شناسهٔ خبر: 23646417 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدرسه طبیعت در گنبدکاووس احداث می شود

گنبدکاووس - ایرنا - موسس مدارس طبیعت در کشور ، از احداث مدرسه طبیعت در شهرستان گنبدکاووس واقع در شرق استان گلستان در آینده نزدیک خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر عبدالحسین وهاب زاده جمعه شب در چهارمین جشنواره دوستداران محیط زیست که به همت موسسه مردم نهاد سبزگامان بسکی در دانشگاه شمس گنبدکاووس برگزار شد، اظهار داشت: آموزش نسل های جدید به دلیل تکیه بر کلاس محوری و دور شدن از فضای واقعی و طبیعی، مخاطرات بسیاری را به دنبال داشته است.
وی افزود: از همین رو پس از احداث 55 مدرسه طبیعت در نقاط مختلف کشور، بزودی یک مدرسه از این نوع را در منطقه گنبدکاووس احداث می کنیم.
دکتر وهاب زاده در ادامه افزود: استفاده از راه های نادرست برای تربیت فرزندانمان باعث به وجود آمدن نسلی شده که اکثر ناهنجاری های موجود در جامعه به وسیله این نسل به وقوع می پیوندد.
وی در بیان علت این امر گفت: خانواده ها آموزش فرزندان خود را تنها از طریق انواع کلاس های مختلف میسر می دانند و از همین رو فرصت آشنایی آنان با طبیعت را مسدود ساخته اند.
وهاب زاده افزود: فاصله جوانان امروز ما با طبیعت بقدری زیاد است که با وجود هزاران فارق التحصیل بیکار در رشته های محیط زیستی، نه تنها پیشرفتی در رشد و نگهداری عرصه های طبیعی خود نداشته ایم، بلکه شاهد پسرفت در این زمینه بوده و در نقاطی نابودی محیط زیست را نیز مشاهده می کنیم.
مبدع مدرسه طبیعت در ایران با اشاره به خدمات ارزنده و قابل توجه دکتر بسکی خاطرنشان کرد: دلسوزی برای طبیعت تنها خاص تحصیل کنندگان این رشته نیست.
وی افزود: دکتر بسکی با اینکه در رشته محیط زیست فارق التحصیل نشده و یک پزشک است، آنقدر دلسوزانه به فضای طبیعی در ایران و تمام این کره خاکی عشق ورزیده و در راستای حفظ و نگهداری آن در تمام عرصه ها زحمت کشیده است که بحق لقب پدر طبیعت ایران را از آن خود کرده است.
به گزارش ایرنا، چهارمین جشنواره دوستداران محیط زیست به مناسبت سالروز تولد دکتر بسکی پدر طبیعت ایران با حضور برخی مسئولان، شخصیت های منطقه ای و کشوری و جمعی از دوستداران دکتر بسکی برگزار شد.
در پایان این مراسم، به قید قرعه به دو نفر از شرکت کنندگان همایش دوچرخه سواری که صبح امروز با حضور بیش از 350 نفر در گنبدکاووس به مناسبت سالروز تولد دکتر بسکی برگزار شده بود، دو دستگاه دوچرخه اهدا شد.
دکتر غلامعلی بسکی که در سال ۱۳۱۰ در سبزوار متولد شد، پزشک و هوادار محیط زیست معروف به پدر طبیعت ایران است که زندگی خود را خود را وقف دفاع از محیط زیست کرده است.
9433/1860
خبرنگار: علی اصغر قزل سفلو ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

انتهای پیام /*

نظر شما