شناسهٔ خبر: 23647048 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

چه مي کنه اين ذوب آهن ...

هفته 20 مسابقات فوتبال ليگ برتر

صاحب‌خبر -


 به گزارش سايت روزنامه نود (سعيد واعظ)

 

تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان در ادامه مسابقات فوتبال ليگ برتر و در ايستگاه 20 ، تيم فوتبال صنتعت نفت آبادان را با نتيجه دو بر يک پشت سر گذاشت و امتيازات خود را به عدد32 رساند . ذوبي ها ، در هفته هاي آينده مي تواند اميدوار به کسب سهميه ليگ قهرمانان اسيا باشند اگر ...


بردهاي متوالي در نيم فصل دوم
سفيد وسبز پوشان بعد از تساوي در هفته 16آنهم مقابل مشکي پوشان مشهد همه انتقادها را به جان خريدند و عزم خود را جزم کردند تا "آب رفته به جوي را برگردانند " از اينرو در تبريز و با تک گل محمدرضا عباسي در دقايق انتهايي تيم چقر و بد بدن گسترش فولاد را مغلوب کردند . شاگردان قلعه نويي بعد از برد روحيه بحش در خارج از خانه چهار چرخ تيم پيکان را در ورزشگاه نقش جهان پنجر کردند . در متن اين برتري ، ميلاد فخرالديني و بختيار رحماني نقش بسزايي ايفا کردند . تيم فوتبال ذوب اهن بعد از دو برد متوالي با تمرينات مستمر و روحيه اي دو چندان ، مهياي جدال با رقيب و همشهر پر سر و صداي خود شدند ( سپاهان )
نايب قهرمان سابق آسيا ، وقتي تيم فوتبال سپاهان را فکورانه و هوشمندانه در دقايق اوليه کنترل کرد آنوقت از حربه ضد حملات نهايت استفاده را برد و زهر خود را بر پيکر تيم سپاهان در شهر آورد 62 ريخت . اما ، تيم فوتبال ذوب اهن ، در ديداري نه چندان آسان  ،  باز هم برابر تيم سختکوش صنعت نفت ابادان در نقش  جهان به برتري رسيد و چهار برد متوالي خود را جشن گرفتند . امتياز ات سفيد وسبز پوشان در شرايطي به عدد 32 رسيد که تيم فولاد خوزستان به خوبي سايه ، قلعه نويي و يارانش را در پشت سرش بخوبي حس مي کد .
بازي تا آخرين دقيقه ...
اشتباه مرگبار وحيد محمد زاده در قلب خط دفاعي تيم ذوب اهن برابر تيم صنعت نفت ابادان از آنجايي قابل تامل و بحث است که اگر دوباره چنين شود شايد مورد غضب کادرفني ذوبي ها قرار بگيرد . محمد زاده ، با قد و قامتي رعنا در قلب خط دفاعي ذوب آهن ، بازيکني مطيع و زحمت کش است که در فاز تهاجمات تيمش در بيشتر مواقع شرکت مي کند و قدرت سرزني خود را به رخ گلرهاي رقبا هم مي کشد . اما ، اينکه با دو گل در اين انديشه غوطه ور شوند که ديگر به برتري کامل رسيده اند سخت در اشتباهند . وقت مسابقه با سوت داور شروع و با سوت آن هم به انتها مي رسد . اشتباه در دفع توپ در آخرين نقطه خط دفاعي مصادف مي شود با توپ ربايي "شيمبا " ي فرصت طلب تا گلها را به حداقل برساند . اشتباه مرگباري که عزت الله پورغاز در دربي 62 نصف هان براير همين تيم ذوب آهن انجام داد .
مالکيت توپ بيشتر در سيستم 3-3-4
قلعه نويي وشرکا ء وقتي در ليگ هفدهم دريافتند که بازي مستقيم از خط دفاع براي مهاجمان دردي را براي ذوب آهن دوا نمي کند . تغيير رويه دادند و با سيستم تهاجمي 3-3-4 ، با مالکيت بيشتر توپ و استفاده از اضلاع چند وجهي تملک توپ و ميدان را به دست آوردند و با استفاده از فرصت هاي ايده ال و اضافه شدن وينگرهاي خود ضربه نهايي را بر پيکر تيمهاي رقيب ريختند . برو بچه هاي قلعه نويي در ادامه کار با سياست تمام بايد مواظب آسيب ديدگي هاي مهره هاي کليد خود باشند تا نماينده هندوستان در پلي آف ليگ قهرمانان آسيا را پشت سر بگذارند . روند رو به رشد تيم ذوب اهن با آمادگي بدني بالا و سيستم تهاجمي مي تواند آنها را در کسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا در سال آينده اميدوارتر کند .
اظهارات قلعه نويي بعد از برد
امير قلعه‌نويي سرمربي  ذوب‌آهن پس از پيروزي 2 بر يک مقابل صنعت نفت، گفت: خداراشکر که سه امتياز را گرفتيم، اما در نيمه اول حد ذوب‌اهن بازي نکرديم.  در نميه دوم با تغييراتي که داديم بهتر بوديم. اشتباهات آخر بازي گريبانگير ما را مي‌گيرد و نمي دانيم چه کار کنيم. آنها يک موقعيت هم نداشتند، اما يک اشتباه بچه گانه گل خورديم. باهوش بازي کرديم اما در پايان مسابقه نزديک بود که همانند ديدار آبادان جريمه شويم. دفاع ما خوب کار کرد و اجازه نداد توپي روي دروازه‌مان بيايد. کمالوند هم هميشه تيم‌هايش خوب بازي مي‌کرد و امروز هم نمايش خوبي داشتند. خوشبختانه تيم ما به خودباوري رسيده است که مي‌تواند در مسابقات به پيروزي برسد، در نيم ‌فصل دوم بازيکنان خوبي گرفتيم و تيم روند بهتري پيدا کرده است. در نيم‌فصل اول وقتي به نيمکت نگاه مي‌کرديم نمي‌دانستيم چه کسي را تعويض کنيم.

 جذب دو بازيکن ديگر: بايد دو، سه بازيکن ديگر جذب کنيم، يکي از آنها که ايراني است فردا مي‌آيد و يک بازيکن خارجي هم در اسرع وقت اضافه خواهد شد. باشگاه نامه زده است که کارهاي او انجام شود.
 استراحت دادن به اکبر ايماني و بختيار رحماني به خاطر حضور در آسياست؟  اين حرف‌ها نيست، آنها مصدوم هستند و شايد به بازي بعدي هم نرسند. از تيم پزشکي‌مان تشکر مي‌کنم که تلاش مي‌کند.

نظر شما