شناسهٔ خبر: 23647025 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خبر کوتاه

صاحب‌خبر -

برکناری چند مدیر بخش اکتشاف به دلیل قصور

خانه ملت: وزیر نفت، توضیحاتی پیرامون اختلاس در بخش اکتشافات وزارت نفت ارائه کرد. بیژن نامدار زنگنه درباره انتشار اخباری مبنی بر اختلاس میلیاردی یکی از کارکنان وزارت نفت، گفت: این فرد یکی از کارمندان بخش اکتشاف بوده که تخلف کرده است و خود کارکنان بخش اکتشافات این تخلف را کشف کرده‌اند.
وزیر نفت، با اشاره به اینکه این فرد به مقامات قضایی معرفی شده است، افزود: مقامات قضایی با جدیت این موضوع را دنبال می‌کنند و این فرد در حال حاضر به خارج از کشور فرار کرده و مقامات قضایی از طریق اینترپل پیگیر هستند که این فرد را به کشور بازگردانند و بررسی کنند که اگر این فرد همدستی دارد با آن برخورد کنند. وی با بیان اینکه بنده به دلیل قصور و نه اینکه کسی تقصیر داشته است چند نفر از مسوولان را در اکتشاف از پست هایشان برکنار کرده ام، ادامه داد: برا این اساس یک نفر را به هیئت تخلفات معرفی کرده‌ام و ممکن است چند نفر دیگر را به دلیل قصور و اهمال در انجام وظیفه به هیئت تخلفات اداری وزارت نفت معرفی کنم و این غیر از اقداماتی است که دستگاه قضا انجام می‌دهد. وزیر نفت درباره میزان تخلف این فرد، تصریح کرد: تا اینجا میزان اختلاس این فرد حدود 100 میلیارد تومان اعلام شده که امیدواریم این رقم زودتر بازگردد.

ربات ارزیاب سانچی امروز زیرآب می‌رود

ایسنا: سخنگوی شرکت ملی نفتکش ضمن اعلام اینکه ربات ارزیاب برای تصویربرداری از سانچی شنبه صبح به زیر آب منتقل می‌شود، از اتمام عملیات اخذ DNA از خانواده‌های مفقودین نفتکش برای هویت‌یابی سه پیکر پیدا شده خبر داد. محسن بهرامی‌، با اشاره به ارسال یک ربات ارزیاب به محلی که نفتکش سانچی غرق شده است، گفت:‌ این ربات به محل رسید و قرار است شنبه صبح به وقت ایران عملیات آغاز شود. وی با بیان اینکه ربات مذکور برای تصویربرداری از سانچی به زیر آب ارسال می‌شود، افزود: این ربات نمی‌تواند به جستجوی پیکرها بپردازد، بلکه فقط برای تصویربرداری به زیر آب منتقل می‌شود تا بتوانیم از وضعیت سازه و آلودگی، ارزیابی کلی داشته باشیم. سخنگوی شرکت ملی نفتکش ایران در مورد اینکه آیا احتمال پیدا شدن پیکرها وجود دارد یا خیر؟ گفت: پس از اینکه تصویرها به دستمان رسید می‌توانیم اطلاعات دقیق‌تری بدهیم. در حال حاضر هر نکته‌ای که گفته شود در حد احتمال و گمانه‌زنی است. بهرامی‌در ادامه با اشاره به عملیات اخذ DNA از خانواده‌های پرسنل نفتکش، اظهار کرد: این عملیات در ایران تمام شده است. بنابر اطلاعاتی که به دست ما رسیده بنگلادشی‌ها مشکلاتی برای ارسال اطلاعات DNA دارند. از طرف دیگر نمونه DNA باید به کد تبدیل شود که این فرآیند در ایران به ۱۲ روز زمان نیاز دارد. این کدها باید به چین ارسال شود تا با پیکرها مطابقت دهند.

جهان اسلام با تمرکز بر ظرفیت‌هایش 
به ابر قدرت منطقی و عادل تبدیل می‌شود

باشگاه خبرنگاران: عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: اگر جهان اسلام بر روی ظرفیت‌های خود تمرکز کند می‌تواند به ابرقدرتی عادل و منطقی در جهان تبدیل شود. سید رضا اکرمی‌ عضو جامعه روحانیت مبارز  با اشاره به بیانات اخیر رهبری مبنی بر اینکه سعودی‌ها در حال خیانت به امت اسلامی‌هستند اظهار کرد: عربستان نباید تصور کند که می‌تواند به دلیل وجود خانه خدا که در این کشور قرار دارد هر رفتاری با مسلمانان داشته باشد. وی افزود: کارنامه 39 ساله عربستان نشان می‌دهد که این کشور جایگاه بالاتری نسبت به دیگر کشورهای مسلمان ندارد زیرا هیچ دولتمرد و اندیشمند بلند پایه و با سابقه‌ای ندارد. اکرمی‌تصریح کرد‌: رفتار بن سلمان به گونه‌ای است که مایه سر افکندگی کشورهای اسلامی‌شده و این دولت بدترین برخورد را با کشورهای منطقه مانند لبنان،‌ یمن و
 ایران دارد.

نظر شما