شناسهٔ خبر: 23646397 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

دیدبان حقوق بشر خواستار مجازات ولی‌عهد عربستان شد

دیدبان حقوق بشر از شورای امنیت سازمان ملل خواست ولی‌عهد عربستان را به دلیل جنایت‌های جنگی‌ که در یمن مرتکب شده، تحت پیگرد قانونی قرار داده و مجازات کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، سازمان دیدبان بین‌المللی حقوق بشر از اقدامات ائتلاف عربستان سعودی در یمن به رهبری «محمدبن‌سلمان»، ولی‌عهد عربستان انتقاد کرد.

به نوشته شبکه تلویزیونی «سومریه»، «احمد بن شمسی» سخنگوی این سازمان امروز (جمعه) در جریان گفت‌وگوی خود با رادیو اسپوتنیک روسیه گفت که «بن سلمان به عنوان وزیر دفاع و یکی از رهبران بارز عربستان مسئول همه حوادثی است که در یمن اتفاق می‌افتد».

وی ادامه داد: «به همین دلیل ما از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم تحریم‌های و مجازات‌هایی علیه وی اعمال کند؛ چرا که ائتلاف عربستان به "شکل فاجعه باری" قوانین بین‌المللی جنگی را نقض کرده است».

بن شمسی در ادامه افزود، دیدبان حقوق بشر موارد زیادی در ارتباط با نقض قوانین جنگی به دست نیرو‌های تحت امر ائتلاف عربستان و همچنین نیرو‌های انصارالله یمن ثبت کرده است.

سخنگوی دیده بان حقوق بشر گفت که تاکنون ۸۰ حمله هوایی غیر قانونی از سوی عربستان سعودی ثبت شده است که بر اثر آن ۱۰۰۰ نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر در زندان‌های زیر نظر امارات، متحد عربستان تحت شکنجه و آزار قرار گرفته‌اند.

وی همچنین محاصره یمن به دست ائتلاف عربستان را اصلی‌ترین دلیل بحران انسانی در یمن دانست.

نظر شما