شناسهٔ خبر: 23646584 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

برکناری مقام بلندپایه امنیتی مصر در آستانه رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری

R36348/P36447/S8,88,90/CT10

رسانه‌های مصری از برکناری رئیس دستگاه اطلاعات عمومی این کشور دو ماه قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های مصری، عبدالفتاح السیسی خالد فوزی رئیس سازمان اطلاعات عمومی این کشور را بر کنار کرد.

تلویزیون رسمی مصر روز گذشته اعلام کرد که السیسی، عباس کامل رئیس دفتر خود را به سمت سرپرست این سازمان تا زمان انتخاب رئیس جدید منصوب کرده است.

عباس کامل یکی از افسران ارتش مصر و از نزدیکان السیسی به شمار می‌رود که در کنفرانس‌ها و ملاقات‌ها در کنار وی حضور دارد.

منابع مصری آگاه گفتند که تصمیم سامی عنان رئیس سابق ستاد مشترک ارتش مصر برای ورود به رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری، دلیل واقعی برکناری خالد فوزی است.

برخی منابع به پایگاه الخلیج الجدید گفتند: عبدالفتاح السیسی معتقد است که خالد فوزی، سامی عنان را به نامزدی برای انتخابات ریاست‌جمهوری وا داشته است.

منابع نزدیک به ستاد انتخاباتی السیسی گفتند که نامزدی سامی عنان در انتخابات ریاست‌جمهوری با چراغ سبز دستگاه اطلاعات عمومی این کشور بعد از انصراف احمد شفیق از  نامزدی صورت گرفته است.

از سوی دیگر جمال خاشقجی نویسنده و روزنامه نگار سعودی نیز احتمال داد که بحرانی عمیق در دستگاه حکومت مصر، به برکناری خالد فوزی رئیس سازمان اطلاعات عمومی این کشور منجر شده است.

 کمیته ملی انتخابات مصر هجدهم دی ماه اعلام کرد که انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در ماه مارس آینده برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، انتخابات ریاست‌جمهوری مصر در خارجی طی روزهای شانزدهم الی هجدهم مارس (25 الی 27 اسفند) و انتخابات در داخل نیز طی روزهای بیست و ششم و بیست و هفتم همان ماه (6 الی 7 فروردین 97) برگزار می‌شود.

این سومین انتخابات ریاست‌جمهوری بعد از سرنگونی حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما