شناسهٔ خبر: 23646743 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

السیسی نامزدی خود را برای انتخابات آینده مصر اعلام کرد

تهران - ایرنا - پایگاه اینترنتی روزنامه «الیوم السابع» جمعه شب اعلام کرد: عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری کنونی مصر، نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ماه مارس(فروردین97) اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پیش از السیسی، «سامی بلح» دبیرکل حزب دموکراتیک «مصر عربی» اعلام کرد که «سامی عنان» رئیس سابق ستاد کل ارتش این کشور در انتخابات ریاست جمهوری مصر نامزد خواهد شد.
عنان در سال 2005 به عنوان رئیس ستاد ارتش مصر منصوب و پس از روی کار آمدن «محمد مرسی» رئیس جمهوری پیشین این کشور از این سمت برکنار شد.
عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری کنونی مصر در هشتم ژوئن سال 2014 عهده دار پست ریاست جمهوری شد و در تاریخ هفتم ژوئن 2018 (17 خرداد 1397) دوران چهارساله ریاست جمهوری اش به پایان می رسد و بدین ترتیب رئیس جمهوری جدید، می بایست از ژوئن سال جاری میلادی، سکان ریاست مصر را برعهده گیرد.
بر اساس قانون انتخابات ریاست جمهوری مصر، فردی که بخواهد نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود، باید تاییدیه و حمایت 25هزار شهروند مصری در 15 استان را داشته باشد، یا این که دست کم 20 نماینده مجلس توصیه نامه و تاییده ای مبنی بر صلاحیت آن فرد برای ریاست جمهوری را امضا کنند.
هیات ملی انتخابات مصر دوشنبه گذشته اعلام کرد انتخابات ریاست جمهوری این کشور 26 تا 28 ماه مارس (6 تا 8 فروردین 97) برگزار می شود.
«احمد شفیق» نخست وزیر پیشین مصر و رقیب سرسخت السیسی که یک ماه پیش اعلام کرده بود، در انتخابات ریاست جمهوری این کشور نامزد خواهد شد، از انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 کناره گیری کرد.
شبس**9363**

انتهای پیام /*

نظر شما