شناسهٔ خبر: 23646975 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

سینمای ایران

صاحب‌خبر -

پس از انجام یک عمل جراحی گفته می‌شود که حال عمومی مسعود کیمیایی، کارگردان سینما رو به بهبود است و احتمالا با دستور پزشک امروز از بیمارستان مرخص خواهد شد. به گفته یکی از پرستاران بخشی که این کارگردان سینما در آن بستری است، کیمیایی در بیمارستان دی یک عمل جراحی داشته و در حال حاضر حال عمومی وی خوب است. قاتل اهلی آخرین ساخته مسعود کیمیایی است که در سینماهای کشور اکران شده و مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

صفحه رسمی فیلم بمب ساخته پیمان معادی در اینستاگرام با انتشار خلاصه داستان فیلم از تغییر نام این فیلم سینمایی خبر داد. در این صفحه ضمن اعلام نام «بمب؛ یک عاشقانه»؛ خلاصه داستان نیز آمده: در میانه سال‌های جنگ و بمباران شهری در تهران، زندگی با وحشت بسیار می‌گذرد؛ اما عشق و دلدادگی، زندگی و امید، وحشت واقعیت مرگ را به فراموشی مي‌سپارد. رفتگان در محدوده كلمات زندگان تكرار می‌شوند. مرگ سوال مطلق است و زندگی و عشق ابهام مکرر. بمب؛ یک عاشقانه با کورسوی ابهام عشق و زندگی کار دارد نه با سیاهی مطلق مرگ.

جواد رضویان که اعلام کرده بود دیگر حاضر نیست برای تلویزیون کار کند، قرار است به‌زودی نخستين فیلم سینمایی خود را جلوی دوربین ببرد. این فیلم زهر مار نام دارد و قرار است به‌زودی تولید آن آغاز شود. فیلمنامه زهرمار به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی به شورای پروانه ساخت ارایه شده و با صدور پروانه ساخت در هفته‌های آینده این فیلم کمدی اجتماعی مقابل دوربین خواهد رفت. هنوز نامی از بازیگران احتمالی اولین فیلم سینمایی جواد رضویان منتشر نشده است.

سعید خانی، تهیه‌کننده لونه زنبور سومین ساخته برزو نیک‌‌نژاد درباره آخرین وضع این فیلم گفت: مراحل فنی لونه زنبور به پایان رسیده است و فیلم آماده اکران است. طی چند روز آینده پروانه نمایش فیلم صادر می‌شود و آمادگی کامل داریم که لونه زنبور را با توجه به مضمون شاد و کمدی‌اش در نوروز ٩٧ در سینماهای کشور اکران کنیم. محسن کیایی، پژمان جمشیدی، بهاره کیان‌افشار، هومن برق‌‌نورد و رعنا آزادی‌‌ور بازیگران اصلی این فیلم هستند.

در خبر انتخاب مهران مدیری به‌عنوان مجری ویژه برنامه هفت برای جشنواره فجر گمانه‌زنی شده بود که مسعود فراستی و بهروز افخمی می‌خواهند ویژه برنامه‌‌ای برای جشنواره از شبکه افق به روی آنتن بفرستند که عباس حیدری، مدیر روابط‌عمومی شبکه افق این خبر را تکذیب و اعلام کرد که فراستی و افخمی قرار نیست برنامه‌ای برای این شبکه بسازند. از سوی دیگر مسعود فراستی منتقد سینما هم خبر حضور خود در چنین برنامه‌ای را تکذیب کرد.

با توزیع فیلم اکسیدان در شبکه نمایش خانگی منوچهر محمدی تهیه‌کننده این فیلم می‌گوید که نسخه ویدیویی این فیلم تفاوتی با آن فیلمی که چند ماه پیش در سینماهای کشور به نمایش درآمد، ندارد. با اکران این فیلم برخی از نمایندگان خواستار پایین کشیدن آن از پرده سینماهای کشور شدند اما این اتفاق درنهایت رخ نداد و اعلام شد که نسخه نمایش خانگی این فیلم اصلاح خواهد شد؛ اما منوچهر محمدی می‌گوید که این اتفاق رخ نداده و همان فیلم در شبکه خانگی توزیع شده است.

نظر شما