شناسهٔ خبر: 23646654 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک سازمان حقوقی غیر دولتی آمریکایی ؛

تلفات غیرنظامی ائتلاف آمریکایی ضد داعش از 6 هزار تن فراتر رفت

تهران - ایرنا - یک سازمان غیر دولتی حقوقی آمریکایی روز جمعه در گزارش سالانه خود اعلام کرد: شمار غیر نظامیانی که در سال 2017 در حملات هوایی ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا در عراق و سوریه کشته شده اند، به 6 هزار و 47 تن رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سازمان آمریکایی ایروارز «airwars» که یک سازمان فعال غیر دولتی و حقوقی به شمار می رود،شمار غیرنظامیان کشته شده در حملات آمریکایی ها را بسیار بیشتر از گزارش مرکز فرماندهی ارتش این کشور می داند.
مرکز فرماندهی آمریکا در گزارشی پیشتر اعلام کرد که تنها 817 غیرنظامی در عملیات ائتلاف ضد داعش در عراق و سوریه، کشته شده اند، درحالی که این سازمان غیر دولتی شمار این افراد را 6 هزار و 47 تن دانسته است.
سازمان «ایروارز» مدعی شد، از آغاز حملات ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا، 28 هزار و 858 حمله هوایی صورت گرفته و طی آن، 105 هزار و 308 بمب در عراق و سوریه ریخته شده است.
همچنین از مجموع حملات ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا، 14هزار و 138 حمله در عراق و 14 هزار و 720 حمله به مناطق مختلف سوریه انجام شده است.
آمریکا و چند کشور محدود همپیمان آن، از ماه آگوست 2014 (مرداد 93) به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل و بدون هماهنگی با دولت سوریه ائتلافی موسوم به «ائتلاف ضد داعش» را تشکیل داد.
دولت سوریه بارها از شورای امنیت و سازمان ملل متحد خواسته است، برای پایان دادن به تجاوز نیروهای متجاوز در خاک این کشور اقدامی صورت دهد و با ارسال نامه های مکرر حملات جنگنده های ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا به خاک خود را محکوم کرده است.
شبس**9363*1488*انتشار دهنده: بهمن بامداد**

انتهای پیام /*

نظر شما