شناسهٔ خبر: 23646593 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزیر دفاع ترکیه: گزینه دیگری به جز عملیات نظامی در عفرین نداریم

R36348/P36447/S8,89,90/CT10

وزیر دفاع ترکیه گفت که این کشور گزینه دیگری به جز انجام عملیات نظامی در عفرین ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیاالیوم، «نورالدین جانیکلی» وزیر دفاع ترکیه گفت که ارتش این کشور چاره‌ای به جز انجام عملیات در عفرین واقع در شمال سوریه ندارد و این عملیات تاکنون محدود به بمباران مناطق عفرین از طریق مرزها و بدون حمله زمینی بوده است.

وی افزود که کشورش هیچ گزینه دیگری به جز انجام عملیات در عفرین ندارد و ترکیه مجبور به پاکسازی عناصر تروریستی در شمال سوریه است.

"هدر نائورت"، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه در نشستی خبری از ترکیه خواست که از اقدام نظامی در عفرین صرف نظر کند.

وزیر دفاع ترکیه در واکنش به این اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که این اظهارات، تاکتیکی و بخشی از جنگ روانی آمریکا است.

وی درباره حضور نظامی روسیه در عفرین گفت که روسیه همه نظامیان خود را از سوریه خارج خواهد کرد.

جانیکلی تاکید کرد که آنکارا مذاکرات با مسکو درباره اقدام نظامی در عفرین را ادامه خواهد داد.

وی درباره تهدیدات دولت سوریه علیه آنکارا گفت: ما به خوبی می‌دانیم که توانایی نظام سوریه بر عملی کردن تهدیدات خود علیه ترکیه بدون دریافت کمک از قدرت‌های خارجی، محدود است.

وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد که این کشور اطلاعات دقیقی از تعداد عناصر کرد  و مناطق استقرار آن‌ها در عفرین و سلاح‌هایی که در اختیار آن‌ها است، در اختیار دارد.

وی افزود که ترکیه سلاح‌های خود را برای مقابله با موشک‌های ضد تانکی که یگان‌های حمایت مردمی کرد در اختیار دارند، توسعه خواهد داد.

"روجهات روج" سخنگوی حمایت مردمی کرد به خبرگزاری رویترز گفت که ترکیه از نیمه‌های شب گذشته حملات خود به عفرین را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه نیروهای کرد به هرگونه حمله به عفرین، واکنش شدید نشان خواهند داد، افزود که ارتش ترکیه حدود 70 خمپاره به روستاهای کرد در عفرین شلیک کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما