تثبیت تکواندو ایران است. قطعا همه تلاش خواهیم کرد با تلاش و سخت‌کوشی روند رو به رشد را ادامه بدهیم و امیدوارم بعد از یکسال پرچالش سال درخشانی خواهیم داشت. من نیز تلاش می‌کنم سال خوبی داشته باشم و عملکرد خوبی از خود برجای بگذارم.

انتهای پیام/

نظر شما